samco Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Gikk fra A1 til AF9 og er megafornøyd. Ingen rosa tint så nå går det an å se på vintersport igjen. Uten tvil den beste TV'n jeg har hatt. Har hatt div. plasma, LED og OLED som har vært plaget med DSE, clouding, tint og banding men AF9 er nesten perfekt på det området. Uff rosa tint er nesten værre en banding noen ganger. Det vises så godt på hvitt selvsagt men oxo på grått innhold. Herrrgud hvor rosa tinted min Lg 870v var og som bonus grønn mitt i skjermen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Uff rosa tint er nesten værre en banding noen ganger. Det vises så godt på hvitt selvsagt men oxo på grått innhold. Herrrgud hvor rosa tinted min Lg 870v var og som bonus grønn mitt i skjermen. Er ting som dette reklamasjonsgrunn eller noe som man bare må leve med? Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 Er ting som dette reklamasjonsgrunn eller noe som man bare må leve med? In specs var Lg argumenter men bytt tvn innen retur retten går ut hvor man kjøper. Farve tint er bare en ting Banding på 5 prosent grå er verre. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2019 Sony AF9 sliter nå med panel flashing bug om noen er intresert i billig Oleden fra Sony i øyeblikket. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Sony AF9 sliter nå med panel flashing bug om noen er intresert i billig Oleden fra Sony i øyeblikket. Har ikke merket noe til det. Hva er dette? Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Har ikke merket noe til det. Hva er dette? På lav bit innhold som game of thrones på HBO blir pixlene blinkende. Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Fikk min Wallpaper Lg Oled og i god gammel tradisjon står den med en av mine oppo spillere å kjører Dnice sin full skjerm slides for å eldre panelet gjevnt i starten pluss å forhindre innbrenning... Har funka på alle mine oled tvr med 0 inbrenning og holder meg til formelen. Why change a good thing. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 25. mai 2019 Del Skrevet 25. mai 2019 På lav bit innhold som game of thrones på HBO blir pixlene blinkende. Ser ikke på slik dritt. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 26. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2019 Ser ikke på slik dritt. Helt utrolig HBO ikke klarer å få til en strømme tjeneste på nivå med Netflix komprimert 4K strømming. Ser helt ..... ut HBO på alle tvr uff. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Bilder via en god 4K-satellittmotaker er det eneste som er brukelig. Kabel-TV, streaming etc er virkelig et antiklimaks. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Apple TV 4K boks leverer ganske så bra bilder med rett materiale. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 Streaming på en OLED blir vel litt som å kjøre dab radio på et fett anlegg. Dårlig utnyttelse av en formidabel bildefremviser. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2019 Streaming på en OLED blir vel litt som å kjøre dab radio på et fett anlegg. Dårlig utnyttelse av en formidabel bildefremviser. Prøver å ungå det men Gikk litt i Apple 4K fella med hvor genialt enkel den er. Meeen Oppo 203 er tilbake er min favoritt fikk importert en fra USA. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Streaming på en OLED blir vel litt som å kjøre dab radio på et fett anlegg. Dårlig utnyttelse av en formidabel bildefremviser. Synes både Netflix og Amazon Prime funker overraskende bra på OLED. Ser stort sett filmer på UHD, og det er selvfølgelig mye bedre. Unntakene er Netflix sine egne filmproduksjoner, der gidder jeg ikke å vente i lang tid på at en evt. UHD skal komme ut. Til gjengjeld så er Netflix sine egne filmer i veldig god kvalitet med både 4K og Dolby Vision (Ballad of Buster Scruggs og Roma er gode eksempler). Samtidig har man alle egenproduserte TV-seriene til Netflix. De har meget god kvalitet, selv om de ikke når helt opp til UHD her heller. Men jeg betaler jo for Netflix, har ikke tenkt å kjøpe de en gang til på UHD. Har forøvrig et stereoanlegg til ganske mange tusen kr, kjører som oftest streaming fra Apple Music på det uten at jeg blir plaget av at det er lossy (har forøvrig 1TB med lossless- blir aldri avspilt, men det ligger nå der). Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Her har vi et skrekk eksempel på en som ikke kjørte in sin oled tv .... etter 6 dagers bruk ble den slik. Lg C8 oled ... faktisk utrolig bra på 5prosent ellers synd at panelet ble user error ødelagt. Endret 29. mai 2019 av samco Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Her har vi et skrekk eksempel på en som ikke kjørte in sin oled tv .... etter 6 dagers bruk ble den slik. 98E69B61-EEF6-4B2C-A6A4-8E857F06906D.png Lg C8 oled ... faktisk utrolig bra på 5prosent ellers synd at panelet ble user error ødelagt. Utrolig teit å ha TV man ikke kan bruke fritt når man får det! Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Utrolig teit å ha TV man ikke kan bruke fritt når man får det! Samme med en sportsbil man må ta litt ekstra vare på en mot en Toyota yaris tv som en Qled Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2019 (endret) Yes for å holde tråden gående datt jeg over denne Lg B6 Oleden på AVF. Oled og banding er og blir et panel lotteri ... Endret 15. juni 2019 av samco Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 Bilder fra et TV/Dataspill virker lite brukelig til bildetest i mitt hode. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå