NTB - digi Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 NSA sletter samtaledata Lenke til kommentar
Populært innlegg Abel46 Skrevet 30. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 30. juni 2018 Verden har vel i grunnen mye å takke Snowdon for. Men det har kostet han mye. 11 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Så konsekvensen for en sjef i offentlig etteretning som lyver under ed... Er a miste jobben? Hva er konsekvensen når de finner ut at NSA ikke sletter data? 3 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 ... de tar bare en backup først! :-D 6 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 På tide å skrive at /dev/null blir fast database som skal brukes hos etterettnings gutta rundt om i verdenen. Så kan de få lagre alt de vil, men de kan ikke lese noe derifra Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Fant de til slutt ut at lagringskapasiteten ble for dyr å vedlikeholde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Hehe, det å slette betyr ikke at de ikke har logger over alt som ble sagt i disse samtalene.. De har nok en ekstrem god auto-transcript funskjon som gjør Google/YouTube tale til tekst en vits. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Fant de til slutt ut at lagringskapasiteten ble for dyr å vedlikeholde? Bygget ikke NSA akkurat ett gigantisk datasenter som lett har kapasitet til å holde på alt dette, og mer? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Haha.. dette tror jeg så lite på at jeg sliter med å finne latterlige nok analogier. 3 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Der er vel bare amerikanske data de har fått beskjed om å slette? NSA har fremdeles frie tøyer til å overvåke utenlandske borgere så mye de vil. 3 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Fant de til slutt ut at lagringskapasiteten ble for dyr å vedlikeholde?Bygget ikke NSA akkurat ett gigantisk datasenter som lett har kapasitet til å holde på alt dette, og mer? Jeg tror de glemte en liten algoritme som inkluderer proposjonalitet. Senteret ble bygget med fortidens ‘tro’, på hvor mye kapasitet de behøver. Først når de kan salte dataen, uh, lagre dataen i salt, vil volumet i sentralen bli stort nok. -Men jeg kan se for meg den stakkaren som skal administrere og indeksere alle saltkorna. Jeg tror han blir tørst før arbeidsdagen er omme. ?? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Jeg tror de glemte en liten algoritme som inkluderer proposjonalitet. Senteret ble bygget med fortidens ‘tro’, på hvor mye kapasitet de behøver. Først når de kan salte dataen, uh, lagre dataen i salt, vil volumet i sentralen bli stort nok. -Men jeg kan se for meg den stakkaren som skal administrere og indeksere alle saltkorna. Jeg tror han blir tørst før arbeidsdagen er omme. ?? Edit: Litt bedre forklart. Det er snakk om metadata for 685 millioner telefonsamtaler. Sett at det faktisk bare er metadata og da ren tekst, så har de god plass. Faktisk kunne de hatt transkripsjon av alle samtalene, og fremdeles hatt god plass. For a illustrere får du godt over 100.000 ord per megabyte lagring i ren tekst. Om de lagrer en en 400 siders bok (rundt 100k ord) per samtale, tar det under 700 TB totalt med lagring, uten noe kompresjon. Kompresjon av tekst er også effektivt, spesielt når du får store datamengder. Det er youtubere med slik lagringskapasitet, og NSA bygget ett datasenter... Endret 2. juli 2018 av Spoki0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå