Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

2080ti sliter IKKE med å få 60fps med Raytracing i 1080p, fordi man kan ikkje teste dette nå engang ;) Si det heller når man faktisk kan teste dette. Vær du trygg på at jeg skal teste dette så fort det er mulig :)

I BFV så jobber DICE med å få til Raytracing 60fps i 1440P. 60fps i et skytespill er under akseptabelt...

Edit: Vil man ha slideshow så kjøper man en konsoll.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I BFV så jobber DICE med å få til Raytracing 60fps i 1440P. 60fps i et skytespill er under akseptabelt...

Edit: Vil man ha slideshow så kjøper man en konsoll.

 Så gi faen i RT i BF V da ;) Eller kjøp 2 stk 2080ti, bare fordi man "må" ha RT på i BF V multiplayer :D

 

Siden du er så opptatt av FPS i skytespill, så er det rart at du kjører 100hz skjerm :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

DigitalFoundry sin analyse av DLSS er jo veldig oppløftende. Temmelig begrenset med testing så langt ettersom man bare har disse to demobitene ifra FFXV og Infiltrator, men de virker jo veldig overbevist av det de ser. Virker ikke som det er noen merkbar forskjell på at spillet renderes i lavere oppløsning (1440p?) og benytter machine learning og tensor cores til å legge til de ekstra detaljene kontra det å rendere spillet i native 2160p. Og du får jo logisk nok et temmelig massivt hopp i ytelse ettersom det virker som disse kortene på grunn av den dedikerte maskinvaren som ikke benyttes tradisjonell rendering tar seg av hele denne jobben så i praksis så er det som du spiller i 1440p når det kommer til ytelse, bare med et resultat som er tilnærmet likt 2160p.

 

Foreløpig så er det jo bare snakk om DLSS og 2160p, kan det også benyttes med andre oppløsninger? Kan vi som spiller i 3440x1440p rendere spillet i f.eks 2560x1080p og benytte DLSS for å få det til å gi oss 3440x1440p output? Eller er denne teknologien utelukkende tiltenkt for å få bedre ytelse i 2160p?

 

I og med at det benytter tensor cores osv vil vel kanskje ray tracing og DLSS kjempe om de samme ressursene så det blir kanskje vanskelig å kombinere begge to i samme spill? Så du må velge enten eller?

 

Sies vel også at DLSS også kan brukes til faktisk super-sampling. Her brukes det jo til å forbedre ytelse, altså ved å rendere spillet i lavere enn native oppløsning også gir DLSS de tapte detaljene via machine learning. Men det skal vel også være mulig å benytte det som en ren super-sampling anti-aliasing, altså du renderer spillet i native oppløsning også benytter du DLSS til å jevne ut kanter og detaljer i stil med gode, gamle men ekstremt ressurskrvende SGSSAA. Men vi har ikke sett noe til dette enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Så gi faen i RT i BF V da ;) Eller kjøp 2 stk 2080ti, bare fordi man "må" ha RT på i BF V multiplayer :D

 

Siden du er så opptatt av FPS i skytespill, så er det rart at du kjører 100hz skjerm :p

Nå kjøper man disse kortene for å få økt ytelse. Visst det viser seg at man får dårligere ytelse så er jo hele poenget med rtx borte. 

Hva som kommer i fremtiden spiller ingen rolle. Vi lever nå, ikke i fremtiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kjøper man disse kortene for å få økt ytelse. Visst det viser seg at man får dårligere ytelse så er jo hele poenget med rtx borte. 

Hva som kommer i fremtiden spiller ingen rolle. Vi lever nå, ikke i fremtiden

DLSS = For bedre ytelse

RT = For bedre grafikk

 

Det er vel ingen spill som kommer til å tvinge noen til å bruke RT

Endret av SVD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...