herzeleid Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Trump og snøflakene hans sin retorikk skaper et klima det er der greit å drepe folk man ikke liker. Gjør Trump det og hvordan gjør han i så fall dette? Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Media fremstilte det vel nærmest som om de kom rett fra en krigssone, når sannheten var at de hadde bodd flere år i en flyktningleir der faren til og med hadde jobb? Gutten var vel også født i leiren? Denne løgnen om at de flyktet fra krig og ikke mot høyere levestandard handlet om å vekke følelser hos folk for å samle støtte til å oppfordre enda flere til å sette ut på tilsvarende livsfarlige reiser med uskyldige barn, og derved utsette enda flere for dette. Dette var ganske avskyelig, husker jeg at jeg tenkte. Også i Alan Kurdi-saken har media blod på hendene. Så ja, det var en type propaganda, og usmakelig sådan. Lure flere i døden med løgn på den måten. Det du følte om den saken er ikke nødvendigvis relevant for det Tybring-Gjedde følte om saken. Og det er han som er politikeren som utviser en del av de samme følelsene om media som alt-right bevegelsen gjør. Om jeg husker korrekt, så ble bildene av Alan liggende på stranda publisert av NRK etter at de hadde blitt gjort av andre medier i verden. Dette førte til en kraftig reaksjon fra Tybring-Gjedde ifølge en journalist på NRK. Ifølge han følte Tybring-Gjedde at bildene førte til sympati for flyktningene i datidens store flyktningskrise. Dette skal han gjort i en impuls-telefonsamtale hvor han skal ha ringt NRK-journalisten og gitt kraftig uttrykk for nettopp dette. Noe som: bilder gir en uønskelig symboleffekt i en viktig debatt. Den uønskede symboleffekten var at flyktningene fikk sympati, noe som kjente stemmer dårlig overens med hans verdigrunnlag. NRK er forpliktet til å presentere verdensbegivenheter som Alan-saken upartisk. Uavhengig av hva enkeltpartier måtte føle om saken i Norge. Det er en del av presse-etikken. Endret 29. juni 2018 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Frp er et sosialdemokratisk parti til venstre for det som regnes som sentrum i mange andre land. Den politisk høyresiden er helt ekskludert fra MSM i Norge. Alan som hadde vokst opp i Tyrkia er jo et veldig godt eksempel på hvordan msm systematisk har desinformert under flyktningekrisen. Alle kan lett scrolle opp og se at det var det du faktisk skrev. Er du så vant til å lyge at du har blitt helt fartsblind? Føler at det er unødvendig å beskylde meg for løgn. Mente at Tybring-Gjedde som alt-right bevegelsen forsøker å skape en atmosfære mot media. Tror at det står ganske klart i teksten. Om det ikke gjør det og misoppfattes slik du gir uttrykk for, så skal jeg forbedre meg fremover. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 NRK er forpliktet til å presentere verdensbegivenheter som Alan-saken upartisk. Uavhengig av hva enkeltpartier måtte føle om saken i Norge. Det er en del av presse-etikken. NRK synes ikke selv de skal være nøytrale, men det er sjelden at de sier det for åpen mikrofon. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Fra vårt eget Norge har vi jo Tybring-Gjedde som håpet noe av det samme om Aftenposten og MSM senest denne uken. Hva annet enn oppfordringer til drap er det du legger i "Noe av det samme"? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) For noen dager siden: https://www.splcenter.org/hatewatch/2018/06/27/milo-wants-vigilantes-start-killing-journalists-and-hes-not-being-ironic Milos er en kjent alt-right representant. Svært populær. Alt-right er som kjent den samme bevegelsen som støtter Trump. Trump og hans folk er svært kritiske til media og omtaler dem konsekvent som fienden. Idag blir en avisredaksjon angrepet i Annapolis, Maryland. Minst 5 døde og mange alvorlig såret. SPLC, jo takk, denne kilden burde egentlig stekes i sitt eget fett. Jeg har aldri hørt om værre organisajon en denne. Som et eksempel har SPLC gått ut med at "The Mens Rights Movement" er en "hate movement", og de sier ikke ett ord om Anti-Fa eller lignenede terror organisasjoner. Og for å sette skapet der det skal stå: MRM er ikke en hat gruppe, de ønsker å fremme rettigheter for menn og gutter, ikke ta rettigheter fra andre. Det jeg vil frem til er følgende: SPLC er ikke en troverdig kilde. Edit: Og PS. Milo er gift med en neger, og sist jeg sjekket så ville alt-right ha en hvit etno stat Endret 29. juni 2018 av DjSlayer Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Hva annet enn oppfordringer til drap er det du legger i "Noe av det samme"? "Noe av det samme" var ganske åpenbart ment for avsnittet ovenfor om alt-right og deres forhold til såkalt mainstream media. Og jeg pekte også på to konkrete tilfeller hvor Tybring-Gjedde hadde utvist noe av det samme: Alan-saken og hans mening i Aftenposten. Milo sin oppfordring om drap på journalister var ment for det han faktisk skrev om for noen dager siden og som muligens førte til at en person gikk amokk på en avisredaksjon. [teskje] Endret 29. juni 2018 av Sandy Koufax 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 SPLC, jo takk, denne kilden burde egentlig stekes i sitt eget fett. Jeg har aldri hørt om værre organisajon en denne. Som et eksempel har SPLC gått ut med at "The Mens Rights Movement" er en "hate movement", og de sier ikke ett ord om Anti-Fa eller lignenede terror organisasjoner. Og for å sette skapet der det skal stå: MRM er ikke en hat gruppe, de ønsker å fremme rettigheter for menn og gutter, ikke ta rettigheter fra andre. Det jeg vil frem til er følgende: SPLC er ikke en troverdig kilde. Edit: Og PS. Milo er gift med en neger, og sist jeg sjekket så ville alt-right ha en hvit etno stat Uavhengig av din mening om kilden, så har Milo faktisk sagt dette. Her fra en kilde som kanskje er mer etter din sak: høyresympatiserende Washington Times. https://www.washingtontimes.com/news/2018/jun/28/milo-yiannopoulos-fires-back/ 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Trump får skylda for dette også ja, ikke noe nytt fra den kanten med andre ord. Jeg må forresten le av gjentagende bruk av ordet snøflak av liberale som et krampeaktig forsøk på å snu begrepet til å omhandle noen andre enn dem selv. