Bjarnemann Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Hei! Har et spørsmål her som jeg virkelig håper noen har lyst til å hjelpe meg med Hadde telefonen min inne på verksted for en drøy måned siden. Hadde knust skjermen. Det var en mangelfull reparasjon, så de gjorde den på nytt etter at jeg påpekte feilene. Så fikk jeg telefonen tilbake igjen, og så ganske raskt at det var ganske mangelfullt denne ganga også. Stor støvansamling på frontkameraet. Ikke den største saken, men har jeg betalt 4k for reparasjon, skal jo ting være ordentlig. I tillegg til at det får meg til å lure på hvor vanntett telefonen er. Sender mail i løpet av et par dager etter at jeg hadde henta telefonen og påpeker manglene. Og så kommer problemet, da: jeg har vært ekstremt travel i det siste. Så det har ikke vært bare bare å finne en dag å dra innom verkstedet. Spesielt ikke siden de tar telefonen i noen dager og ikke tilbyr lånetelefon. Jeg er nemlig avhengig av telefon på jobb. Et par uker etter å ha fått tilbake telefonen fra rep, og påpekt manglene på mail, mister jeg den i bakken. Ingen store greier, men får en liten sprekk øverst til høyre på telefonen. Jeg tenker at om de aksepterer hendelsesforløpet slik jeg fremlegger det, så er dette en no brainer(?). Selvfølgelig skal de fikse en feil de er ansvarlige for(?). Men dette verkstedet er noen ordentlige kuknisser, så jeg regner med at de kommer til å forsøke å nekte. Og da hadde det vært veldig kjekt med litt juridisk ammunisjon før jeg går inn dit. Noen som har peiling og vil hjelpe? Slik jeg har forstått det, så er det "alt eller ingenting" når man skal reparere en Galaxy S8+. De må bytte skjerm, glass, deksel, batteri, ja, så og si alt. I så fall vil jeg komme godt ut av det. Men at jeg mista den i bakken, endrer jo ikke jobben de uansett måtte ha gjort. Og hvis de finner en måte å fikse kameraet på uten å bytte alt, så er det selvfølgelig helt greit for meg. Har ingen forventninger om at de skal fikse en skade jeg selv er skyld i. Men jeg forventer at de fikser det de er ansvarlige for. Også regner jeg jo med at de kommer til å si at alt er min skyld. Og da tenker jeg at de i så fall er ansvarlige for å bevise en slik påstand. Er de det? De kan vel ikke bare hevde at alt er min feil, også er det over og ut? På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Galaxy S8+ er ett mareritt å skru på ja, alt må demonteres og batteriet er limt fast så det blir som oftest skadet når man tar det ut. Dette vil neppe hjelpe på hvor villig dem er til å skru på den igjen.. Noen grunn til at du ikke tok dette på f.eks innboforsikring? Bruker å være en egenandel på mellom 500 og 2000kr men sparer jo litt da. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Takk for svar Tok det på innbo*. Hmm, ja, okei. For hvis fallet har komplisert jobben de skulle gjort, så skjønner og aksepterer jeg at ting blir annerledes. Men det blir vel heller ikke helt rett at jeg skal måtte leve med mangelen etter deres reparasjon heller? :/ Men, slik jeg har forstått det, må de gjøre alt dette her uansett. At det ikke bare er å fikse kameraet - de må bytte alt. Og i så fall, så har jeg vel en god sak? Eller har jeg misforstått? * Kan forøvrig gi en shoutout til Eika. Aldri vært borti et så ålreit selskap. Markedsledende på pris er de også. Endret 2. juli 2018 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Høres ut som at du burde kjøpe en billigere telefon og som i tillegg er støtsikker Eika er bra, så lenge du betaler regningene til rett tid, for de har ågerrenter 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Du er jo tidenes vimsekopp. Dersom de har gjort en mangelfull reparasjon, så må de jo fikse dette. Men siden du allerede har ødelagt telefonen igjen den korte tiden du hadde den tilbake, så må du sannsynligvis betale for reparasjon av denne delen, før de kan utføre reparasjon av det andre de må gjøre. er det på fronten (skjermen), så koster det vel fort 3-4k for ny. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) TS: Du kommer til å måtte krangle mye for å få til dette. Jeg var i en tilsvarende situasjon med Samsung, og satt i telefon og sendte eposter i flere uker før jeg gav opp og tok alt på forsikringen. Lykke til! Endret 5. juli 2018 av Camrot Fjernet kommentar på slettet innlegg 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Moderatormelding Innleggs som ikke omhandler trådstarters problemstilling er fjernet fra tråden. Reaksjoner på moderering skal ikke postes i tråden, men kan sendes til meg via personlig melding. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Er du sikker på at de må bytte hele skjermen for å bytte frontkameraet? Det høres litt rart ut, for slik du legger det frem, så høres det ut som omtrent alt, bortsett fra hovedkortet, byttes for å fikse støv på frontkameraet. I følge guider på nettet, så kan frontkameraet byttes uten at man må bytte noe annet. I så fall kan det være at du må betale for bytte av skjerm. For hvis skjermen har en sprekk, kan den fort forverres når man demonterer den. Det tar de, naturligvis, ikke ansvaret for. Så selv om de bytter frontkameraet kostnadsfritt, så må du muligens betale for bytte av skjerm. Det spørs også om de kan påstå at sprekken i skjermen kan ha ført til at støv kan ha trengt inn i telefonen og lagt seg på kameraet. De vet jo ikke når denne sprekken oppsto. I så fall kan det hende du må diskutere med de en stund, og kanskje gå videre med saken. At det har tatt litt tid før du leverer inn telefonen igjen, skal i seg selv ikke ha noe å si. Det finnes en regel om at feil må rapporteres innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, men den fristen kan aldri være kortere enn to måneder. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Takk for fine svar, folkens Jeg har hatt gresserlig mye å gjøre på jobb og med (pågående) flytting, så jeg har dessverre ikke hatt tid til å følge opp tråden noe særlig. Jeg var innom på tirsdag, og fikk da en hyggelig overraskelse. Jeg fortalte det som hadde skjedd, ble tatt på ordet, og han karen fant en måte å rense linsa på uten å gjøre alt det andre. Jeg tok altså feil i at de måtte ta "full pakke". Tidligere i denne prosessen har jeg hatt dårlige erfaringer med verkstedet, derav min skepsis, og derav OP, men det gikk altså helt fint denne gangen. Takk for engasjementet, folkens Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Bra at det ordnet seg. Og bra at du gir tilbakemelding på hva som ble enden på visa. Alt for mange forlater tråden sin uten et ord når ting ordner seg :-) 3 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Takk for det Ja, mange gjør det. Og det synes jeg er dårlig kutyme. Når folk bruker tida si på å hjelpe, synes jeg i det minste at folk kan gi en oppdatering på hvordan det gikk, og om rådene hadde noe for seg eller ikke. Fikk dårlig samvittighet bare for å forlate tråden slik jeg gjorde, men en endelig kommentar er ihvertfall på sin plass. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå