Gå til innhold

Byton vil få alle andre elbiler til å virke gammeldagse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I hipsterverden, ja. Andre har mer jordnære kriterier å forholde seg til. Og de jordnære kriteriene går aldri av mote. Fordi behov er behov, du trenger det uansett om moten sier rosa eller blå

Hvorfor driver du og maser om hipstere hele tiden? Du virker veldig opptatt av å stemple folk som kjører en annen type bil enn deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres flott ut i teorien, men i praksis så er folk så facinert av trolldommen, at de er mere opptatt av å la seg facinere, enn å følge med på trafikken. Dermed er ikke lengre fyllekjørerne alene om å vingle mellom stripene. De har fått selskap av Tesla-eierne.

 

Så da er det flere ulykker blandt teslaer enn andre biler?

Har du noe statistikk eller synser du bare?

Lenke til kommentar

Så da er det flere ulykker blandt teslaer enn andre biler?

Har du noe statistikk eller synser du bare?

Han drømmer(dømmer)..

 

Det er selvfølgelig ingen andre enn han som har slike observasjoner ei heller finnes det noen statistikk som sier at dette stemmer. Det er ingenting på den skjermen en trenger når en er ute å kjører...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ressurskrevende?

 

Er det ikke ganske selvforklarende at disse premium-bilene som stadig kommer fulle av extravaganza, null til 100 på 4 sek. etc. har et større co2 fotavtrykk enn nøkterne el-biler?

 

Det er på høy tid fellesskapets subsidieringen av el-bil begrenses til nøkterne biler i nedre prisklassen spør du meg. At noen må omgi seg med statussymboler for å føle seg vel kan man ikke gjøre noe med, men vil de ha krystallkrone i cupe-taket og persiske matter i bilen for å uttrykke det slik, får de betale gildet sjøl.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Er det ikke ganske selvforklarende at disse premium-bilene som stadig kommer fulle av extravaganza, null til 100 på 4 sek. etc. har et større co2 fotavtrykk enn nøkterne el-biler?

 

Det er på høy tid fellesskapets subsidieringen av el-bil begrenses til nøkterne biler i nedre prisklassen spør du meg. At noen må omgi seg med statussymboler for å føle seg vel kan man ikke gjøre noe med, men vil de ha krystallkrone i cupe-taket og persiske matter i bilen for å uttrykke det slik, får de betale gildet sjøl.

 

I en livsløp sammenheng er dette neglisjerbart, det er i all hovedsak batteripakkene som står for de "store" utslippene i en elbil. Disse pakkene er nå på vei inn i både kjappe og mer konservative elbiler. Dette kan en dog gjøre mye med, for å forbedre. 

 

Lurer fælt på hvilken bil du refererer til egentlig, som har krystallkrone og persiske matter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han drømmer(dømmer)..

 

Det er selvfølgelig ingen andre enn han som har slike observasjoner ei heller finnes det noen statistikk som sier at dette stemmer. Det er ingenting på den skjermen en trenger når en er ute å kjører...

Nå syns jeg du er noe upresis i dine uttalelser. Det blir umulig å gi deg noe godt svar, når du egentlig ikke sier noe som helst. Men samtidig legger en undertone om at "han" tar feil. Hvem er "han", hva er det du mener han påstår å ha observert, og hvor påstår han dette? Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du er noe upresis i dine uttalelser. Det blir umulig å gi deg noe godt svar, når du egentlig ikke sier noe som helst. Men samtidig legger en undertone om at "han" tar feil. Hvem er "han", hva er det du mener han påstår å ha observert, og hvor påstår han dette?

Jeg sa det ikke finnes statistikk på at dette stemmer, så du må gjerne vise til det. Eller bare droppe denne idiotiske trashingen av en bestemt gruppe folk som jeg er inkludert i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel jeg har stort sett bånn gass eller ikke. Og mine biler er kaputt etter 200k km. Derfor enklest/billigst mulig interiør. Null problem da jeg stort sett kjører kassebiler. Greier ikke tanken på hva dette touchpanel greiene vil koste når noe ryker. Hva EU-kontrollen sier hvis du får en sprekk i panelet.

 

Et godt poeng. Jeg leaset en Volvo med sensor som døråpner. Etter litt over et år, korroderte følerne på begge fordørene. Krav ved leave exit: 31000 + for bytte av sensorene i fordørene.

Moderne biler har all mulig gimmick med nærmest sagt hundrevis av sensore, kamera osv. osv. Greit nok i garantiperioden, men etterpå er det et kostnadssluk uten like.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fins ikke statistikk på at hva stemmer? Hva er det du omtaler som "dette"? Og hvem er det du omtaler som "han"?

Om du hadde lest innlegget jeg kommenterte på i utgangspunktet (for det var ikke ditt...) Så ligger all info du trenger der.

 

Slutt å gjør alt så vanskelig, les innleggene heller så kan en spare litt diskplass for diskusjon.no..

Lenke til kommentar

Jeg så at du svare noen andre, og i dette svaret så snakket du om "han"? Hvem er denne "han"? Kan du ikke redegjøre for hvem du omtaler, då blir det bare stråmannsangrep. Enklest å angripe stråmenn...

Spørsmålene var jo rettet til deg, når jeg da skriver han så er det vell åpenbart deg?

 

Beklager om dette ikke var klart for deg, jeg kan gjerne redigere det om du slutter å maser(fjaser).

Lenke til kommentar

Spørsmålene var jo rettet til deg, når jeg da skriver han så er det vell åpenbart deg?

 

Beklager om dette ikke var klart for deg, jeg kan gjerne redigere det om du slutter å maser(fjaser).

Da må jeg spørre videre hva "dette" er, og hvor jeg sier "dette". For du påstår nemlig at "dette" jeg sier, er feil.

Lenke til kommentar

I hvilken post? Du påstår jeg tar feil når jeg sier "dette". Hva er "dette", skal du gi meg en fair chance til å svare deg? Eller det var kanskje ikke poenget? Poenget var kanskje å rakke ned, uten å gi en fair chance til motsvar?

 

Spørsmålene var stilt i post 44, altså den posten jeg kommenterte. 

 

I post 49 forklarte jeg deg akkurat dette, i tillegg til 52.

 

Så nei, poenget var ikke å "rakke ned, uten å gi en fair chance til motsvar?" da jeg allerede har gitt deg svarene du trenger for å komme med motsvar... 

 

Skjerpings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...