zeitgeist Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Jeg har et NF7-M kort der chipssettvifta har begynt å bråke. Den har vel gått seg skjev. Jeg har egentlig aldri vært særlig glad i den vifta. Den ser jo rå ut, men gir fra seg mye lyd - også når den virker 100%. Kunne godt tenkt meg passiv kjøling. Jeg har liggende en Zalman kjøler [Microplex] som jeg kunne tenkt meg å bruke. Det står en 2500+ i den. Den kommer for det meste til å stå uklokket. Noen som har testa passiv kjøling på NF7-korta? Endret 15. desember 2003 av zeitgeist Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Tja, det kommer jo litt an på. Den blir jo fryktelig varm da og kjøles må den uansett, ellers kommer du til å få stabilitetsproblemer så det holder. Hvis luftgjennomstrømningen er god i kabinettet ditt så er det kanskje tilstrekkelig med en passiv kjøler så lenge du ikke klokker fsb noe særlig.... Hm...ikke mye konstruktivt dette her, sorry p.s jeg har passiv kjøling på southbridgen på mitt nf7-s da...det funker Endret 15. desember 2003 av DanFekar Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det skal funke fint med den. Go for it! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 p.s jeg har passiv kjøling på southbridgen på mitt nf7-s da...det funker Har ikke alle det da? tror ikke jeg har noe som helst kjøling på southbridgen.. Lenke til kommentar
JanOveS Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Det skulle funke det ja. Endret 15. desember 2003 av JanOveS Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Vel, det kan vel kalles passiv kjøling i den forstand at den ikke har noen kjøleenhet påmontert originalt. Jeg hadde imidlertid en slik en liggende å slenge så hvorfor ikke... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har mekket min egen passive kjøler på Northbridgen på NF7-S 1.0. Det er vel en gammel Pentium 1 kjøler som lå og kjedet seg i en skuff. Etter litt vinkelsliping av kanter, pussing med fine sandpapir og borring av hull, så var den klar til montering. På den originale kjøleren med vifte så var kjølepastaen så elendig satt på at den dekket maks 30% av overflaten. Not anymore! Jeg har ikke overklokket særlig mye ennå, men maskinen står på 24/7/365 uten problemer. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Kool. Tester det. Takk for tips! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Vel, det kan vel kalles passiv kjøling i den forstand at den ikke har noen kjøleenhet påmontert originalt. Jeg hadde imidlertid en slik en liggende å slenge så hvorfor ikke... Den ser glimrende ut til det formålet. Den er nok fullt på høyde med om ikke langt bedre enn mange northbridge-kjøleribber som selges orginalt. PS. Jeg har selv en rekke ulike ribber i ca den størrelsen og litt større liggende å slenge. Har plukket de ut fra 486'er og tidlige Pentium'er. Nå skal de komme i bruk igjen på mitt Geforce4 Ti4200 og på et Radeon 9100 Pro. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vel, det kan vel kalles passiv kjøling i den forstand at den ikke har noen kjøleenhet påmontert originalt. Jeg hadde imidlertid en slik en liggende å slenge så hvorfor ikke... Den ser glimrende ut til det formålet. Den er nok fullt på høyde med om ikke langt bedre enn mange northbridge-kjøleribber som selges orginalt. PS. Jeg har selv en rekke ulike ribber i ca den størrelsen og litt større liggende å slenge. Har plukket de ut fra 486'er og tidlige Pentium'er. Nå skal de komme i bruk igjen på mitt Geforce4 Ti4200 og på et Radeon 9100 Pro. Den der selges jo orginalt da... På microplex. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Den der selges jo orginalt da... På microplex. Hm... ja som du ser så linket jeg til bildet som ligger på microplex.no : ...hadde imidlertid en slik en liggende å slenge så... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det som du ikke så var at jeg quotet Simen1 som trodde at den ikke blir solgt orginalt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Sett på laveste vdd som er stabilt, med 166MHz FSB trenger ikke NB-en så høy spenning. Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det som du ikke så var at jeg quotet Simen1 som trodde at den ikke blir solgt orginalt. Aha! My mistake. Jeg så at du qotet han, men trodde han mente kjøleribber som originalt sitter på hovedkortet når en kjøper hk... Oh well Uansett; jeg kjøler forresten southbridgen min med denne...northbridgen min får vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå