Gå til innhold

Mulig oppgradering av min (4 år gamle) i7-4790K setup

Anbefalte innlegg

Nei, dette var 3DMark.

Her er GTA V.

https://imgur.com/a/YRyP84H

Meget typisk at det nå kjører smertefritt på recommended settings gjennom Geforce Experience (sånn optimize funksjon).

Er det ikke alltid sånn? Når man skal vise noen at noe ikke funker, så funke det. Og de bare; "Jeg ser ikke hva problemet er jeg. Dette ser jo smooth ut!?".

Men uansett... opplevde ingenting unormalt nå når jeg kjørte rundt. Det er som oftest når jeg kjører rundt at jeg får problemer. Spesielt under soloppgangen, særlig hvis det i tillegg er andre biler i trafikken. Men nå kjørte jeg full gass, slalom gjennom trafikken under soloppgangen med 72 FPS. Og nå er ingenting skrudd av.

Så forklar meg den som kan.. hvorfor fungerte dette plutselig? Det er en goooood stund siden jeg sist hadde GTA V oppe på maskinen. Rotet med FPSen ødela hele moroa, så jeg la det helt på hylla. Kan noe ha skjedd med driverne eller noe?

- B

Det er vanskelig å vite hva som var feil. Mulig du har hatt noen prosesser i bakgrunnen som har kjørt. Har du hatt noen mods som du har avinnstallert? Uansett bra det fungerer nå. PCen din er jo en ganske habil gaming-PC, og det hadde vært rart hvis du ikke kunne spilt GTA V.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å vite hva som var feil. Mulig du har hatt noen prosesser i bakgrunnen som har kjørt. Har du hatt noen mods som du har avinnstallert? Uansett bra det fungerer nå. PCen din er jo en ganske habil gaming-PC, og det hadde vært rart hvis du ikke kunne spilt GTA V.

Jeg er litt "nazi" når det kommer til bloatware, og sørger for å ha minst mulig kjørende på samme tid når jeg skal bruke maskinen.

Dette er også en maskin som så og si bare brukes til spill, så jeg har fint lite annet på den, bortsett fra nettleser ol.

Tviler også på at det er pga mods. siden jeg aldri bruker dem. De funker aldri slik jeg vil, og det er alltid masse bugs med dem, men det skal sies at jeg har opplevd masse rart med GTA V etter at jeg kjøpte meg et 1070.

Det rareste må ha vært når jeg fikk 3-12 FPS hver gang jeg åpnet kartet, ved mindre jeg hadde Vertical Sync aktivert på 60 FPS.

Da satser jeg på at maskinen holder til neste serie med Intel kommer på banen. Særlig hvis 2600X ikke er noen reel oppgradering for meg. Men kommer nok til å sikte meg inn på 8 cores (minst 6 cores) neste gang jeg kjøper ny CPU. Hadde vært morsomt å streame og slikt, og da er vel flere kjærner og tråder et must?

Vet noen av dere hva ca prisen på de nye prosessorene til Intel vil ligge på? Håper de lar AMD presse prisene, slik at det ikke blir 8K for en over snitt god CPU.

- B

Lenke til kommentar

Da satser jeg på at maskinen holder til neste serie med Intel kommer på banen. Særlig hvis 2600X ikke er noen reel oppgradering for meg. Men kommer nok til å sikte meg inn på 8 cores (minst 6 cores) neste gang jeg kjøper ny CPU. Hadde vært morsomt å streame og slikt, og da er vel flere kjærner og tråder et must?

Vet noen av dere hva ca prisen på de nye prosessorene til Intel vil ligge på? Håper de lar AMD presse prisene, slik at det ikke blir 8K for en over snitt god CPU.

- B

Ja var jeg deg ville jeg venta på den 8-kjerne CPU'n til Intel. Hva den vil koste er det ingen som vet. Like under 5000 kr kanskje.

Lenke til kommentar

Ja var jeg deg ville jeg venta på den 8-kjerne CPU'n til Intel. Hva den vil koste er det ingen som vet. Like under 5000 kr kanskje.

Såpass ja. 5K for en CPU er litt stivt. Blir fort 2,5K for MB, og 2K for RAM. Hadde håpet prisene AMD kjører skulle "tvinge" gjennomsnittet ned litt. Har tatt litt av de siste årene spør du meg. Husker jeg kjøpte GeForce 8800 GT når det var nytt, og en quad core CPU fra Intel, og alt annet til 8 lapper. Og dette var kraftmaskin på sin tid. Nå får du en avleggs bærbar for 8 lapper.

- B

Lenke til kommentar

Såpass ja. 5K for en CPU er litt stivt. Blir fort 2,5K for MB, og 2K for RAM. Hadde håpet prisene AMD kjører skulle "tvinge" gjennomsnittet ned litt. Har tatt litt av de siste årene spør du meg. Husker jeg kjøpte GeForce 8800 GT når det var nytt, og en quad core CPU fra Intel, og alt annet til 8 lapper. Og dette var kraftmaskin på sin tid. Nå får du en avleggs bærbar for 8 lapper.

- B

Har du tenkt på hvor mye mere du tjener siden den tid? Sikkert mere enn 8 lapper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...