Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkner med masse slim i munnen

Anbefalte innlegg

Hei. Hver morgen så pleier jeg å våkne med et ekkelt belegg i munnen med dårlig smak. Samtidig som jeg også ofte våkner tørr i munnen. Når jeg spyttet det ut i dag så jeg at det var irrgrønt slim. Får samme smak og slim i munnen etter trening.

Sliter tidvis med tung pust. Har nylig begynt med avemys fordi jeg føler at det er er tett opp nesen, dog uten at det er tett (føles trangt å puste inn)... (synes også det ser ut som jeg har en polypp i nesa, men vet ikke). Går også på astmamedisiner.

Har vært utredet litt hos lege (noen prøver og røntgenbilde), ingenting var galt. Men burde jeg kanskje spørre om å bli henvist til en øre-nese-hals-spesialist? Føler at det ikke er normalt å ha slik slim, men kanskje det er det?

Anonymous poster hash: 8985a...c67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil greit sunt si? Hvor mye alkohol drikker du? Røyker? Snuser? Annen partydop? Hvordan er kostholdet? Husker du å pusse tenner før du legger deg? 

Hvor lenge har det vært sånn her?

Drikker aldri alkohol, røyker eller snuser ikke. Sover ca fra 22-06/08. Spiser for det meste havregryn, grønnsaker osv. Pusser tenna morgen og kveld. 

Dette med slim i munnen har vart i noen dager kanskje. Men generelt slim i halsen+pusting har vart i ca 4 måneder.

Lenke til kommentar

Da burde du så absolutt henvises til spesialist hvis det ikke er noen åpenbar grunn for hvorfor du har så mye slim.

Siden du sier det har vart i 4 mnd så kan det for all del bare være allergier, men det må du også få konstatert hos lege/spesialist så du kan vurdere vaksine eller andre medisiner som kan hjelpe hvis det viser seg å være tilfellet. 

Lenke til kommentar

Bruker du noe form for steroider? Trenbolon har denne effekten på mange brukere, så kalt "Tren-hoste". Denne gjør som oftest også brukeren svært tungpustet. 

Jeg bruker Salbutamol (i astmamedisinen min Ventoline). Men hadde problemet med tungpustet før jeg begynte med det.

Da burde du så absolutt henvises til spesialist hvis det ikke er noen åpenbar grunn for hvorfor du har så mye slim.

Siden du sier det har vart i 4 mnd så kan det for all del bare være allergier, men det må du også få konstatert hos lege/spesialist så du kan vurdere vaksine eller andre medisiner som kan hjelpe hvis det viser seg å være tilfellet. 

Ok, da Spør jeg nok om henvisning! Bare følte meg sånn til bry, særlig siden den vanlige legen min ikke fant noe (utenom en allergisk reaksjon som de ikke vet hva er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...