Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at folk gidder regne prosent ytelse i pris.

 

Det er top of the line produkt, se på hva som helst ellers i verden så er det likt, pris forsvarer ikke ytelse. Men ytelsen er syk.

Ytelsen er bra, men 1080Ti holder fortsatt koken. Det er interessert å se hvor mye ekstra 2080Ti gir og hvor mye den koster. Så får enkelte selv vurdere om det er verd pengene eller ikke. Slik jeg ser det så er 1080Ti et ypperlig kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La di da di da... Poppet bare innom "Nizzens goalpost moving" tråd for å se hvor mange som vil ha meg til å spise mine ord i dag? Ingen?  :whistle:

 

HWUB har forøvrig med 8700K på 5GHz ikke klart å få alt ut av 2080Ti selv i 1440p, så da er det bare en ting å gjøre; opp til 9900K, eller opp til 5,3GHz, eller opp til 4K. :p

 

HWUB fikk heller ikke mer enn 26,5% høyere fps i BF1 1440p, og 28,2% høyere fps i 4K med 2080Ti vs 1080Ti. Jeg synes ikke det er så mye å skryte av, så da er jeg vel "pling i bolla" da. :p

 

Det må vel 9900k @ 5,4ghz, 5ghz uncore og 4600mhz cl17 minne til for å trekke alt ut av 2080ti :p

 

 

Battlefield 1 ER cpubound i tilogmed 3440x1440 :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

La di da di da... Poppet bare innom "Nizzens goalpost moving" tråd for å se hvor mange som vil ha meg til å spise mine ord i dag? Ingen?  :whistle:

 

HWUB har forøvrig med 8700K på 5GHz ikke klart å få alt ut av 2080Ti selv i 1440p, så da er det bare en ting å gjøre; opp til 9900K, eller opp til 5,3GHz, eller opp til 4K. :p

 

HWUB fikk heller ikke mer enn 26,5% høyere fps i BF1 1440p, og 28,2% høyere fps i 4K med 2080Ti vs 1080Ti. Jeg synes ikke det er så mye å skryte av, så da er jeg vel "pling i bolla" da. :p

word

Lenke til kommentar

Ytelsen er bra, men 1080Ti holder fortsatt koken. Det er interessert å se hvor mye ekstra 2080Ti gir og hvor mye den koster. Så får enkelte selv vurdere om det er verd pengene eller ikke. Slik jeg ser det så er 1080Ti et ypperlig kort.

Det er vel ingen som påstår at 1080Ti plutselig blir et ræva kort bare fordi det kommer et nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spiller mest MOBA (League of legends) noe MMO og PUBG av og til..

Har 27" 144hz gsync skjerm.. Ingen planer om å oppgradere til 4k.

Er da 2080 TI bortkastet? 

Maskinen blir bygget når 9 serien til intel kommer

 

Det vil jeg si ja. Om du har mulighet til å kjøpe 1080 ti/ 1070, eller noen av de billigere 2000 kortene tror jeg ihvertfall at du sparer litt. 

 

PUBG krever litt, så det er jo en grei ting å tenke på. 

Lenke til kommentar

Spør deg selv hva man betaler for når man kjøper AMD skjermkort i dag da  :omg: , sånn i forhold...

Hvorfor drar du inn AMD? Det er 10 serien folk her sammenligner med.

Hva er gale med Vega om de ligger på 1080 pris/ytelse nivå? Freesync er også mye billigere enn Gsync (oldnews).

Er ikke mange som kjøper GPU til 10.000kr+-.

Litt ot men slår du på HDR mister 10 serien ~10% ytelse mens Vega er nemere urørt.

Endret av PantZman
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er som jeg har sagt konstant hele tiden. Ytelse kommer når utviklere faktisk utvikler spill for kortene, og eller oppdaterer gamle spill til å utnytte kortene. 

 

Er ikke uventet at kort hvor 100% av kortet blir brukt mot kort med 50% av kortet blir brukt, at det gir labre FPS gains. 

Hvor har du sett at bare 50% blir brukt? Alle tester jeg har sett så langt så ligger kortet på 100%

Lenke til kommentar

Du må ikkje stole på at 100% utilization er 100% utilization. CPU'er og GPUer har ein haug med ledige instruksjoner for nesten uansett kva du finner på. Eg tipper 2080 RTX vil ligge eit godt stykke forann 1080 TI GTX i nyare spel som benytter seg av DLSS og RTX. At gamle spel ikkje yter like godt betyr jo at fleire instruksjoner i GPUen tvinner tommeltotter.

 

Ytelsen når det kommer f.eks til CUDA er jo heilt vanvittig mellom 2080 RTX og 1080 TI GTX, nesten dobbelt så raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...