AnonymDiskusjon Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Ja, som tittelen sier så har magen go systemet gått litt i stå. Begynte på onsdag, da var jeg vell ikke på do en eneste gang. Så det er litt uvanlig når jeg pleier og gjøre det 3+ ganger om dagen. Tisse fungerer som vanlig, men det er det andre som går veldig tregt. Får ut litt av og til, men da er det stort sett veldig hardt, kompakte kuler liksom. Mest luft som kommer ut. Hvor lenge skal jeg fortsette før jeg gjør noe? Er det noe middel som kan anbefales og prøve? Har begynt og spise svisker og slikt nå. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Det som får fart på systemet som ingenting annet for min del er sterk mat og svart kaffe. Med den kombinasjonen er det garantert toalettbesøk innen en time. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Laktulose eller Duphalac kan anbefales. Drikk samtidig masse vann. Endret 29. juni 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Tror jeg prøver en av dem du nevner over helgen om ting ikke endrer seg. Kjenner jeg blir psykisk dårlig av dette her.... Tenker at det er sikkert noe alvorlig og klarer ikke slappe av. Tester noe slik middel, hjelper ikke det så gir jeg opp. Da får det bare gå til helvetet med livet. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Det er lett, gå på apoteket og kjøp ei flaske laktulose. Det er bare sukkervann egentlig, men det får fart på magen. Jeg var så forstoppa en gang at jeg fikk betennelse i magen. Ble prescribed en sånn flaske hos legen, og vipps så var det ute innen et par timer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Hvor mye vann får du i deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Bytex: Da prøver jeg kanskje den over helgen. Men hva om slikt heller ikke fungerer? Har liten tro på at noe skal fungere egentlig. Får vell i meg greit med vann, men kunne nok drukket mer. Får ha litt fokus på og drikke godt fremover, Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Jeg vil anbefale fysisk aktivitet. Det stimulerer til bevegelse i tarmen. Ikke sitt og trykk på dass, hvis det ikke kommer mer eller mindre av seg selv, gå en tur i stedet. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2018 Fikk ut litt nå, samme som i går morgen etter frokost. Så helt tett er jo ikke. Bør jeg bare ta tiden til hjelp og ikke bruke noe middel? Begynt med svisker og linfrø nå hver morgen. Har jo ingen smerter eller plager egentlig, litt sår eneste bak der. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Linfrø er bra på sikt, men det er ingen kur mot dagens forstoppelse. Fiber binder også vann, så økt fiberinntak gir hard mage hvis ikke vanninntaket kompenseres. P.s: Ikke overdriv med linfrø - et par spiseskjeer om dagen holder lenge. De inneholder nemlig litt blåsyre. Endret 30. juni 2018 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2018 Vert 3 ganger på do nå den siste timen, så det er jo bra. Er sikkert for mye fiber og slikt + for lite vann som er årsaken. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Jupp skiten tørker inn da er det vanskelig å få den ut Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2018 Et alternativ til laktulose er loppefrø. Mener å ha hørt at laktulose er laget av loppefrø. Det finnes jo mange frø som får et geléaktig slim når du lar de suge til seg vann. Legg en teskje til to av loppefrø i et glass vann. Rør om nå og da. Linfrø, chiafrø og sikkert flere andre. Loppefrø koster litt over 40 kroner og varer en stund på den mengden jeg nevnte. Det går an å spise for mye loppefrø, da kommer det fort ut igjen av endetarmen. En kjempefordel med frø i kostholdet er at du ikke så lett får kreft i tarmen. http://www.helios.no/?ItemID=1497 Anonymous poster hash: e13a1...b6b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2018 Linfrø er bra på sikt, men det er ingen kur mot dagens forstoppelse. Fiber binder også vann, så økt fiberinntak gir hard mage hvis ikke vanninntaket kompenseres. P.s: Ikke overdriv med linfrø - et par spiseskjeer om dagen holder lenge. De inneholder nemlig litt blåsyre. Det gjør det sikkert. Men er ikke dette bare nok et hylekor oppslag fra media da? Cyanokobalamin inneholder også blåsyre, likevel så frigjør kroppen seg enkelt med den lille mengden blåsyre. Kroppen er vant med å håndtere blåsyre hele tiden. Blåsyre er ikke så veldig skummelt om det ikke blir litt for mye av det. Det består av naturlige stoffer som et karbonatom og et nitrogenatom https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanide Faren med blåsyre sånn jeg har forstått det er at det oppfører seg omtrent som karbonmonoksid (CO), altså at det binder seg til de røde blodlegemet. Motgift til blåsyre er noe så enkelt som en injeksjon hydroksokobalamin, da bindes blåsyren opp og blir til cyanokobalamin (som oftest kunstig skapt B12 vitamin). Så får kroppen tid til å gjøre om cyanokobalamin til andre B12 vitamintyper igjen, uten at du forgiftes av blåsyren, altså cyano-delen av kobalaminet. Har dere noe data om hvilke doser linfrø hele eller knuste som gir en overdose blåsyre. Og hvor sannsynlig er det at du klarer å få i deg så mye linfrø uten å bli helt rar i tarmene? Anonymous poster hash: e13a1...b6b Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Det er ikke vanskelig å finne kredible kilder på dette. https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/vaxtgifter/cyanogena-glykosider-och-vatecyanid?_t_id=1B2M2Y8AsgTpgAmY7PhCfg==&_t_q=Linfrö&_t_tags=language:sv,siteid:67f9c486-281d-4765-ba72-ba3914739e3b&_t_ip=62.92.17.193&_t_hit.id=Livs_Common_Model_PageTypes_ArticlePage/_91e10a6e-1eda-4420-9a62-8b380cb2bac9_sv&_t_hit.pos=1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 I dag er det helt håpløst igjen, mye som skal ut men ikke faen om det vill. Nei, jeg kjøper en flaske med Laktulose i morgen, og hjelper ikke det så kan det bare være. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 Det liksom i enden det virker som problemet ligger, er som en propp som sperrer. Kjenner jo ingenting ellers i mage/underliv. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 Dersom problemene med treg tarm er vedvarende så bør du veksle mellom legemidlene. Fordi tarmen kan få et avhengighetsforhold til middelet fortalte en fastlege til en jeg kjenner. Det er mange flere stoffer en laktulose for treg tarm. Utover det så bør du forsøke å tenke igjennom livsstilen din litt. Forslaget om bevegelse høres ut som et av de smarte bidragene. Tilførsel av litt mer væske på det jevne. Legge om kostholdet til mer grønnsaker. Få kostholdet litt i sunnere retning. Anonymous poster hash: e13a1...b6b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 Går 1 7-8 timer hver dag, så bevegelse har jeg. Kosthold, er sikkert der det ligger ja. Spiser jo sunt, men kunne nok spist mer frukt, og det med veske selvsagt. Jeg tar en tur på apoteket i morgen og hører hva dem kan anbefale, for nå må jeg son på do men får bare ut en bitteliten bit en om jeg er heldig... Slitsomt. Anonymous poster hash: 01d46...023 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå