Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske sannsynlig at NVIDIA kommer til å hoppe over 3XXX-serien for desktop og gå rett til 4. Samme som når folk snakket om 1180. Folk som har kjøpt grafikkort fra NVIDIA over noen år visste at det med stor sannsynlighet kom til å bli 2080. Det er selvsagt mulig at det kan komme en 3080, men jeg tviler.

Etter 1, kommer 2 (altså ingen 1180), etter 2 kommer 4 (altså ingen 3080).

 

Det var en GeForce 300, men kun som en OEM-rebrand av 200-serien.

 

Det kan hende at jeg er ute på vidda, men det virker logisk at siden de ikke kjørte 11-12-13 osv så ønskes det en viss kontinuitet i modellene.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker folk om 3080, vet dere ikke at NVIDIA pleier å hoppe over serier som starter på 3? Samme som når folk snakket om 1180. Folk som har kjøpt grafikkort fra NVIDIA over noen år visste at det med stor sannsynlighet kom til å bli 2080. Det er selvsagt mulig at det kan komme en 3080, men bassert på tidligere praksis er det lite sannsynlig og derfor helt tullete å skrive.

 

Etter 1, kommer 2 (altså ingen 1180), etter 2 kommer 4 (altså ingen 3080).

Nvidia hadde 3-serien i 2001, men de hoppet over 100- og 300-serien.

Sannsynligvis fordi Geforce GTX 180 og GTX 360 ville blitt memes.

Lenke til kommentar

Joda, ene spill pc'en til barna er en i7-920 på et asus p6t delux HK. Kjører med en 960 og drar overraskende bra dagens spill. Men dette er Off topic.

 

Jeg tror de endte med å bruke 20XX navnet fordi de ønsket å markere et skille. Før AI og etter AI på kortene sine. Om vi hadde fått et pascal refresh på en bedre node eller lignende så antar jeg vi hadde sett 11XX. Men det er meg da :)

Lenke til kommentar

Nizzen, denne blir for platt og det vet du. Vi hadde ikke samme ytelse til samme pris for fem år siden.. Eller føler du at din haswell i7 med 4 cores kjører like bra som en ryzen cpu i dag?

Denne kom for fem år siden å gamer bedre enn første gen ryzen :ph34r:

Men ja, sett benchmarks som indikerer at en første gen i7/Xeon 6 core oc slår første gen Ryzen i gaming så at en godt klokket Haswell quad i7 med 2400Mhz ddr3 slår ryzen i fps finner jeg svært sannsynlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cant wait for 7nm Turing :D.

 

Men spørs om jeg klarer å vente helt til da.

 

Om man kan få dagens 2080Ti ytelse til ~7-8000 kr, så frister det mer enn å betale 13K i dag. Jeg spiller uansett ikke mye lenger. Faktisk har jeg mer bruk for GPU krefter til folding og HTPC bruk! Dessuten flyter nye Shadow of the Tomb Raider bra nok på min maskin på 1440p og nesten max in-game settings, så haster ikke enda å bytte skjermkort til gaming for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva var prisen på en xeon cpu for fem år siden? Som jeg skrev vi har hatt i nesten to år 2080 ytelse til samme pris

 

De som kjøper 2080 nå kunne like så godt ha kjøpt 1080ti for to år siden er poenget..

 

RTX 2080 fikk 44% ytelse økning og ett bedre bilde med DLSS på kontra av sammenlignet med TAA :) 2080Ti fikk 36% økning.

 

Testet i en oppdatert versjon av Final Fantasy XV benchmarken: https://www.tek.no/artikler/test-nvidia-rtx-2080-ti-founders-edition/446390

 

Dette blir jo bare bedre å bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk snakker om turing 7nm eller RTX 3000-serie nå. Kan ikke se for meg hvorfor nVidia skulle gidde å bry seg med det når etterspørselen til 2080 ti er så høy.

 

Tror ikke nVidia vil slippe noe ny konsumer GPU på 2 år, hvorfor skulle de det når de selger så godt med det som er nå? I tillegg tviler jeg på at det hadde blitt billigere for oss om de ga ut en 2080 ti knuser. At folk venter fordi de tror de neste år kan få noe bedre enn 2080 ti til 1080 ti pris er mildt sagt komisk.

