Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

3D mark er egentlig utrolig kjedelige tester. Den eneste oppgaven til programmet er å flyte perfekt og skalere med hardwaren. Det gir jo en grei måte å sammenligne på, men sier egentlig ikke en dritt om hvordan systemet vil fungere i normal bruk.

Spilltest er tingen

Lagde meg en handlekurv, men må ha monitor til 8-9K også, og så må jeg jo ikke bli CPU bound så det balla fort på seg 30 lapper + .. klart å si nei enn så lenge

Deg om det. :)

Jeg spiller jo ikke så for meg er det "bare" om ha fet hw og tweake/teste som er gøy.

Forøvrig. Kjenner til det å fylle oppe en handlekurv og så "feige" ut pga totalen.

:D

Lenke til kommentar

Meh .. oc er bare et stort lotteri virker det som. Siste kortet jeg virkelig hadde gøy med å klokke på var 780 (ti) classified.

Prisforskjellene mellom kortene er nå så store at jeg føler man like gjerne kan kjøpe det billigste man finner og ordne en god kjøleløsning selv. Om dette er full loop, en aio løsning eller en aftermarked luftkjøler.. mange muligheter her. Så det man betaler premium for er kjøleren, i det store og det hele. Hvis man ikke orker styre med noe, og bare vil ha en god kjøler, så er vel evga, msi eller Asus å foretrekke.

Lenke til kommentar

Det kan jo være et problem i seg selv med disse 2,5 slot .. 2,7 slot osv kortene. Si ha det til mini itx bygg, iallfall i en del kabinetter. Mitt skjermkort er 1 slot og ligger vel rundt 15 grader Max over ambient. ?

Men ja, dess feitere kort dess bedre kjøler på luft. Stort sett. FE er dårligere enn evga 2.7 slot f.eks

Lenke til kommentar

Hva er egentlig hensikten med grafikkort som nesten drar 4K UHD når det ikke finnes skjermer med lav nok input lag og det ikke er nok båndbredde i DisplayPort til å kjøre 144 Hz ukomprimert? Sett at 2080 Ti hadde vært dobbelt så rask som 1080 Ti i 4K, det hadde fremdeles ikke vært skjermer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hva er egentlig hensikten med grafikkort som nesten drar 4K UHD når det ikke finnes skjermer med lav nok input lag og ikke nok båndbredde i DisplayPort til å kjøre 144 Hz ukomprimert?

Hva mener du med ukomprimert? Er vel ikke mange ting som ikke komprimeres på et vis, inkludert blu-ray.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig hensikten med grafikkort som nesten drar 4K UHD når det ikke finnes skjermer med lav nok input lag og det ikke er nok båndbredde i DisplayPort til å kjøre 144 Hz ukomprimert? Sett at 2080 Ti hadde vært dobbelt så rask som 1080 Ti i 4K, det hadde fremdeles ikke vært skjermer.

For at du skal ha noe å lure på. Gleder meg til å spille Forza Horizon 4 på lg 8500 tv'n med hdr10 og 4k. Lav nok inputlag i bilspill for meg.

Battlefield kjøres på monitor ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skyld på de som lager DP/hdmi standarder. Ikkje nvidia ;)

Er ikke akkurat sånn at det er så mange andre bedre alternativer akkurat nå heller. Jeg vil gjerne ha 4K HDR på stua, så da blir det det kortet som yter best i 4K HDR. Det at signalet ikke er optimalt får man ikke gjort noe med og inputlaggen på OLED er helt fin når man likevel spiller med Xbox-kontroll i stua. Alle konsollfolk spiller jo på TV uansett.

Så thats that egentlig når det kommer til 4K. Resten er bare for å kunne sette på Ultra3000 og kjøre på. 

Lenke til kommentar

Må bestille meg et 2080Ti kort, MEN hvilket?? FE eller et OC kort?! Hvilket velger dere??

Oavsett vilket kort du väljer menar jag det är för dålig kylning på de. Köp det billigaste med antingen standard PCB eller ett modifierat och slå på egen lösning i form av antingen custom wc eller via adapter av typen NZXT kraken. Kan verkligen anbefalla den sistnämda. Har haft lösningen på både 980, 1080 och 1080 ti och har aldrig sett över 50 grader och ganska precis noll decibel extra oavsett load.

Lenke til kommentar

For at du skal ha noe å lure på. Gleder meg til å spille Forza Horizon 4 på lg 8500 tv'n med hdr10 og 4k. Lav nok inputlag i bilspill for meg.

Battlefield kjøres på monitor ;)

Samme her :D Testa demoen på min LG OLED65B7V, så vanvittig bra ut :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...