Gå til innhold

[Løst] Mygg og knott felle til utendørsbruk

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på denne fellen men er usikker på om den er god og om den fungerer bra.
Vil jo aldri bli kvitt mygg og knott ute men det handler om å kunne sitte ute uten å bli spist levende

Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale andre løsninger (ikke lys, spray osv).

Tenker opptil 1800kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt på denne fellen men er usikker på om den er god og om den fungerer bra.

Vil jo aldri bli kvitt mygg og knott ute men det handler om å kunne sitte ute uten å bli spist levende

Noen som har erfaring med denne eller kan anbefale andre løsninger (ikke lys, spray osv).

Tenker opptil 1800kr

Vet ikke akkurat med den modellen, men vi har myggfelle med co2 på hytta, og den er utrolig effektiv. 

Den utgjør forskjellen mellom å kan sitte ute å plages med en og annen mygg, og det at man faktisk ikke kan være utendørs engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vi har solgt en del av denne ( kommet nytt utseende på den i 2018 ) men patroner og puter passer over. Dette er den eneste rimelige myggjager vi har fått gode tilbakemeldinger på. Flere stk har sagt at de sitter i et partytelt med en stor åpning. Så lenge denne står på er det mygrgfritt inni mens man ser en vegg av mygg på utsiden.

Ps link til coop obs men jeg har ingen tilknytning til dem.

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/insektsfjerning/myggfjernere/thermacell-141?gclid=Cj0KCQjw1NzZBRCoARIsAIaMwuux1nNFcXcNF2vUIahR0VyvoJvgUSZT5T76p68daXrOf_kq_4r-zD8aArykEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Endret av Smultring77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vi har solgt en del av denne ( kommet nytt utseende på den i 2018 ) men patroner og puter passer over. Dette er den eneste rimelige myggjager vi har fått gode tilbakemeldinger på. Flere stk har sagt at de sitter i et partytelt med en stor åpning. Så lenge denne står på er det mygrgfritt inni mens man ser en vegg av mygg på utsiden.

Ps link til coop obs men jeg har ingen tilknytning til dem.

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/insektsfjerning/myggfjernere/thermacell-141?gclid=Cj0KCQjw1NzZBRCoARIsAIaMwuux1nNFcXcNF2vUIahR0VyvoJvgUSZT5T76p68daXrOf_kq_4r-zD8aArykEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg har brukt denne på en felt-øvelse, jeg måtte nærmest ligget oppå den for at den har en viss effekt., men selv da marginalt..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne på en felt-øvelse, jeg måtte nærmest ligget oppå den for at den har en viss effekt., men selv da marginalt..

Jeg skal ikke banne på det, men du kan ha fått en enhet som ikke virket som den skulle. 

De kundene jeg husker som har kjøpt denne, er i utgangspunktet folk som er kravstor på alt, og ville nok kommet tilbake å gitt meg et stikk og bedt om pengene tilbake. Når du kjøper en slik følger det også med en fornøyd garanti på esken som gjør at du får pengene tilbake om den ikke virker slik du ønsker. 

https://www.tek.no/artikler/test-thermacell-myggjager/441077

Jeg vet at denne ikke er noe supermaskin, men jeg var litt glad for å kunne finne en som folk mente hjalp. Er så mange slike små på markedet som overhode ikke virker. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg en sånn Thermacell selv men har ikke fått brukt den kjempemye enda. Men, av det jeg har erfart selv og lest om andres erfaringer, så må denne brukes "under tak" for å ha noen effekt.

Dvs, dersom du bruker denne i et partytelt, tarp, telt eller andre konstruksjoner med noen vegger og tak, så vil gassen den produserer holde seg i det området der og jage bort myggen. Jeg tror at dette kommer av at det må være en viss konsentrasjon av gassen for at den skal ha noen effekt.

Men dersom en bruker denne helt åpent, gjerne med trekk i tillegg, så har det veldig liten effekt da gassen forsvinner før den får virket i området.

Dette er kun basert på lesning og mine korte erfaringer med den :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg en sånn Thermacell selv men har ikke fått brukt den kjempemye enda. Men, av det jeg har erfart selv og lest om andres erfaringer, så må denne brukes "under tak" for å ha noen effekt.

Dvs, dersom du bruker denne i et partytelt, tarp, telt eller andre konstruksjoner med noen vegger og tak, så vil gassen den produserer holde seg i det området der og jage bort myggen. Jeg tror at dette kommer av at det må være en viss konsentrasjon av gassen for at den skal ha noen effekt.

Men dersom en bruker denne helt åpent, gjerne med trekk i tillegg, så har det veldig liten effekt da gassen forsvinner før den får virket i området.

Dette er kun basert på lesning og mine korte erfaringer med den :)

Enig. De jeg vet om bruker denne i litt store partytelt. vil tro de skal funke litt ellers også hvis det er vindstille. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...