Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Endring av arbeidsskift

AnRovik

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ansatt i en stilling deltid med arbeidstid 10 timer / uke, etter vaktliste mandag-fredag, morgen-kveld, lørdag, samt søndag. Det er opplyst at selskapet følger tariff, JF. Personalhåndbok. Dette dokumentet har jeg ikke tilgang til, ei finner jeg det på nett.

Situasjonen er slik:

Jeg har påtatt meg mye ekstra arbeid, tilsvarende ~40 timer hver uke framover. Dette er avtalt med og godkjent av skiftleder. Derimot har jeg ved tre anledninger nå fått meldinger i arbeidsplan-app at skift er blitt forandret, uten forespørsel. Første gang var en uke i forveien, andre gang noen få dager, og i dette tilfellet er det tre uker.

Jeg har heller ikke mulighet til å vite hvilke tider jeg var satt opp tidligere, da disse blir glemt av systemet når skiftleder oppdaterer arbeidsplanen, noe som virker problematisk.

Jeg opplyste skiftleder om at jeg vil bli kontaktet før de forandrer skiftene og fikk til svar at:

"Jeg trodde X hadde snakket med deg. Du skulle jo egentlig jobbe i X avdeling den dagen"

Jeg opplyste at jeg ikke har fått noen forespørsel om det, og fikk til svar at:

"Regelen er at hvis det er 4 uker før vakta så kan vi endre uten og spørre, hvis det er kortere tid så må man :-)"

Hvis dette er tilfellet, noe jeg tviler på, så er dagen i dag 29.06 og skiftet det er snakk om 21.07.

Jeg får ikke tilgang til personalhåndboken, og HR avdeling er for tiden stengt. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Endret av AnRovik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...