Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke testbenchen jeg mente. Jeg bruker dette selv, og det er genialt. Uansett åssen kabinett jeg prøver (og jeg prøver mange, det er gøy å bygge) så ender jeg tilbake til benchen. Bench + softtubing /m hurtigkoblinger er det beste. Punktum :) Suppler med tommelskruer på vifter, radiatorer, HK, PCIE-kortene, 3,5"/2,5" osv. Det skal gå fort og verktøyløst å bytte hardware.

 

Jeg mente mer den kjøleenheten via flexi-slanger og pappkasser. Den var fin :)

 

Vedr støv så får man støv uansett hva man gjør. Det jeg har funnet ut er at det beste er å ikke oppholde seg i rommet man har hardwaren. Dermed har jeg alt av maskiner/server/NAS i en egen liten bod, og så har jeg strukket nettverk, HDMI/DP og USB i veggene til der jeg trenger det. Det er nesten ikke støv på min maskin  :thumbup:  Støv kommer stort sett fra mennesker, og mye av det er døde hudceller  :wow:

 

Eneste gangen men denne gangen måtte jeg :D

Ecclesiastes 3:16-22

From Dust to Dust

 

All are from the dust, and to dust all return

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er referanse. Tror du finner den på lista til EK også.

Var ikke på en jeg sjekket. Mulig det blir denne istedet... 

https://www.komplett.no/product/1090957/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2080-windforce-oc#

Noe å tenke på mens jeg spiser middag etterpå. 

 

Burde være en grei oppgradering fra 980Ti... Og noe redusert strømbruk. 

 

Edit: Jajaja. Da var 2080 bestilt og vannblokk fra Techbay. 

Tror dere en Mo-Ra3 er nok for en-to GPU pluss CPU? Eller må jeg slenge inn noen 480 radiatorer i tillegg? :p

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Var ikke på en jeg sjekket. Mulig det blir denne istedet... 

https://www.komplett.no/product/1090957/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-2080-windforce-oc#

Noe å tenke på mens jeg spiser middag etterpå. 

 

Burde være en grei oppgradering fra 980Ti... Og noe redusert strømbruk. 

 

Edit: Jajaja. Da var 2080 bestilt og vannblokk fra Techbay. 

Tror dere en Mo-Ra3 er nok for en-to GPU pluss CPU? Eller må jeg slenge inn noen 480 radiatorer i tillegg? :p

 

Når 3x Titan X og 4960x på èn xtx 480 radiator fungerer til det daglige, så... Folder man på alle gpuene og cpu samtidig, så er det kjekt å ha litt ekstra å gå på.

Lenke til kommentar

Når 3x Titan X og 4960x på èn xtx 480 radiator fungerer til det daglige, så... Folder man på alle gpuene og cpu samtidig, så er det kjekt å ha litt ekstra å gå på.

Jeg har ingen planer om å koke vannet i riggen samtidig. :p 

 

Jeg skal bruke denne anledningen til å fikse et par småting i riggen min også. Har en aquaero 5LT som for øyeblikket er utenfor kabinettet sammen med to HDD. Aquaeroen skal inn i riggen... Et eller annet sted. 

Lenke til kommentar

Noen grunn til å ikke gå balls deep på denne? https://www.komplett.no/product/1091012/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/evga-geforce-rtx-2080-ti-xc-ultra-gaming?fromSearchOverlay=1&q=evga+rtx# 

 

Kontra en annen utgave 2080 TI utgave altså? 

 

Eneste jeg kan tenke meg i farten er om du har m-ATX/ITX kabinett, og det blir litt lite plass til 2,75 slot tykt skjermkort. Vanlig XC versjon er "bare" 2 slot'er tykt og kan være et alternativ i så fall..

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke meg i farten er om du har m-ATX/ITX kabinett, og det blir litt lite plass til 2,75 slot tykt skjermkort. Vanlig XC versjon er "bare" 2 slot'er tykt og kan være et alternativ i så fall..

 

Masse plass. Eller nok til å klemme inn 2 hvert fall. Er det nevneverdig forskjell på korta som er ute nå mtp ytelse? Eller er det mest kjøling som skiller? 

Lenke til kommentar

Masse plass. Eller nok til å klemme inn 2 hvert fall. Er det nevneverdig forskjell på korta som er ute nå mtp ytelse? Eller er det mest kjøling som skiller? 

 

Du får definere "nevneverdig". ;) Det virker på meg som om Nvidia har låst bort såpass mye av innstillings mulighetene at det har neppe noe særlig å si hva man velger. Det vil for det meste gå på lydnivået til kjøler løsningen. Altså at FE kortene vil kunne overklokke omtrent like høyt som alt annet, bare med høyere lydnivå grunnet 2 små vifter sammenliknet mot større modeller med stort finne areal, flere, og større vifter på lavere rpm. Man kan eventuelt gamble på fremtidige BIOS'er man kan flashe til for å hente mer effekt, og at man da, og derfor vil ønske den beste kjøler løsningen man kan få, og for eksempel MSI's gaming X Trio med 2x8 + 1x6 pins PCI-E kontakter for mulighet til å gi "bedre" strøm..

 

Ellers kommer kort med custom design senere, og bl.a. EVGA's FTW3 kort vil ha 16 power phases mot FE og andre referanse designs 13 faser. 16 faser vil gi "renere" strøm igjen, og kanskje høyere frekvenser..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...