ATWindsor Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Her er en liten liste: når man søker eller lager ett nytt emne, står det "emne tittel" og "emne beskrivelse", om dere vil at det skal være to ord, skriv ett kolon, eller enda bedre, rett disse ordene, da de er sammensatte, det skal hete emnetittel, og emnebeskrivelse, det samme gjelder "forum emner" når du går inn på en undergruppe. Vet at skrivefeil er flisespikk, men det er utrolig irriterende når du ser de mange ganger daglig, spesielt noe så enkelt å ordne som orddelingsfeil. AtW Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hør hør! Refererer forøvrig til følgende tråd. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Apropos orddeling ( leste linken fra 'Linuxguru' ) - spontant tror jeg deling av lange ord er praktisk/ typografisk av hensyn til begrensa spaltebredde i aviser o.l.: det virker upraktisk at et langt ord i én setning nærmest lager et utilsikta avsnitt p.g.a. leng den... Forøvrig er jeg uenig når 'Linuxguru' mener at språket har faste kjøreregler - det er "elastisk" i den forstand at trykket utenfra former måten vi bruker det, og tilslutt tar det opp i gramatikken/ evt. sletter ord og vendinger som utgått på dato. Endret 15. desember 2003 av Zink Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Apropos orddeling ( leste linken fra 'Linuxguru' ) - spontant tror jeg deling av lange ord er praktisk/ typografisk av hensyn til begrensa spaltebredde i aviser o.l.: det virker upraktisk at et langt ord i én setning nærmest lager et utilsikta avsnitt p.g.a. leng den... Da kan man jo bare dele ordet sist i setningen med bindestrek, slik rettskrivingen gir rom for, det virker jo bare mot sin hensikt å dele andre ord enn det siste, da setningen tar enda større plass (ett ekstre mellomrom). AtW Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Btw; "Mange", ikke "masse". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Btw; "Mange", ikke "masse". Kan man ikke skrive masse i betydningen "stor mengde" om skrivefeil? Man kan skrive "masse folk" ifølge bokmålsordboka ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Alle feilene du nevnte er allerede rettet, og den oppdaterte språkpakken ble sendt til en på hw.no få dager etter at de oppgraderte til invisionboard. Norske knapper sendte jeg også. Men det ser ikke ut som om de var så voldsomt interessert... Endret 15. desember 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg elkser å delta på trdåer som omhnadler skrievfeil i fourmet. Dette fodri jeg da kan skirve helt ufortsåelig, men allikevel lesabrt for dere. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 enig i atth ahlle skrivefehilene er ettt storth problemm! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg elkser å delta på trdåer som omhnadler skrievfeil i fourmet. Dette fodri jeg da kan skirve helt ufortsåelig, men allikevel lesabrt for dere. Det der er utrolig fasinerende... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 jeg elkser å delta på trdåer som omhnadler skrievfeil i fourmet. Dette fodri jeg da kan skirve helt ufortsåelig, men allikevel lesabrt for dere. Det der er utrolig fasinerende... og det værste er at du og jeg ikke er alene. jeg holdt et foredrag for 150 innkjøpere om alternative måter å gjøre innkjøp på (jeg jobber med avanserte innkjøpsverktøy), og da brukte jeg dette som et eksempel. Stor latter og applaus i salen Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg gjør også mange feil. Jeg beklager språket, men jeg er utlendig og er kommet til Norge for ca. 3 1/2 ar siden. Dere kan ikke forvente at jeg skriver norsk på lik linje som dere andre. Jeg prøver så godt jeg kan, og håper at det blir bedre etter hvert. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg gjør også mange feil.Jeg beklager språket, men jeg er utlendig og er kommet til Norge for ca. 3 1/2 ar siden. Dere kan ikke forvente at jeg skriver norsk på lik linje som dere andre. Jeg prøver så godt jeg kan, og håper at det blir bedre etter hvert. Ser ut som om du er bedre i norsk enn en gjennomsnittlig nordmann. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Wow, takk for det. Voksenopplæring i 6 mnd, vet du.... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Wow, takk for det. Voksenopplæring i 6 mnd, vet du.... Helt enig med GeeZuZz. Norsken din er bedre enn det ca. 70% av nordmennene her på forumet presterer. Jeg tror kanskje mange her hadde hatt godt av seks måneders voksenopplæring, de også. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg gjør også mange feil.Jeg beklager språket, men jeg er utlendig og er kommet til Norge for ca. 3 1/2 ar siden. Dere kan ikke forvente at jeg skriver norsk på lik linje som dere andre. Jeg prøver så godt jeg kan, og håper at det blir bedre etter hvert. hehe, tror ikke du skal klage alt for mye på norsken din, det du skrev der var det da ikke noe galt med, jeg kjenner mange som ikke er halvparten så god som du er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå