Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk godt kjøp på 1080ti rundt jul, så jeg tror jeg venter til neste Ti modell til neste år.

Men det blir spennende å se ytelse og tester av de nye kortene.

Hvor stor ytelsesforskjell er det fra 980ti til 1080 og 1080Ti?

Akkurat det svaret finner du fort med google :p

Lenke til kommentar

Hvor stor ytelsesforskjell er det fra 980ti til 1080 og 1080Ti?

Det avhenger mye av hvilket spill, oppløsning osv. så klart. Men la oss si det er 50-70% forskjell mellom 980Ti og 1080Ti. Så du må nok vente på RTX 2080Ti neste år ja hvis du ønsker en relativt lik økning i ytelse fra det du har nå.

Er man smart å selger gamle skjermkortet på akkurat rett tid og til rett pris, så kan kan man jo komme unna med å bytte hardware ofte uten å tape alt for mye penger. Selv orker jeg ikke alt styret bare for noen få % mer ytelse, så for meg passer det å gå fra Ti modell til Ti modell. Eller fra vanilla 1080 til 2080 om man har det.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Annethvert år var ca syklusen min, men så kom det en haug med spill med ekstra god timing som har gjort at de siste årene har det blitt hvert år (20-30% ish).

Er ganske i tvil i år siden det ikke er noen ny spilltittel (muligens med unntak av Tomb Raider, men tipper 1080Ti kan klare ganske mye eyecandy + 4xMSAA i 1600p). 

Lenke til kommentar

Vi får se på mandag. Blir nå spennende. Men ikke umulig Ti kommer samtidig denne gangen. De skal vel pushe de nye 7nm korta igjen neste høst så da er det vel på tide å få alt ut nå. De har vel hatt denne chipen klar en stund også i følge ryktene. Har vel vært utsatt pga mining greiene. 

Lenke til kommentar

Vi får se på mandag. Blir nå spennende. Men ikke umulig Ti kommer samtidig denne gangen. De skal vel pushe de nye 7nm korta igjen neste høst så da er det vel på tide å få alt ut nå. De har vel hatt denne chipen klar en stund også i følge ryktene. Har vel vært utsatt pga mining greiene. 

Jeg kan aldri tro de lanserer 7nm neste år allerede. Det koster mye å produsere disse kortene, og jeg ser liten grunn til at de ikke vil ha et par år på å tjene inn på de kortene de lanserer nå. Spesielt mtp. at de omtrent har monopol. 2080 kan fort koste 7500-8000. Hvor mye skal de ta for 2080ti? 11000? Da snakker vi titan nivå. 

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri tro de lanserer 7nm neste år allerede. Det koster mye å produsere disse kortene, og jeg ser liten grunn til at de ikke vil ha et par år på å tjene inn på de kortene de lanserer nå. Spesielt mtp. at de omtrent har monopol. 2080 kan fort koste 7500-8000. Hvor mye skal de ta for 2080ti? 11000? Da snakker vi titan nivå. 

Ryktet sier at prisene skal bli det samme som 1080 og 1080Ti. Vi får se mandag :)

AMD kommer med 7nm neste år så nvidia kan vel ikke akkurat vente fordi det lønner seg.

Lenke til kommentar

Kommer AMD med noe neste år så svarer NVidia da. Ikke forvent noe annet enn 2080 med 20-30% bedre ytelse nå. Har de noe enda bedre klart så tilsvarer all økonomisk fornuft at de holder det tilbake så de kan selge det neste år eller når AMD svarer. 

Lenke til kommentar

Kommer AMD med noe neste år så svarer NVidia da. Ikke forvent noe annet enn 2080 med 20-30% bedre ytelse nå. Har de noe enda bedre klart så tilsvarer all økonomisk fornuft at de holder det tilbake så de kan selge det neste år eller når AMD svarer. 

De kommer med alle kort nå, de kan ikke vente med 2080ti 1 år etter. For da skal nvidia over på 7nm også. Så det som er fornuftig er å få ut alt nå, og komme med nytt igjen når de går over på 7nm. Spent på hvordan 2080ti blir, blir nok et kjøp av nvidia for første gang =p 

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...