Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Meh.. burde jeg føle meg dum om jeg aksepterer msi 2080 duke oc kortet? Har nå 970...

Burde jeg drite i å kjøpe i det hele tatt?

 

Hmm.. kanskje jeg bare skulle gå for 1070 og heller vente til neste gang.

 

Var jo lettere å avgjøre om jeg skulle skaffe barn jo

Om du skal ha nytt kort, har pengene og er komfortabel med prisen så er 2080 et kult valg. Men om du er litt obs på lommeboka ville jeg kanskje tenkt 1080ti, spesielt brukt får du de veldig rimelig om dagen. Når du kommer fra 970 vil både 1080ti og 2080 være drastiske forbedringer. Men om du vil ha nytt kort og ikke brukt så 2080.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar typisk 2 3 år før man klarer å implementere ting riktig i spill.. dx12 og vulkan kommer nok neste år for fullt. Rtx kommer da i 2021 så da plukker jeg heller opp 3080 ti på 7nm

 

Merkelig nok er konsollene mye bedre på effektive API-optimaliseringer som går lavere mot HW enn PC. Slik mange kryssutvikler i dag burde en logisk sett foretrekke de nyeste teknologiene for enkelthets skyld for PC også.

 

Dette er tiltak som bedrer det meste av generasjoner GPU'er også så alle tjener på det i lengden også.

Lenke til kommentar

Om du skal ha nytt kort, har pengene og er komfortabel med prisen så er 2080 et kult valg. Men om du er litt obs på lommeboka ville jeg kanskje tenkt 1080ti, spesielt brukt får du de veldig rimelig om dagen. Når du kommer fra 970 vil både 1080ti og 2080 være drastiske forbedringer. Men om du vil ha nytt kort og ikke brukt så 2080.

Takk for svar! Jeg har pengene, men er ikke helt komfortabel med prisen.. syns jo det er stas med nytt kort og teknologi, men om raytracing gir meg lavere fps, blir jo ikke det aktuelt å bruke....

 

Kan slutte å snuse, så kanskje det gir meg følse at jeg fortjener nytt kort. Hæhæ..

 

Ender nok opp med å kjøpe 2080, jeg gamer jo nesten hver dag, så kommer nok ikke til å angre etter hvert.

Lenke til kommentar

En ting som er litt overraskende er hvorfor Nvidia ikke lanserte en Titan RTX istedet.. akkurat det samme kortet som 2080ti men med 15-16 GB DDR6. Også ventet med 2080. Titan RTX ville ha blitt en slags gaming variant av Volta og prøvekanin for DLSS og raytracing.

Etter hva jeg har lest så feilet nvidia med 10nm produksjonen som var ment for 20XX hvor de så gikk tilbake til 16nm med bedre prosess. Her burde de bare stoppet hele 20XX prosjektet og ventet på 7nm.

 

En Titan RTX hadde blitt godt mottatt av alle uansett pris.. siden titan er titan.

Lenke til kommentar

Du har egen tulletråd, husk det ;)

 

Meh, passer dårlig med spøk og morro i den "negative" tråden. :p

 

Jeg tolket det som at de kun hadde sendt NVLink fra Nvidia? Har du fått sendings bekreftelse på kortene også?

 

Det ser forøvrig dårlig ut med OC potensiale på disse kortene. På HWUB hadde de fått et FE kort som de ikke fikk mer ut av en 10MHz ekstra ved 100% fanspeed vs auto. Så da var det ikke temp det kortet trippet på. Vi får håpe Nvidia slipper løs spenningen igjen slik Tom Peterson hintet om kunne bli mulig for entusiaster igjen. Men jeg tolket det som at han kanskje ikke snakket om 20 serien. Det er vel kanskje håp i hengende snøre uansett...

Lenke til kommentar

Meh, passer dårlig med spøk og morro i den "negative" tråden. :p

 

Jeg tolket det som at de kun hadde sendt NVLink fra Nvidia? Har du fått sendings bekreftelse på kortene også?

 

Det ser forøvrig dårlig ut med OC potensiale på disse kortene. På HWUB hadde de fått et FE kort som de ikke fikk mer ut av en 10MHz ekstra ved 100% fanspeed vs auto. Så da var det ikke temp det kortet trippet på. Vi får håpe Nvidia slipper løs spenningen igjen slik Tom Peterson hintet om kunne bli mulig for entusiaster igjen. Men jeg tolket det som at han kanskje ikke snakket om 20 serien. Det er vel kanskje håp i hengende snøre uansett...

10Mhz ekstra er vel bare tull og tøys. Ser jo folk clocker opp mot 2100 MHz og over.
Lenke til kommentar

10Mhz ekstra er vel bare tull og tøys. Ser jo folk clocker opp mot 2100 MHz og over.

 

Du leste posten min litt feil. Det jeg skrev/mente er at med fanprofil på auto, altså nesten lydløst, så klokker kortene til et bestemt nivå. Men ved å sette opp viftehastigheten til 100% så fikk de temp ned på ~60°C, men likevel ikke mer enn 10MHz ekstra for bryet. Og lydnivået var selvsagt helt uutholdelig. Poenget var bare for å se hva de kan forvente på vann. Og at det altså ikke er temp som stopper kortene, men spenningen, eventuelt Nvidias innstillinger. Man kan sette power til max, mens kortet "bestemmer" seg for å likevel ikke bruke mer basert på egne sensorer.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Meh, RTX og alt dette er enda for dyrt og i tidlig utvikling. Vil nok ta flere år før det kommer ned på ett mer akseptabelt prisnivå, utbredelse og ytelse.

