Gå til innhold

Endelig gått over til AMD, men har problemer!!!

Chrily

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe?

Har kjøpt meg Asus A7V-E, og Duron 1G.

Når jeg starter opp er det ingen aktivitet på skjermen!

Det er strøm overalt (ja, vifta går), har tatt av prosessoren og sjekket om den ble ødelagt når jeg festet vifta (Taisol 760), ser ingenting galt.

Ingen biiipe lyder, maskina prøver ikke å laste windows.

Mener at det er en kort aktivitet på HD før alt blir stille. Grafikkortet funker.

Hjelp!!!!

Duron 1G

Taisol 760

Asus A7V-E

Mosel 256 Sdram

300W strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

- Forsikre deg 120% om at alle kort og komponenter sitter skikkelig på plass og at alle kabler sitter der de skal.

- Pass på at ikke hovedkortet er kortsluttet, f.eks. at en "avstands-skrue" stikker opp i kortet.

- Hold delete og/eller insert nede når du skrur på maskinen.

- Clear CMOS (resett BIOS), dette gjøres oftest med en jumper. På visse hovedkort finnes ikke denne jumperen og man må da finne en annen måte å kortslutte de to punktene på hovedkortet på. Hvor denne jumperen eller punktene befinner seg på hovedkortet står i manualen.

Lenke til kommentar

Quote:

Chrily skrev (2002-03-03 16:09):

Noen som kan hjelpe?

Har kjøpt meg Asus A7V-E, og Duron 1G.

Når jeg starter opp er det ingen aktivitet på skjermen!

Det er strøm overalt (ja, vifta går), har tatt av prosessoren og sjekket om den ble ødelagt når jeg festet vifta (Taisol 760), ser ingenting galt.

Ingen biiipe lyder, maskina prøver ikke å laste windows.

Mener at det er en kort aktivitet på HD før alt blir stille. Grafikkortet funker.

Hjelp!!!!

Duron 1G

Taisol 760

Asus A7V-E

Mosel 256 Sdram

300W strømforsyning

Vil bare kommentere at du ikke kan klokke CPu'en din med det HK. Asus A7V-E støtter bare 1,0GHz desverre :-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 16:34, B|Real skrev:

Vil bare kommentere at du ikke kan klokke CPu'en din med det HK. Asus A7V-E støtter bare 1,0GHz desverre :-

Sikker? I denne testen kjører de iallfall en [email protected] GHz (11,5 x 117) på dette kortet.

Så lenge hovedkortet har tilstrekkelig utvalg av multipliere skal man ikke stole blindt på produsentenes oppgitte CPU-støtte. De har en stygg tendens til å være lite oppdaterte. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil si at prossesoren har svidd kjerne og da får man ikke noe bilde på skjermen! Den er ødelagt...

Du har tydelighvis gjort noe feil med monteringen av kjøleribben så den ikke fikk god nok kontakt, eller du har kjøpt en brent prossesor.

Lukt på oversiden av kjernen da lukter det kanskje svidd!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Lurer på om ikke Ritz00 traff spikeren på hodet!!

Jeg var klar over at BIOS måtte flashes for å støtte 1G Duron, men jeg trodde at dette kunne gjøres når den stod i..... Så feil kan en ta, hadde vårt like god å kjøpt hakket under og klokket litt da..

Får stikke å kjøpe den rimeligste Socket A prosessoren jeg finner da!

Lenke til kommentar

Quote:

Howard skrev (2002-03-03 17:17):

Sikker? I
kjører de iallfall en [email protected] GHz (11,5 x 117) på dette kortet.

Så lenge hovedkortet har tilstrekkelig utvalg av multipliere skal man ikke stole blindt på produsentenes oppgitte CPU-støtte. De har en stygg tendens til å være lite oppdaterte. :smile:

Hmz...kan godt hend det. Jeg har det HK og kan ikke kjøre mere en 1,06GHz. Det kommer i allefall opp på ASUS sine hjemmesider. Men jeg har ikke rørt multipliere eller noe annet. Så jeg synes det er rart at min T-brid på 1,4/266 GHZ ikke kjører mere :-

Lenke til kommentar

On 2002-03-04 15:00, B|Real skrev:

Quote:

Hmz...kan godt hend det. Jeg har det HK og kan ikke kjøre mere en 1,06GHz. Det kommer i allefall opp på ASUS sine hjemmesider. Men jeg har ikke rørt multipliere eller noe annet. Så jeg synes det er rart at min T-brid på 1,4/266 GHZ ikke kjører mere :-

Du har multiplier på 10. Tror trygt du kan sette opp denne.

Har nemlig OGSÅ dette brettet, men mp-instillingene stemmer ikke overens med manualen. Den sier jeg har 10.5, men bios sier 9.5 (Duron 750@950) Sært HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...