Rallygeir Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Hei. Sliter med at bilen min er i nødmodus. Byttet lmm da jeg fikk opp feilkode på det, og da ble feilkoden borte, men fortsatt er den i nød. Det går ikke an å kjøre i gang før den går i nød. Bilen har gått rimelig hardt i det siste, med biltralle og faens oldemor. Ett par dager etter det bestemte den seg for å gå i nød og bli der. Bilen har gått 250k ca Har feilkode på fuel temp sensor også (p0182), men vil temperatur sensoren gjøre at bilen går i nød? Endret 30. juni 2018 av Rallygeir Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Det meste av sensorer kan gjøre at bilen går i nødmodus. Om bilen er i nødmodus og p0182 er eneste feilkoden så er det nok den som er synderen. Lenke til kommentar
Rallygeir Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2018 Ja, tenkte det. Men hvis det skulle være vakumlekkasje, eller n75 ventilen etc, så ville det kommet opp feilkode? Tror du ikke? Driver å trøster meg selv. Er så himla trangt ved turboen, så bare håper det er temp sensoren som gjør at den går i nød. Får prøve å bytte den uansett ? Lenke til kommentar
joka Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 det kan være n75 ventilen... diagnose viser bare elektrisk feil... n75 kan være mekanisk "stucked" prøv å se om n18 ventilen (til egr) er lik n75.. da kan du prøve å bytte de om. n18 og n75 er mekanisk og elektrisk lik... bare fargen som skiller. ps... hvis bilen har elektrisk egr, så har den ikke n18 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Hvis det er feil på N75 ventilen vil den gå i nødmodus pga for høyt eller for laft ladetrykk, det skal komme opp med diagnose, men du må bruke en VAG spesifikk feilkodeleser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå