Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man ser på den gode Vulcan ytelsen til 2080Ti, så burde vel spill produsentere heller satse på det fremfor DX12. Men blir det mulig med RTX greier med Vulcan?

 

Skjønner ikke hvorfor flere ikke bruker Vulcan.

Få bruker også DX12 foreløpig. DX11 er fremdeles det som foretrekkes fordi arkitekturen er familiær.

Er vel muligens bare et tidsspørsmål fordi utviklingstiden generelt er veldig lang og få prioriterer å bruke ressurser på DX12 og Vulcan foreløpig. I en ideel verden hadde Vulcan hatt mye større adapsjon, og DX12 hadde også hatt større utbredelse.

 

ID Tech 6 er et godt eksempel på hva en kan gjøre med Vulcan.

 

I dette perspektivet kan en vel også dra inn RTX som rimelig eksotisk tech.

Lenke til kommentar

Fantastisk ytelse fra både 2080 og 2080 Ti! Dette gleder :D

 

Ytelsen er 50% bedre i en del titler, selv uten DLSS. Med DLSS er man oppe i langt høyere.

Og med fet tech som RT er dette en kjempespennende launch, selv om det bare er en paper launch (litt rushet, ingenting på lager).

 

Og så må man huske at prisene vil falle med 2000kr når non-FE kortene slippes. Da begynner man å snakke om bedre ytelse pr krone enn 1080 Ti, hvertfall på DLSS titler :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre ytelse enn forventet, men spørs om prisen kan forsvares. Nvidia tar selvsagt så godt betalt som de kan, som alle andre selskaper.

 

Prishoppet skaper for øvrig et marked for AMD, dersom de skulle klare en Navi-lansering innen et år. Er nok et marked for kort med noe lavere ytelse (tilsvarende 2070-2080), men til langt gunstigere pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting man bør ta i betrakning mtp 1080 Ti vs 2080 er 11GB VRAM vs 8GB. I fremtiden kan man i verste fall 8GB være for lite. Se på 4K resultatene for Wolfenstein hvor 2080 går fra å lede over 1080Ti i 1440p, til å knapt klare 40 fps fordi hele minnet ble fylt:

https://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/78296-nvidia-geforce-rtx-2080-ti-rtx-2080-review-17.html

 

"Believe it or not, the latest Wolfenstien game actually provides one of the most surprising yet not completely unexpected results of this entire review. At 1440P things seem to be going really well for the RTX 2080 Ti and RTX 2080 since they’re able to chew through framerates despite every detail setting being maxed. BUT when the resolution is increased to 4K, the RTX 2080’s performance simply falls through the floor while the GTX 1080 Ti and RTX 2080 Ti surge ahead.

The reason for this is pretty simple: the 8GB framebuffer and lower memory bandwidth cause a severe bottleneck on the Manhattan mission we chose. Even Vega 64’s higher bandwidth number allows it to finally become sort of competitive."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...