 

Ser ut til at Titan serien er byttet med 80ti serien prismessig, og det funker, for folk er tydeligvis villig til å betale det. Hvorfor skulle nVidia da begynne å prise seg billigere? Jeg sier ikke dette for å forsvare de syke prisene. Påpeker bare at det er naivt og tro at nVidia plutselig skal prise seg billigere når de ikke har noe grunn for det.

 

Syns du det er for drøyt med Titan pris for 80ti kort, så gå for 80non ti eller lavere. Vanskligere er det ikke.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk snakker om turing 7nm eller RTX 3000-serie nå. Kan ikke se for meg hvorfor nVidia skulle gidde å bry seg med det når etterspørselen til 2080 ti er så høy.

 

Vel Nvidia trenger ikke å komme ut med en ny generasjon GPU'er i 2019. Er mer snakk om en krymping av Turing ned til 7nm som gir høyere frekvenser.

 

Syns du det er for drøyt med Titan pris for 80ti kort, så gå for 80non ti eller lavere. Vanskligere er det ikke.

 

Ehh jo for oss 1080Ti eiere så er det et problem. Eneste oppgraderings veien for meg blir da opp til 2080Ti.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Vel Nvidia trenger ikke å komme ut med en ny generasjon GPU'er i 2019. Er mer snakk om en krymping av Turing ned til 7nm som gir høyere frekvenser.

 

 

Ehh jo for oss 1080Ti eiere så er det et problem. Eneste oppgraderings veien for meg blir da opp til 2080Ti.

Hvorfor er det et problem? 1080 ti var et røverkjøp når det kom. Men skjønner ikke den mentaliteten som mange her i tråden har med at JEG må ha det beste, men ønsker ikke å betale for det.

 

Tror heller ikke nVidia vil gi en krympingen til forbrukermarkedet, da er det nok mer snakk om Quadro kort og slikt. nVidia har aldri gitt ut refresh av topp-modeller tidligere.

 

2080 ti koster det det koster. Er du ikke villig til å betale så er du ikke villig til det. Er ikke et problem slik jeg ser det. Å ha det beste av det beste er ingen folkerett. Det koster og da kan man ikke klage på prisen.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk snakker om turing 7nm eller RTX 3000-serie nå. Kan ikke se for meg hvorfor nVidia skulle gidde å bry seg med det når etterspørselen til 2080 ti er så høy.

 

Tror ikke nVidia vil slippe noe ny konsumer GPU på 2 år, hvorfor skulle de det når de selger så godt med det som er nå? I tillegg tviler jeg på at det hadde blitt billigere for oss om de ga ut en 2080 ti knuser. At folk venter fordi de tror de neste år kan få noe bedre enn 2080 ti til 1080 ti pris er mildt sagt komisk.

 

Ser ut til at Titan serien er byttet med 80ti serien prismessig, og det funker, for folk er tydeligvis villig til å betale det. Hvorfor skulle nVidia da begynne å prise seg billigere? Jeg sier ikke dette for å forsvare de syke prisene. Påpeker bare at det er naivt og tro at nVidia plutselig skal prise seg billigere når de ikke har noe grunn for det.

 

Syns du det er for drøyt med Titan pris for 80ti kort, så gå for 80non ti eller lavere. Vanskligere er det ikke.

 

Er virkelig etterspørselen etter  20XX så høy? Virker som ti selger ut mens 2080 sliter massivt. Og vi aner ikke om volumet uansett. 

 

Hvorfor trengte de å slippe noe som helst i år er vel spørsmålet. Nvidia gidde å bry seg? AMD navi kommer på 7nm neste år om du ikke har fått det med deg, Turing skulle ha kommet på 10nm men de lykkes ikke med det. Da er neste node 7nm og AMD vil tvinge dem til å gå over. 

 

Det virker som om du syntes at alt er greit i en monopolsituasjon.. eskalerende priser.. dårlig utvikling.. jada bare kjør på nvidia (nvidia aksjene er vel nesten opp 1500% de siste tre årene). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2080 ti koster det det koster. Er du ikke villig til å betale så er du ikke villig til det. Er ikke et problem slik jeg ser det. Å ha det beste av det beste er ingen folkerett. Det koster og da kan man ikke klage på prisen.

 

Problemet er mer at Nvidia setter opp prisene mer og mer, år for år. Jeg må da få lov å vise min misnøye med det  :huh:

 

Kanskje jeg bør holde det for meg selv, og ikke dele det i tråden her. Jeg kan fint diskutere bare tall og benchmarks jeg...men så er jeg ikke den eneste her som ytrer sine personlige meninger heller :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...