Gå til innhold

Skatt hvordan finne ut hvor mye gir hvilken utgift?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei finnes det fasitsvar på hvor mye skatt man må betale? For skattetaten kan f.eks hvis man har under 2 millioner kr på banken må man mist betale 500 kr i skatt av formue og renter (hvis renten er 2%) bare som ta et eksempel.

Er vanskelig for en privatperson å vurdere om det er mye å måtte betale i skatt eller man blir lurt?

For folk flest gidder ikke å krange på småbeløp de skattetaten har alltid rett prinsippet gjelder vel der.

For særlig det på formue er veldig uklart.

Jeg syns de er surt skattetaten skal gidde å kreve inn under 500 kr men de kunne sikkert krevd inn langt mere f.eks spillene jeg kjøper på steam eller ting jeg handlet inn på ebay som jeg ikke betaler skatt  av. Slikt vil nok skje neste år. Eller ting man handler brukt på finn som også skattetaten kunne krevd 25% moms av.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mener dere man finner hvor mye prosent man skal betale i skatt, hvilken regler som gjelder i hvilken kommune etc?

For syns skattetaten er useriøse gjør det vanskelig å finne svar kun fordi folk ikke skal gidde.

Det er jo slik de som betaler for mye skatt eller ikke har rå å betale skatt slipper (Har mye gjeld)

Men de som har penger å betale skatt må betale.

For jeg vet i noen kommuner må man betale boligskatt eller formue skatt av bolig.

Men det gjelder ikke oslo\bærum merkelignok.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvor mener dere man finner hvor mye prosent man skal betale i skatt, hvilken regler som gjelder i hvilken kommune etc?

For syns skattetaten er useriøse gjør det vanskelig å finne svar kun fordi folk ikke skal gidde.

Det er jo slik de som betaler for mye skatt eller ikke har rå å betale skatt slipper (Har mye gjeld)

Men de som har penger å betale skatt må betale.

For jeg vet i noen kommuner må man betale boligskatt eller formue skatt av bolig.

Men det gjelder ikke oslo\bærum merkelignok.

Gå til skatteetaten sine sider, velg skattekort og legg inn detaljer. Alle andre folk som er i Arbeid har klart dette, du får det nok til du også!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...