Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med og passe inn

Anbefalte innlegg

Hei

Er da en mann på 26, mobbet i store deler av oppveksten, gått i årevis uten selvtillit, aldri passet inn i mengden. Ikke har jeg hatt noe forhold heller.

Mi greie er vell at jeg er glad i fett. Både menn og kvinner. Kom ut av "skapet" for et år siden igjennom et Facebook innlegg, da jeg sliter med å snakke om slikt.

Resultatet er vell at jeg vet at mange vet om at jeg er skjeiv. Eller bifil som jeg tror jeg er. Men klarer ikke å snakke med det om noen andre enn et par. Og har vært borti at enkelte bekjente tar opp dette innlegget fra Facebook i fylla. (Hvor jeg bare har gitt beskjed om å ikke ta det nå). Det er pinlig for meg, og jeg kan snakke om det aller meste som angår mitt liv, men dette kapittelet er utrolig vanskelig for meg å snakke om.

Men har iallefall år hatt sansen for dette med "fett". Er ikke hvem som helst, men de fleste store får oppmerksomheten min.

Er selv stor, og har vært det hele livet. Har heller ingen intensjon om å bli slank, men ønsker å bli lettere enn det jeg er nå. Men som sagt ikke slank, for det synes jeg ikke er pent. Jeg digger store mager, kraftige overarmer og en fint og fyldig fjes.

Har i løpet av de siste åra hatt noen venner jeg liker godt. og fellesen for de alle er at de gjerne har 20-30kg mer en "normalen". Noen av de har kvinnfolk og i hovedsak virket "straight" ut. Mens andre er mer usikre på sin egen legning. Og noen har sagt de er bi.

Jeg har ialle år vært en person venner kan komme og snakke med, og mange har gjort det. Og jeg har lyttet og kommet med råd. Ja, tilogmed i mange forhold har folk kommet til meg for råd...men noe har en da lært etter noen år...selv om en ikke har direkte erfaring med slikt selv.

Men igjen, så sliter jeg med å snakke om meg selv, når det kommer til seksualitet, forhold etc etc. Vis noe spør om slikt så prøver jeg å svare minst mulig.... (Typisk forever alone...)

Men i grunn og lurer jeg på om det er "normalt" å ha det slik jeg har det...til tider skulle jeg ønske at jeg var på "alle" andre. Helt streit, tynn, lett oppvekst og fast og trygg jobb. Men dessverre er realiteten en helt annen for min del...

Anonymous poster hash: ed864...c28

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er ikke at du er feit, eller at du liker feite damer. Problemet ditt er at du har trust issues. Siden du «vet» at alle mennesker kommer til å svikte deg før eller siden, passer du på å holde dem alle på en armlengdes avstand sånn at det ikke gjør så vondt.

Du må finne deg en psykolog som er en god match som kan hjelpe deg med dette her.

Anonymous poster hash: d037f...34c

Lenke til kommentar

"alle andre" har ikke "Helt streit, tynn, lett oppvekst og fast og trygg jobb".

Med mindre en er født inn i kongefamilien eller en annen elite har "Alle" har sine egne utfordringer og har overkommet sine egne hinder.

Det høres ut for meg som at du mest av alt trenger å legge av deg selvmedlidenheten din. Når det gjelder din seksualitet så er det ingen som bryr seg om du ikke dytter den i ansiktet på folk. Folk flest annonserer ikke sin seksualitet så hvorfor skal du.

Lenke til kommentar

Menn har ulik smak på damer (og menn) og det er jo bra. På den måten får alle en match, eller har i alle fall potensielle matcher. Det virker som din seksuelle preferanse for tykke personer er skambelagt for deg, men jeg ser egentlig ikke noen grunn til at det skal være det. Gå for det du vil ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"alle andre" har ikke "Helt streit, tynn, lett oppvekst og fast og trygg jobb".

Med mindre en er født inn i kongefamilien eller en annen elite har "Alle" har sine egne utfordringer og har overkommet sine egne hinder.

Det høres ut for meg som at du mest av alt trenger å legge av deg selvmedlidenheten din. Når det gjelder din seksualitet så er det ingen som bryr seg om du ikke dytter den i ansiktet på folk. Folk flest annonserer ikke sin seksualitet så hvorfor skal du.

<script> </script>

Altså, jeg går ikke rundt å direkte synes synd på meg selv, men er vell tider i livet der jeg har tenkt over min situasjon kontra veldig mange andre jeg har vokst opp med, og bare sett forskjellen...

Lenke til kommentar

Menn har ulik smak på damer (og menn) og det er jo bra. På den måten får alle en match, eller har i alle fall potensielle matcher. Det virker som din seksuelle preferanse for tykke personer er skambelagt for deg, men jeg ser egentlig ikke noen grunn til at det skal være det. Gå for det du vil ha.

<script></script>

Er nok noe i det du sier der. Er ikke akkuratt noe jeg har vært åpen om. Har vell følt at det har ikke passa inn når folk "flest", eller de som ikke har problemer snakker høylytt over de "fine" tyne damene etc...

Lettere å holde kjeft, eller "prate med" enn å presse inn sine egne tanker...

Lenke til kommentar

Problemet ditt er ikke at du er feit, eller at du liker feite damer. Problemet ditt er at du har trust issues. Siden du «vet» at alle mennesker kommer til å svikte deg før eller siden, passer du på å holde dem alle på en armlengdes avstand sånn at det ikke gjør så vondt.

Du må finne deg en psykolog som er en god match som kan hjelpe deg med dette her.

Anonymous poster hash: d037f...34c

<script> </script>

Ja, mye mulig du har rett her.

Har som tidl. skrevet gått igjennom barndommen med mobbing, mye dritt etc.

Men har jo et lite fåtall av nære venner, som jeg gjør det meste for. Men sliter likevell med å snakke om slike ting. Fikk henvisning til psykolog, tidligere i år ifra legen etter en prat med han. Men ikke av samme årsak. Jeg sliter nemlig med å fortelle om slikt til han. Føler jeg går rundt og ofte forteller folk det de vil høre, for å unngå konflikter, eller "kjeft".

(Dette tror jeg er situasjonsbestemt, for jeg er glad i diskutere, og slikt. Og har i en del situasjoner ingen problemer med å si hva jeg mener. Men ja...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...