jonathan--- Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Nå som Power + DNB har tilbud på 20% med mastercard så tenkte jeg det var på tide å kjøpe en ny gaming pc. Intel Core i5-8400 (2,8 GHz) NVIDIA GeForce GTX 1070 (8 Gt GDDR5) 8 GB DDR4-2400 SDRAM 8800,- Intel® Core™ i5-7400 Prosessor 3 GB NVIDIA® GeForce® GTX 1060 grafikkort 8 GB RAM 6400,-Bygge selv:Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 1080 WF OC Prossesor: INTEL CORE I5-8600K 3.60GHZ BOXED CPUHovedkort: GIGABYTE B360 AORUS GAMING 3 WIFI HOVEDKORT Minne: ADATA XPG DDR4 3000MHZ RED Z 2X8GBKabinett: NZXT S340 MID TOWER KABINETT HVITStrømforsyning: COOLER MASTER MASTERWATT LITE 700W 80P 9747,- Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Bygge selv er nesten alltid å foretrekke. Men med ditt valg av HK er CPU'en knapt raskere enn en i5 8400, og RAM'en kommer til å kjøre på 2666MHz, bare med timinger som om det kjørte på sin egen ratede hastighet. Så enten gå opp til Z370 HK, eller gå ned til 2666MHz RAM med strammere timings, og ned til i5 8400. Lenke til kommentar
varra Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) Har lest at med b360 så kan man justere timings selv (med riktig HK) - begrensningen på 2666 gjelder fremdeles.Jeg personlig bygga et system med ryzen 2600 fordi jeg har en mistanke om at 6 threads kommer til å bli for lite ganske snart når alle CPU makere pusher ekstra cores. Har også hørt at CM lite psu serien suger og at det er usikkert hvor lenge den klarer å kjøre 700w. Kan godt hende at premium PSU med lavere wattage kan yte bedre over lengre tid. Endret 1. juli 2018 av varra Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Det blir litt obskurt, så jeg har ikke brukt noe tid på å verifisere det. Men slik jeg har forstått det, så kan man ikke justere timingene med utgangspunkt i X.M.P. profilen. Velger man X.M.P. Så får man de timingene som er forbundet med RAM'ens ratede hastighet, altså løsere enn RAM'en sannsynligvis klarer. Utenom det, så må man benytte JEDEC profiler. Og det er ikke sikkert at RAM brikkene har JEDEC profil for 2666MHz, men om den har, så skal man kunne justere timingene med et HK som støtter det. Men det er jo ikke akkurat noe for nybegynnere å drive med. Enkleste er jo å heller kjøpe et kit med RAM som har så stramme timinger som mulig innenfor prismessig rimelighetens grenser på max hastighet som CPU støtter. Men en fin presisering uansett. Ellers også et godt tips med å vurdere R5 2600 fra AMD, den er jo i mine øyne absolutt et bedre valg enn hvilken som helst av i5 Coffee Lake'ene. Men litt dumt at den krever 3200MHz+ RAM med stramme timinger for å yte best mulig, og også at B450 HK ikke er på markedet enda, slik at man nesten må gå for de dyrere X470 HK'ene. Med mindre man vet med sikkerhet at man kan få B350 med nyeste BIOS som støtter 2000 serien Ryzen?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå