Gå til innhold

Diskusjon rundt burn-in på OLED

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere tester som viser at plasma var i høyeste grad mer utsatt for inn brenning en Oled ja. De pausene samco tar er også høyt unødvendig/veldig overdrevet.  Dette har mer med overforsiktighet og beskyttelse som ikke er nødvendig. Det selges milioner av Oled skjermer i verden hadde det hvert et reelt problem hadde media slott det stort opp... Har du noen gang hørt om at dette er et stort problem her i landet? Ville det ikke havnet feks på tv2 hjelper deg under tester eller masseklager? Jeg bare spør..

Lenke til kommentar

Det er flere tester som viser at plasma var i høyeste grad mer utsatt for inn brenning en Oled ja. De pausene samco tar er også høyt unødvendig/veldig overdrevet. Dette har mer med overforsiktighet og beskyttelse som ikke er nødvendig. Det selges milioner av Oled skjermer i verden hadde det hvert et reelt problem hadde media slott det stort opp... Har du noen gang hørt om at dette er et stort problem her i landet? Ville det ikke havnet feks på tv2 hjelper deg under tester eller masseklager? Jeg bare spør..

Har vært artikler hær i landet om inbrenning på oled tvr.

Pauser står svart på hvitt i Lg og Sonys manualer Max 1 time med statisk eller letterbars som

Vi har diskutert endel ganger fra før. Så om du vet bedre en tv merkene selv er helt fantastisk.

Endret av samco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har da sett film med letterbars i mer enn en time og ser ikke antydning til innbrenning. Nrks logo osv. er det heller ingen antydning av, uten at jeg har sett etter med lupe.

Merket lett innbrenning på plasmaen, men det forsvant igjen ganske fort. Har ikke merket dette på oleden.

Lenke til kommentar

Har da sett film med letterbars i mer enn en time og ser ikke antydning til innbrenning. Nrks logo osv. er det heller ingen antydning av, uten at jeg har sett etter med lupe.

Merket lett innbrenning på plasmaen, men det forsvant igjen ganske fort. Har ikke merket dette på oleden.

Sitt i et mørkt rom. Test med 5 prosent ire etter en time med letterbars. Så ser du tydelig inprint top og bunn på oled.

Lenke til kommentar

Linker 2017/2018?

Nei for du på original posten din spurte ikke om spesifik år ;) Nice try å panikk legge til år.

Det er flere tester som viser at plasma var i høyeste grad mer utsatt for inn brenning en Oled ja. De pausene samco tar er også høyt unødvendig/veldig overdrevet. Dette har mer med overforsiktighet og beskyttelse som ikke er nødvendig. Det selges milioner av Oled skjermer i verden hadde det hvert et reelt problem hadde media slott det stort opp... Har du noen gang hørt om at dette er et stort problem her i landet? Ville det ikke havnet feks på tv2 hjelper deg under tester eller masseklager? Jeg bare spør..

Og du har fått svar.

Lenke til kommentar

Men så fleksibel jeg er ;) linker jeg gjerne den siste norske oled burn in artikkelen.

https://www.dinside.no/bolig/de-har-testet-seks-tv-er-i-over-et-halvt-ar/70103294

Den er fra USA og den har du linket til 5-8 ganger før og har ikke noe med vanlig bruk å gjøre, dette er godt argumenter av andre også her i tråden. Du fant ikke link.. Faktisk ikke en eneste en? Søk på feks Iphone eller Samsung Galaxy da finner du mange klager da......... Så konklusjon Oled er et godt produkt med fornøyde eiere.. Jada du finner alltid en som har fått en Mandags tv som er forbanna og sutrer i media. 

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Den er fra USA og den har du linket til 5-8 ganger før og har ikke noe med vanlig bruk å gjøre, dette er godt argumenter av andre også her i tråden. Du fant ikke link ikke en eneste en? Søk på feks Iphone eller Samsung Galaxy da finner du mange klager da......... Så konklusjon Oled er et godt produkt med fornøyde eiere.. Jada du finner alltid en som har fått en Mandags tv som er forbanna og sutrer i media.

Er som sagt bilder opp og ned på inbrendte oled tvr på AVF og AVS har ingen ting med spesifikt land å gjøre.

Følg mine råd så er det null problem.

Ingen mandags oled tvr kun bruker feil som ikke leser advarsler i manualene.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Er som sagt bilder opp og ned på inbrendte oled tvr på AVF og AVS har ingen ting med spesifikt land å gjøre.

Følg mine råd så er det null problem.

Dine råd er ikke bare overdrevet de er hysteriske og ødelegger hele gleden ved å ha en god tv. Jeg føler du har malt deg inn i et hjørne som bare blir mindre og mindre da du må linke til linker du gang på gang har linket til før her i tråden. Det er kun du som behandler tvn slik du gjør det er i grunn litt trist at du ikke kan slappe av og kose deg med tvn din. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dine råd er ikke bare overdrevet de er hysteriske og ødelegger hele gleden ved å ha en god tv. Jeg føler du har malt deg inn i et hjørne som bare blir mindre og mindre da du må linke til linker du gang på gang har linket til før her i tråden. Det er kun du som behandler tvn slik du gjør det er i grunn litt trist at du ikke kan slappe av og kose deg med tvn din.

Ga deg 2 linker den siste med Norsk bruker med inbrenning. Tipper flere som følger tråden liker fakta mot inbrenning problematikken spesielt Lg Oled tvr har. Har så langt ikke lest om en Sony oled med inbrenning på forum sider.

For Sony har en lengre rense prosess en Lg bruker.

post-240853-0-72607900-1537735713_thumb.png

Stor koser meg med min oled for jeg vet hvordan man unngår overraskelser.

Endret av samco
Lenke til kommentar

En person orker ikke å bry meg du skjønner at under en masseproduksjon vil det være noen produkter som ikke holder mål eller? 2016 mod også var vel et dårlig panel år det ikke sant? Nææ tar kvelden jeg.

En person av 100vis med inbrenning oled bilder på forum sider....

The end!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...