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Det er bare å takke høyreekstremistene for dette på lik linje som at vi kunne takke Islamismen for Charlie Hebdo. Tipper allikevel en beklagelse ifra Trump sitter sørgelig langt inne da mannen ikke har selvinnsikt og dermed ikke evner å forstå at handling har konsekvens. Jeg er ikke helt uenig, dersom høyreekstremisme er synonymt med "Trumps amerika", men tror problemet er større enn som så. Trumps velgermasse. Alt for mange amerikanere tror på valgflesk, men lever likevel ikke den amerikanske drømmen, og det er andres skyld. Road rage. Selvfølgelig er det irriterende med snikere* i bilkø, men hvor mange, i Europa, styrter ut av bilen med ladd våpen, eller golfkøller eller en jekk? * Også de som har havnet i feil "Lane" og forsøker å komme inn i riktig før avkjøring. Mobbe ofre. Tar igjen, men uproposjonalt. Kanskje med pappas AR15 Disgruntled postal employee. Plutselig mister man jobben. Selvfølge ikke ens egen skyld, men hvem hevner man seg på? Kolleger! He had a higher salary than me. He was disrespectfull. I'm gonna show his ass who he's f**king with! Konsekvens er et fremmedord. Den amerikanske drømm er uoppnålig for en stor del av befolkningen, men det sikrer stemmer å fortelle dem at de skal få det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 http://www.foxnews.com/entertainment/2018/06/29/reuters-editor-apologizes-could-be-disciplined-after-blaming-capital-gazette-shooting-on-trump.html "Reuters editor apologizes, could be disciplined after blaming Capital Gazette shooting on Trump" "Cox apologized in a series of four tweets once it became clear that Ramos’ motive predated Trump entering the world of politics." Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 http://www.foxnews.com/us/2018/06/29/woman-who-says-capital-gazette-shooting-suspect-harassed-her-warned-police-would-be-next-mass-shooter.html >Jayne Miller, a reporter with Baltimore's WBAL-TV, said Thursday she spoke to a woman who said Ramos stalked, harassed and sued her years before the Capital Gazette murder spree. She said Ramos became "fixated" on her to the point where she became frightened enough to move out of state. "He's a f---ing nut job," the woman said, according to Miller. The unidentified woman told Miller she had warned a former police official years ago that Ramos “will be your next mass shooter."< Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Det er bare sosialister og Islamister som synes voldsbruk er greit. 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Forstår ikke visse brukere på dette forumet eller venstrefolk i hvor dårlig lys de stiller seg selv når de forsøker å koble hendelser som dette til Trump? Det fremstår ikke bare som åndssvakt, men som direkte ondsinnet. Skyterens konflikt med avisredaksjonen stammer jo fra før Trump ble president. Venstresidens reaksjon mot Trump og hans tilhengere bærer altfor ofte preg av intoleranse, fordommer og fordømmelse. Trump er demokratisk valgt og han holder sine valgløfter. Hvis man ikke klarer å tolerere andre meninger og synspunkter enn sine egne, så er man ikke en demokratisk person. Har høyresiden i vesten et tilsvarende hat mot noen venstrepolitikere, som det venstresiden har mot Trump? 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Gjør Trump det og hvordan gjør han i så fall dette? Du tuller nå, ikke sant? Du har ikke fått med deg hvordan Trump uttaler seg? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Den uønskede symboleffekten var at flyktningene fikk sympati, noe som kjente stemmer dårlig overens med hans verdigrunnlag. Ja, og problemet er at det var basert på en løgn - løgnen om at de rømte for livet direkte fra krig. Det gjorde de ikke. De rømte fra et trygt sted, men med lav levestandard. De ønsket høyere levestandard. Alan døde fordi foreldrene ville ha høyere levestandard, ikke fordi de var i livsfare og måtte flykte. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg må forresten le av gjentagende bruk av ordet snøflak av liberale som et krampeaktig forsøk på å snu begrepet til å omhandle noen andre enn dem selv. Det er jo veldig passende på Trump og tilhengerne hans. Det finnes ingen som er mer hårsår enn Trump, for eksempel. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Du tuller nå, ikke sant? Du har ikke fått med deg hvordan Trump uttaler seg? Og her oppfordrer Trump til at enda flere journalister burde skytes.... i alle fall om man oppfatter verden slik som enkelte i denne tråden gjør. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Du tuller nå, ikke sant? Du har ikke fått med deg hvordan Trump uttaler seg? Jeg har ikke fått med meg hvor han applauderer drap på journalister eller gjør noe som ligner. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Dette er Donald Trumps mest retweetede tweet noensinne: Det er selvfølgelig tåpelig å gi Trump "skylda" for en gal persons handlinger spesielt i dette tilfellet, men man kan på generell basis si at presidenten nærer opp om et urettmessig hat mot og fiendebilde av media. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå