jorgemannen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg har tengt til å oppgradere min pc fra 64mb til 512mb ram, men jeg vet ikke hvilken type ram jeg må ha. detter er den eneste opplysningene jeg har: jeg bruker en 32bit amd athlon, mmx, 3d now, 1000mhz prosessor jeg bruker windows 98se vis det har noe å si. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det har jo noe med hovedkort å gjøre, ikke CPU, skjermkort osv... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jepp, du må nesten åpne kassa og se hva hovedkortet heter for å være helt sikker på type hovedkort. Men jeg kan si med ganske høy sikkerhet at alle hovedkort som ble produsert på den tiden AMD Athlon 1000MHz med 3DNow ble produsert hadde SD-ram brikker. Dvs. Standard (ikke DDR) SD-ram. Som regel PC100 eller PC133. Når du nå skal kjøpe ram så kjøp helst PC133 siden det tråler en høyere topphastighet (max 133MHz) enn det noe eldre PC100 (max 100MHz) tåler. PS. Du kan like gjerne se etter navnet på hovedkortet samtidig som du ser om du har noen ledige SD-ram porter. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 av og til står no det på ram brikka kas hastigheit den har..... Viss eg ikkje tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå