Gå til innhold

Denne kvitteringen viser at miljøkrim-siktelse mot Equinor ble henlagt på feil grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe rot. Og dette, olje industrien i Norge, skal liksom være så ren og pen samt bedre enn andre land. Realiteten er vel at den er like bedriten som alle andre, da miljøkriminalitet tydligvis ikke betyr noe for Norge.

Det grønne skiftet kan ikke komme fort nok, når vi har et useriøst politi, veike politikere og kynisk oljeindustri.

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noe rot. Og dette, olje industrien i Norge, skal liksom være så ren og pen samt bedre enn andre land. Realiteten er vel at den er like bedriten som alle andre, da miljøkriminalitet tydligvis ikke betyr noe for Norge.

Det grønne skiftet kan ikke komme fort nok, når vi har et useriøst politi, veike politikere og kynisk oljeindustri.

Det grønne skiftet kommer ikke av seg selv, du ser hvem du har mot deg ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det  en evig konsensus på at firmaer stadig kan forurense naturen uten noe

strafferettenslige konsekvenser, spesielt for ledelsen?

sender kjemisk avfall, såkalt bore- og driftslop, ned i havbunnen på Njord-feltet.

Hvorfor har det ikke vært noen som har stusset over dette her ved å sende tilbake kjemisk avfall til havet?

Jeg forlanger at dette hentes opp og dumpes utenfor huset til ledelsen.

Ingen bryr seg visst om havet, vårt livsnerve.

«Navnet Equinor kombinerer «equi», utgangspunktet for ord som «equal», «equality» og «equilibrium» – likhet, likeverd, likevekt og balanse, og «nor» som signaliserer et selskap som er stolt av sin norske opprinnelse

Likeverd overfor hvem da?

All animals are equal, but all animals are equaler than some.

Tror at jeg skal slutte med å være miljøvennlig, nå gidder jeg ikke mer.

Det er egentlig ikke noe poeng i å fortelle mine barn om å være miljøvennlig, pante flasker, viktigheten av å resirkulere når sånne grove overgrep mot naturen bare fortsetter inn i det evinnelige, uten noen ansvarlige som slår neven i bordet og fastslår at dette er ikke akseptabelt, vi kan ikke være så respektløse overfor naturen!

Endret av threeeyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det en evig konsensus på at firmaer stadig kan forurense naturen uten noe

sender kjemisk avfall, såkalt bore- og driftslop, ned i havbunnen på Njord-feltet.

Hvorfor har det ikke vært noen som har stusset over dette her ved å sende tilbake kjemisk avfall til havet?

«Navnet Equinor kombinerer «equi», utgangspunktet for ord som «equal», «equality» og «equilibrium» – likhet, likeverd, likevekt og balanse, og «nor» som signaliserer et selskap som er stolt av sin norske opprinnelse

Det er egentlig ikke noe poeng i å fortelle mine barn om å være miljøvennlig, pante flasker, viktigheten av å resirkulere når sånne grove overgrep mot naturen bare fortsetter inn i det evinnelige, uten noen ansvarlige som slår neven i bordet og fastslår at dette er ikke akseptabelt, vi kan ikke være så respektløse overfor naturen!

Så enig så enig! Men per dags dato styres landet av politikere som synes profitt er viktigere enn naturens (og dels vår) overlevelse. I mangel på finesse kan man si at det er en oppvisning i jævelskapet som finnes i mennesket når grådighet får råde uten systemer på plass som vektlegger etikk, moral og ansvar. Ansvar både ovenfor hverandre men også miljøet og verden generelt.

Ps: sier ikke at politikerne før nåværende regjering var noe bedre, så gidd å hyle ut at mine standpunkt skyldes politisk hjernevask fra rødsokker.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det en evig konsensus på at firmaer stadig kan forurense naturen uten noe

Sammenlign med usa og deepwater horizon. Selv cowboystaten over alle cowboystater lot oljeselskapet svette litt, etter miljøkatastrofen de forårsaket. Bongolandet norge? Niks! I bongolandet er det nemlig vi arbeidere som skal slite og betale for å holde hjulene igang. Eliten har frikort fra alle byrder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...