Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som 2080 RTX vil floppe heilt, er MASSE på lager over heile verden. Alle som skal ha, går rett til 2080 ti. Skal ikkje sjå bort i frå at 2080 RTX vil droppe 1000-2000kr ganske snart.

Jupp, prisene vil nok falle endel mot jul tenker jeg. Kanskje de faktisk var satt kunstige høye så folk fortsatte å nible av pascal berget.

 

Men RTX 2080 er jo egentlig bare tull.. de skulle aldri ha lansert den. 2080ti skulle ha vært Titan RTX

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp, prisene vil nok falle endel mot jul tenker jeg. Kanskje de faktisk var satt kunstige høye så folk fortsatte å nible av pascal berget.

 

Men RTX 2080 er jo egentlig bare tull.. de skulle aldri ha lansert den. 2080ti skulle ha vært Titan RTX

Hadde man 980ti @ 1500mhz, så var ikkje 1080 særlig oppgradering det heller.

 

For de som har f.eks gtx 970, så er jo rtx 2080 en knall oppgradering. 2080 har livets rett synes jeg, selv om alle håper at alt skulle ha vært billigere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jupp, prisene vil nok falle endel mot jul tenker jeg. Kanskje de faktisk var satt kunstige høye så folk fortsatte å nible av pascal berget.

 

Men RTX 2080 er jo egentlig bare tull.. de skulle aldri ha lansert den. 2080ti skulle ha vært Titan RTX

 

RTX 2080 er da ikke bare tull. Når det står mellom å kjøpe nytt 2080 kort for 8500 og 2080Ti for 12750, så valgte jeg lett RTX 2080 til 8500 selv :). Hvorfor betale 50% mer for 21%->30% mer ytelse hvis en ikke trenger det? En vurderer da heller ikke 1080Ti siden det er et utgående produkt.

 

RTX 2080 er nok aldri tenkt som en oppgradering til 1080Ti siden det yter nokså likt i spill uten DLSS. 2080Ti er oppgraderingen til 1080Ti.

 

De kan da ikke selge kun 2080Ti! Det er nok rom for 2080, 2070 og 2060 med dagens priser...

 

Men jeg var da selv litt skuffet når de ble lansert til de prisene de ble. Tenkte opprinnelig å kjøpe Ti selv. Men ikke til de prisene. Spiller ikke nok selv til å forsvare den prisen :)

 

https://www.techspot.com/review/1701-geforce-rtx-2080/page5.html

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Etter å ha irritert meg over selgere på Finn, så gikk jeg likesågodt hen og bestilte helt nytt GTX 1080. Kortet kommer i morgen, men nå begynner jeg å få litt kalde føtter. Vurderer om jeg heller burde anskaffe et RTX 2080 først som sist... Har tross alt ventet lenge og lagt av penger til det. Jeg sitter nå på et 760.

 

Kjøpefingeren svever over Asus sitt 2080, men kan jeg trygt gå for Inno3D sitt kort heller? Sparer da 600 kroner ca. Tror dere at kjøleløsningen til Asus er veldig forskjellig fra Inno3D?

 

Jeg satser på blower da jeg har Fractal Design Nano S med PSU som blokkerer luftstrøm.

Lenke til kommentar

Joda, skal vannkjøle 2080ti selv, men 2080 trekker såpass lite strøm og kjølerene har blitt ganske effektive.

Litt bittert likevel å ikke få klokke noe høyere enn dem på luft

Joa det er litt irriterende. Men trenden med dårligere og dårligere overklokkingspotensiale så vi vel allerede på 900 generasjonen. I hvert fall 1000 gen fra nVidia.
Lenke til kommentar

Etter å ha irritert meg over selgere på Finn, så gikk jeg likesågodt hen og bestilte helt nytt GTX 1080. Kortet kommer i morgen, men nå begynner jeg å få litt kalde føtter. Vurderer om jeg heller burde anskaffe et RTX 2080 først som sist... Har tross alt ventet lenge og lagt av penger til det. Jeg sitter nå på et 760.

 

Kjøpefingeren svever over Asus sitt 2080, men kan jeg trygt gå for Inno3D sitt kort heller? Sparer da 600 kroner ca. Tror dere at kjøleløsningen til Asus er veldig forskjellig fra Inno3D?

 

Jeg satser på blower da jeg har Fractal Design Nano S med PSU som blokkerer luftstrøm.

Jeg ville ikke kjøpt nytt 1080 kort nå når 2080 er til salgs. I så fall må det være ett pris spørsmål. Da ville jeg nok heller venta på 2070.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde man 980ti @ 1500mhz, så var ikkje 1080 særlig oppgradering det heller.

 

For de som har f.eks gtx 970, så er jo rtx 2080 en knall oppgradering. 2080 har livets rett synes jeg, selv om alle håper at alt skulle ha vært billigere.

Forskjellen er at 1080 på lanseringsdato var rimeligere enn 980ti. Man fikk mer ytelse for en rimeligere penge.

 

2080 ved lansering er dyrere enn 1080ti. Altså samme ytelse til en dyrere penge. Man har i tillegg mindre ram.

 

Edit: I valget mellom kortene ville jeg kjøpt 2080 i dag, men en kommer ikke utenom at valget mellom ny og gammel generasjon var lettere i 2016.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forskjellen er at 1080 på lanseringsdato var rimeligere enn 980ti. Man fikk mer ytelse for en rimeligere penge.

 

2080 ved lansering er dyrere enn 1080ti. Altså samme ytelse til en dyrere penge. Man har i tillegg mindre ram.

 

Edit: I valget mellom kortene ville jeg kjøpt 2080 i dag, men en kommer ikke utenom at valget mellom ny og gammel generasjon var lettere i 2016.

Kan liksom ikkje sammenlikne alt fra før heller. Ting forandrer seg kvikt, og det ser man på cpufronten.

Desverre hjelper det lite på klage på prisen når det ikkje er konkurranse.

 

If you don't like it, don't buy it.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at Nvidia ikke gidder å støtte freesync og truer folk som gjør det kompatibelt på egenhånd.

"Freesync on Nvidia like I stated above the author of the modded nvidia drivers to enable it have all been pulled, and it required a certain set of displays that hacked driver author had."

 

Ikke at jeg har noe stort behov for det, just rubs me the wrong way.

 

Nå som freesync kommer inn i TVer og konsoller blir det spennende å se hva Nvidia gjør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du ser på størrelsen på kjøleribba, Zotac, Msi Trio og Asus Strix(som også har ekstra silence mode)

Takk for svar alle 3. Kjipt at det er sykt lenge til MSI Trio kortene kommer inn på Komplett.

Hva med 60 dagers åpent kjøp? Noen problemer med å levere tilbake et kort som er i samme stand som den kom i, bare at det er brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...