Gå til innhold

Slik løser de abonnementer med fri data i andre land

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg at de kaller det fri bruk når det er så mange begrensniger. Selv Chili sitt abo er begrenset til 1 TB og kun 12 GB i EU. Fri bruk bør være den mengden data man kan laste ned iløpet av måneden om telefonen lastet ned hele tiden og like mye fri bruk i EU. La oss si 40 TB per mnd og EU inkl.

Hva er det du skal laste ned da? Piratkopier? Eller test-filer?

Fy faen noen folk altså...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at de kaller det fri bruk når det er så mange begrensniger.

Selv Chili sitt abo er begrenset til 1 TB og kun 12 GB i EU.

Fri bruk bør være den mengden data man kan laste ned iløpet av måneden om telefonen lastet ned hele tiden og like mye fri bruk i EU.

La oss si 40 TB per mnd og EU inkl.

- Misforstå meg rett...

Jeg er helt enig i at Data-kvotene ikke står i stil med hastighetene man opplever den dag idag.

Men når leverandørene ikke takkler at samtlige brukere fyller opp kvoten sin på 1TB, så blir det nok en ren ønsketenkning å få tildelt 40TB Data-kvote.

Det blir i så tilfelle rent bortkastet om en ikke en gang får nærme seg 1TB.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg at de kaller det fri bruk når det er så mange begrensniger. Selv Chili sitt abo er begrenset til 1 TB og kun 12 GB i EU. Fri bruk bør være den mengden data man kan laste ned iløpet av måneden om telefonen lastet ned hele tiden og like mye fri bruk i EU. La oss si 40 TB per mnd og EU inkl.

Du har da heller ikke ubegrenset med bruk av ringe minutter eller sms/mms i måneden men de kaller det fortsatt fri bruk, det vil alltids finnes grenser.

Telia har ihvertfall en slik begrensning, ingen klager på det.

Men man ser jo klart at vi i Norge er taperne når svenskene inkluderer mye mer data i eu/eøs f.eks til en billigere penge.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Du har da heller ikke ubegrenset med bruk av ringe minutter eller sms/mms i måneden men de kaller det fortsatt fri bruk, det vil alltids finnes grenser.

Telia har ihvertfall en slik begrensning, ingen klager på det.

Men man ser jo klart at vi i Norge er taperne når svenskene inkluderer mye mer data i eu/eøs f.eks til en billigere penge.

Jeg personlig ville aldri gått for noe i den størrelsen, men jo, dersom det markedsføres som fri bruk, bør det være fri. Det handler jo ikke om at vi trenger større datapakker, men at markedsføringen bør være ærlig. Jeg synes også det er uærlig av telia å begrense «ubegrenset ringeminutter», men i det tilfellet er det iallefall 20000 minutter, noe som er rett under 50% av døgnet i 31 dagers måneder. Likevel er det uærlig å markedsføre det som ubegrenset.

Etter min mening kommer det aldri til å være mulig å tilby ekte ubegrenset data uten hastighetsgraden til en pris noen som helst er villig til å betale, og mobilselskaper bør klare å markedsføre seg etter det de faktisk tilbyr. Ingenting hindrer chili i å tilby abonnementet sitt som 1TB data, begrenset til maks 50GB dagen, og ingen har et problem med den lenger.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke angi deg for piratkopiering, men alle kriminelle tror de aldri blir tatt...

Hvir sa jeg at jeg piratkopierte? Jeg sa bare jeg brukte VPN, det betyr ikke at jeg piratkopierer. Jeg verdsetter derimot min frihet og anonymitet.

Ja jøss, for VPN er det samme som anonymitet og frihet ??

Lenke til kommentar

datapakker.300x169.jpg

Slik løser de abonnementer med fri data i andre land

Dere glemte og ta med at di finske abb har fri bruk i norden og baltic på nett ringing og tale.  

Elisa finland er langt i fra så telia finland. Elisa er di første som har offisielt åpnet 5g nett https://elisa.fi/kauppa/#!/matkapuhelinliittymat/  

den måten norge driver på med handler mer om max profitt mer enn at kuden er fornøyd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...