Gå til innhold

Byton vil få alle andre elbiler til å virke gammeldagse


Anbefalte innlegg

Postnumrene vises ikke i mobilutgaven av siden, kan du sitere?

 

Kan du lese? Seriøst, denne tråden er nok forsøplet allerede og du har nok av informasjon om spørsmålene og du er allerede sitert av Aim insect oil. Jeg har ikke tenkt å fortsette denne idiotiske samtalen om at du ikke klarer å finne frem i innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg det? Interessant, jeg opplever det stilk motsatt. Nemlig at du er opptatt av å stemple alle som ikke kjører hekomo-bil, eller på annen måte ikke er 120% hekomo-approved.

Neida, du skal få kjøre hva du vil. Jeg selv kjører ikke engang bil. Men slik du holder på nå så er det konstant masing om hipstere og generell trolling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke ganske selvforklarende at disse premium-bilene som stadig kommer fulle av extravaganza, null til 100 på 4 sek. etc. har et større co2 fotavtrykk enn nøkterne el-biler?

 

Det er på høy tid fellesskapets subsidieringen av el-bil begrenses til nøkterne biler i nedre prisklassen spør du meg. At noen må omgi seg med statussymboler for å føle seg vel kan man ikke gjøre noe med, men vil de ha krystallkrone i cupe-taket og persiske matter i bilen for å uttrykke det slik, får de betale gildet sjøl.

Det er ikke selvforklarende, for du har ikke forklart hva du mener. Kan du forklare? Hva har 0-100 på 4 sekunder med saken å gjøre?

 

Subsidiering av elbil er nødvendig for å nå målene man har satt seg. Videre er det nettopp bilene du rakker ned på som har lang nok rekkevidde til å dekke manges behov.

Lenke til kommentar

 

Tja, speil må skrapes på vintern, speil kan knuses lett siden dem stikker ut, og speil har en begrenset synsvinkel.

For ikke å snakke om hvor irriterende det er å bli blendet av speilene når bilen bak bruker feil lys.

 

Var vel ikke noe "feil" med gamle rørtver heller, men du verden så mye bedre flatskjermer gjør samme jobben.

Det har vel ikke til dags dato kommet en flatskjerm som er bedre enn de beste rørtvene var, hva gjelder bildekvalitet. Men flatskjermen er mindre, og derfor vant den fram på tross av at den er dårligere til sin primæroppgave. Ganske god analogi til speil vs kamera egentlig. Speilet gir bedre bilde enn kamera, spesielt under dårlige lysforhold. Men noen førere er så dårlige til å kjøre bil, at de klarer ikke ta høyde for plassen speilet tar, så dermed fins det et behov for kamera, som er dårligere til primæroppgaven. Nemlig å vise hva som foregår bak.

Speil gir bedre bilde enn kamera ? Ok. Kamera har sikkert mange flere blindsoner også ? Selvsagt er dette helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fancy kameraene som erstatter speilene på fremtids rakkel, kommer ikke til å skje før det skjer endringer i lovverket, uansett hvor mange ganger man viser det fram på konseptbilene.

 

Det har du selvsagt rett i. Selv er jeg helt sikker på at det kommer.

Lenke til kommentar

Minnes godt mange år tilbake da jeg var lærling og vi satte opp A-master på E-verket. For å lage utsparing i toppen av masten som ligger på skrå brukte vi motorsag. De gamle e-verks karene ristet på hodet og mente den eneste måten å gjøre det riktig var med øks.

 

A-master ble det likevel, på mye mindre tid, ved å bruke motorsag.

 

Det ga meg ett første innblikk i hvordan en del mennesker er imot nye måter å gjøre ting på.

 

Den samme følelsen sitter jeg igjen med etter å ha lest en del av kommentarene her i forhold til å skjerm med instrumentering og informasjon for bilen kontra analoge instrumenter eller en rekke små-display.

 

Hvor mange kjøper idag TV med bilderør?

Hvor mange kjøper idag trådløs telefon for hjemmet?

 

Så kan man argumentere at bilderør er bedre eller ikke, eller at trådløs telefon med landlinje har sine fordeler. Men de fordelene er ikke gode nok til at folk fortsatt kjøper disse.

 

Vil ett instrumentpanel som er helt digital bli fremtiden? Kanskje, kanskje ikke. Det er ihvertfall ny-tenking.

 

For min del velger jeg motorsag istedenfor øks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fancy kameraene som erstatter speilene på fremtids rakkel, kommer ikke til å skje før det skjer endringer i lovverket, uansett hvor mange ganger man viser det fram på konseptbilene.

Selvfølgelig. Samtidig er det sånn at når først en kameraløsning blir vist frem som gir vesentlig bedre trafikksikkerhet enn speil så vil lovverket endres, sannsynligvis til å *kreve* kamera.

 

Akkurat det har vel skjedd allerede for ryggekamera i USA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos til Byton for å vise frem et konsept der de har droppet eldgamle løsninger:

- Midtkonsoll. > ergo, veldig god benplass foran (virker sånn).
- Instrumentkonsoll med en masse knapper.
- Høytplassert dashboard

- Fossilmortoren.