Men ett sted må de jo begynne, så må jo gi Nvidia kudos for det. Kjenner ikke at jeg gråter ved å sitte på et 1080TI kor en stund til :)

 

Lenke til kommentar

Det ser forøvrig dårlig ut med OC potensiale på disse kortene. På HWUB hadde de fått et FE kort som de ikke fikk mer ut av en 10MHz ekstra ved 100% fanspeed vs auto. Så da var det ikke temp det kortet trippet på. Vi får håpe Nvidia slipper løs spenningen igjen slik Tom Peterson hintet om kunne bli mulig for entusiaster igjen. Men jeg tolket det som at han kanskje ikke snakket om 20 serien. Det er vel kanskje håp i hengende snøre uansett...

GeForce-RTX-2080-Ti_OC_LN2_Timespy-Extre

Lenke til kommentar

Jepp 30% ytelses hopp for 70% høyere pris og alt dette på bare to år. Stor glede..

 

Og i andre titler er det hele 10% økning og med fantastisk tek som DLSS som kanskje fungerer og kanskje blir vanlig om 2 3 år så blir det kanskje enda bedre. Blir sikkert like fett som PhysiX (hvem kan leve uten Physix's i dag)

 

Du mener akkurat som siste generasjon hvor Nvidia mente deres dårlige PCB og astmatiske kjøler burde koste mer enn partner kortene? Hvordan gikk nå det egenlig?.. joda, partnerkortene ble priset over selvsagt siden de faktisk var mye bedre kort. Og de ble der.. men det positive er at vi nå to år senere endelig begynner å nærme oss MSPR. Fett ass.. Takk Nvidia !

 

Er du høy på noe eller bare sur for å være sur?

 

RTX 2080 Ti koster 42% mer enn GTX 1080 Ti. Er man frisk i hodet tar man selvfølgelig utgangspunkt i Non-FE kortene som kommer om kort tid. FE utgaven er klokket et par prosent høyere fra fabrikk med et stort prispåslag til de mest desperate. Man setter selvfølgelig ikke sammenligningsgrunnlaget på det produktet som helt i begynnelsen har en price premium. Man kan jo selvfølgelig bruke FE-prisen de første dagene til å manipulere seg selv og andre til å tro at de nye kortene skuffer så man beskytte lommeboken sin. Men det er bare stakkarslig i min mening.

 

Tatt 42% prisøkning i betraktning (Non-FE), og ca det samme i ytelseshopp i gjennomsnitt (som er realiteten), er ytelsen per krone fortsatt det samme som den var ved 1080 Ti lanseringen. Og dette er uten DLSS. Hvordan du kan snakke ned DLSS allerede er helt ufattelig. Listen over spill som får DLSS er svært imponerende mtp at kortene ble butikklansert i går! Det er et avansert deep learning AI system som vi aldri har sett maken til i spillverdenen til nå. Så jeg jubler lett!

 

Her er listen:

 

Darksiders III from Gunfire Games / THQ Nordic
Deliver Us The Moon: Fortuna from KeokeN Interactive
Fear The Wolves from Vostok Games / Focus Home Interactive
Hellblade: Senua's Sacrifice from Ninja Theory
KINETIK from Hero Machine Studios
Outpost Zero from Symmetric Games / tinyBuild Games
Overkill's The Walking Dead from Overkill Software / Starbreeze Studios
SCUM from Gamepires / Devolver Digital
Stormdivers from Housemarque
Ark: Survival Evolved from Studio Wildcard
Atomic Heart from Mundfish
Dauntless from Phoenix Labs
Final Fantasy XV: Windows Edition from Square Enix
Fractured Lands from Unbroken Studios
Hitman 2 from IO Interactive / Warner Bros.
Islands of Nyne from Define Human Studios
Justice from NetEase
JX3 from Kingsoft
Mechwarrior 5: Mercenaries from Piranha Games
PlayerUnknown’s Battlegrounds from PUBG Corp.
Remnant: From The Ashes from Arc Games
Serious Sam 4: Planet Badass from Croteam / Devolver Digital
Shadow of the Tomb Raider from Square Enix / Eidos-Montréal / Crystal Dynamics / Nixxes
The Forge Arena from Freezing Raccoon Studios
We Happy Few from Compulsion Games / Gearbox

 

 

 

Med DLSS vil Non-FE kortene ha en lavere pris pr FPS enn 1080 Ti.

 

At det går an å vri så kraftig på virkeligheten som du gjør er helt sinnsykt.

 

Jeg gjentar: Med DLSS gir 2080 Ti (Non-FE) flere FPS per krone enn 1080 Ti, mens du klarer å vri det om til det motsatte.

Og nå har vi kun bleeding edge drivere. Om 3 måneder vil landskapet se helt annerledes ut, og du som enkelte andre her kommer til å sitte i knuste glasshus fordi steinkasting var uimotståelig for dere.

Endret av IceBlitz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...