Ang. den store skjermen, blir dette spennende å følge med på. Av utfordringene jeg ser, er å fylle den med nyttige og brukervennlige funksjoner.
Av erfaring er det mye gimmick i kinesisk/asiatisk software. Så dette blir spennende å følge med på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men man er kanskje ikke så interessert i å benytte bilen som PT? :D Ref. bilde av skjermen med ganske døve anbefalinger om å gå litt ekstra, trene litt ekstra, og leke mer med barna sine...

 

Men det er sikkert mye annet man kunne likt å ha der :) Moro å gjøre bilen til et avslappende teknologimettet rom hvor komfort og tilgang til div er i førersetet. Etterhvert som man nærmer seg selvkjørende biler så må man jo finne på noe annet å gjøre i bilen! Kan godt dra på langtur da, evt. så blir kø din beste venn hvor du får tid til deg selv en stakket stund.

Lenke til kommentar

Husker integrerte DVD spillere i nakkestøtta var kult. Nå sitter ungene med hver sin iPAD. Hva kan en fastmontert skjerm gjøre for noe som man ikke kan gjøre bedre på enn iPad?.

 

Siden du nå engang spør..

Spille av filmer offline.

Unngå å knuse hodeskallen på den som sitter i forsetet ved en kollisjon eller kraftig nedbremsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minnes godt mange år tilbake da jeg var lærling og vi satte opp A-master på E-verket. For å lage utsparing i toppen av masten som ligger på skrå brukte vi motorsag. De gamle e-verks karene ristet på hodet og mente den eneste måten å gjøre det riktig var med øks.

 

A-master ble det likevel, på mye mindre tid, ved å bruke motorsag.

 

Det ga meg ett første innblikk i hvordan en del mennesker er imot nye måter å gjøre ting på.

 

Den samme følelsen sitter jeg igjen med etter å ha lest en del av kommentarene her i forhold til å skjerm med instrumentering og informasjon for bilen kontra analoge instrumenter eller en rekke små-display.

 

Hvor mange kjøper idag TV med bilderør?

Hvor mange kjøper idag trådløs telefon for hjemmet?

 

Så kan man argumentere at bilderør er bedre eller ikke, eller at trådløs telefon med landlinje har sine fordeler. Men de fordelene er ikke gode nok til at folk fortsatt kjøper disse.

 

Vil ett instrumentpanel som er helt digital bli fremtiden? Kanskje, kanskje ikke. Det er ihvertfall ny-tenking.

 

For min del velger jeg motorsag istedenfor øks.

 

Å være imot enhver ny ide, bare firdi den er ny er akkurat like bak mål, som å være for enhver ny ide, bare fordi den er ny.

Det som er rett er åpenhet og kritisk blikk i rett kombinasjon. De aller fleste nye ideer er faktisk dårlige ideer, og de aller fleste nye ideer dør også bort på rekativt kort tid. Så hender det innimellom at det dukker opp et gullkorn av en ide, og det er gullkornene du husker for ettertiden. Men du kan ikke likestille enhver ny (dårlig) ide med et gullkorn, bare fordi gullkorn har dukket opp før.

Kameraspeil er ikke et slikt gullkort, og motorsag vs øks til å sage kreosotpåler har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Husker integrerte DVD spillere i nakkestøtta var kult. Nå sitter ungene med hver sin iPAD. Hva kan en fastmontert skjerm gjøre for noe som man ikke kan gjøre bedre på enn iPad?.

De nyere versjonene er en integrert del av infotainment systemet i bilen, som betyr at man feks kan få opp informasjon om hastighet, hvor man skal, utveksle info som at en person i baksetet kan styre musikk, radio, legge inn kjøreruter også.

 

Men du verden det koster, prisen på bakseteløsningen i feks Bentley og siste generasjon Porsche får selv råeste iPad PRO til å framstå som et kupp.

Lenke til kommentar

Kudos til Byton for å vise frem et konsept der de har droppet eldgamle løsninger:

- Midtkonsoll. > ergo, veldig god benplass foran (virker sånn).

- Instrumentkonsoll med en masse knapper.

- Høytplassert dashboard

- Fossilmortoren.

 

Ang. den store skjermen, blir dette spennende å følge med på. Av utfordringene jeg ser, er å fylle den med nyttige og brukervennlige funksjoner.

Av erfaring er det mye gimmick i kinesisk/asiatisk software. Så dette blir spennende å følge med på.

 

Hva i allverden er bra med å droppe "midtkonsollen"?

Den såkalte midtkonsollen er en tunnell for å gjøre plass til mellomakslingen. Hvordan skal du lage firehjulsdrift, uten mellomaksling? Begynne som Citroen DS for 50 år siden, å ha en motor forran, og en motor bak, uavhengig av hverandre?

Lenke til kommentar

Hva i allverden er bra med å droppe "midtkonsollen"?

Den såkalte midtkonsollen er en tunnell for å gjøre plass til mellomakslingen. Hvordan skal du lage firehjulsdrift, uten mellomaksling? Begynne som Citroen DS for 50 år siden, å ha en motor forran, og en motor bak, uavhengig av hverandre?

Byton er en elbil, der trengs ikke slik.

Lenke til kommentar

Og det er ganske praktisk å ha to uavhengige motorer. F.eks på Tesla når man cruiser i 100km/t slåes gjerne bakmotoren av og man suser på bare på den minste motoren fremme og sparer en del strøm. Så snart man trør inn gassen kicker bakmotoren inn og man får full 4x4 igjen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...