Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Opplevd "utroskap" og sliter med å stole på kvinner. Vil gjøre noe med det

Anbefalte innlegg

Hei alle

For seks år siden så jeg fast en dame. Vi hadde sex regelmessig og kysset en del offentlig. Jeg var hodestups, hun not so much. En morgen etter en fest, fant jeg henne og min daværende beste kamerat nakene på en madrass like ved siden av meg.

Jeg har ikke kontakt med noen av dem i dag. 

Nylig kom jeg ut av et forhold hvor jeg synes dama var veldig distansert. Det viste seg at hun var blitt utsatt for incest over store deler av barndommen hennes, og hadde blitt sveket gjentatte ganger i oppveksten. For å være ærlig er jeg ikke sikker på om jeg tror på historien hennes. Uansett var forholdet ikke bra for meg, fordi jeg savnet intimitet i forholdet.

Jeg tror jeg har et problem med å stole på kvinner, og har bestemt meg for å gjøre noe med det.

Noen som har noen gode tanker om hvordan jeg kan snu disse kjipe opplevelsen til noe positivt?

Takker for alle innspill.

Anonymous poster hash: 306a7...287
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle du _ikke_ slite med å stole på kvinner, er vel spørsmålet. Du må slutte å bli så følelsesmessig involvert og ta et intimt forhold for det det er; et sted å få utløp for seksuelle spenninger. Resten av meningen med livet bør du finne helt andre steder enn i en kvinne. Likegyldighet og utfallsnøytralitet er stikkord du bør huske..

Hørt AWALT - all women are like that, før? De tingene du har opplevd er jo ikke unntak, det er slik realiteten er. Det finnes ingen søt og uskyldig prinsesse som går rundt der ute og en dag blir din for evig og alltid. Å la en kvinne få noen form for emosjonell kontroll over deg i 2018 er helt hinsides all fornuft og anstendighet.

Det synes å være en utbredt misforståelse i dag at folk er så forskjellige, og det å generalisere er ofte sett på som en synd. Sannheten er imidlertid at vi alle er et resultat av en svært lang evolusjonsprosess, og er mye likere enn man skulle tro. De fleste som er utro kommer med et eller annet om at "det bare skjedde", fordi A førte til B og B førte til C. Forskjellen på de som er utro og de som ikke er det, er dog som regel bare at de som ikke er det ikke har vært i en situasjon hvor "det bare skjedde". Det har ingenting med personlighet å gjøre.

Endret av coffeee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle du _ikke_ slite med å stole på kvinner, er vel spørsmålet. Du må slutte å bli så følelsesmessig involvert og ta et intimt forhold for det det er; et sted å få utløp for seksuelle spenninger. Resten av meningen med livet bør du finne helt andre steder enn i en kvinne. Likegyldighet og utfallsnøytralitet er stikkord du bør huske..

Hørt AWALT - all women are like that, før? De tingene du har opplevd er jo ikke unntak, det er slik realiteten er. Det finnes ingen søt og uskyldig prinsesse som går rundt der ute og en dag blir din for evig og alltid. Å la en kvinne få noen form for emosjonell kontroll over deg i 2018 er helt hinsides all fornuft og anstendighet.

Det synes å være en utbredt misforståelse i dag at folk er så forskjellige, og det å generalisere er ofte sett på som en synd. Sannheten er imidlertid at vi alle er et resultat av en svært lang evolusjonsprosess, og er mye likere enn man skulle tro. De fleste som er utro kommer med et eller annet om at "det bare skjedde", fordi A førte til B og B førte til C. Forskjellen på de som er utro og de som ikke er det, er dog som regel bare at de som ikke er det ikke har vært i en situasjon hvor "det bare skjedde". Det har ingenting med personlighet å gjøre.

Denne mannen vet hva han prater om

Anonymous poster hash: d42b9...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei? Er bare tull

Nei? Er bare tull

Hva er tull?

Jeg er veldig enig med hva han skrev.

Folk kan kategoriseres og stemples med stor treffsikkerhet og folk flest har en barnslig holdning til utroskap da de forhåndsdømmer noe de ikke forstår fordi det skjer ikke med dem. Det blir som ron white forklarer det på få sekunder;

https://youtu.be/sQ_jw2DN1Xg?t=24m33s

Jeg kjenner ingen som i utgangspunktet hadde en positiv innstilling til utroskap, men jeg kjenner flere som har vært utro. Hadde alle hatt samme mulighet hadde det knapt vært et menneske på kloden som holdt seg tro :p

Lenke til kommentar

Er en mann som har opplevd utroskap to ganger. Etter den første gangen fikk jeg litt tillitsproblemer, men ikke så ille.

Det vil si, jeg synes ikke det var så ufattelig rart at den dama var utro. Hun var inn og ut av ungdomssintitusjoner halve livet og nymfo.

Andre gangen var litt verre, da det var ei jeg aldri trodde kunne gjøre noe sånt mot meg.

Dette gikk gjennom hodet mitt før jeg opplevde utroskap: "dette er oppspinn jeg har funnet på, hun har ikke gjort noe og vil ikke gjøre noe - det jeg tenker stemmer ikke overens med virkeligheten."

Og etter utroskap: "Intuisjonen min var riktig, det jeg tenker stemmer overens med virkeligheten. Hun var utro mot meg. Jeg kan ikke stole på noen, bare min egen intuisjon."

Det gjør ting svært vanskelig, men 1.5 år senere sitter jeg bare igjen med noen milde sjalusiproblemer. Jeg har gått inn i et nytt forhold nylig, med mye tillit og kommunikasjon.

Atter en gang så har jeg bestemt meg for å stole helt og holdent på noen, for hun har ikke noe med det som har skjedd i fortiden å gjøre. Jeg anser det som uflaks, og jeg har forsøkt å ta tak i det som eventuelt kan trigge at noen vil være utro mot meg. Prøver å ikke være en dumsnill "cuck", samt være dominant og flink i senga - sørge for at hun får skikkelig bra orgasmer og slikt. Bare for å føle meg bedre og tryggere, at jeg er bra nok rett og slett.

Anonymous poster hash: 11cf3...93d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en mann som har opplevd utroskap to ganger. Etter den første gangen fikk jeg litt tillitsproblemer, men ikke så ille.

Det vil si, jeg synes ikke det var så ufattelig rart at den dama var utro. Hun var inn og ut av ungdomssintitusjoner halve livet og nymfo.

Andre gangen var litt verre, da det var ei jeg aldri trodde kunne gjøre noe sånt mot meg.

Dette gikk gjennom hodet mitt før jeg opplevde utroskap: "dette er oppspinn jeg har funnet på, hun har ikke gjort noe og vil ikke gjøre noe - det jeg tenker stemmer ikke overens med virkeligheten."

Og etter utroskap: "Intuisjonen min var riktig, det jeg tenker stemmer overens med virkeligheten. Hun var utro mot meg. Jeg kan ikke stole på noen, bare min egen intuisjon."

Det gjør ting svært vanskelig, men 1.5 år senere sitter jeg bare igjen med noen milde sjalusiproblemer. Jeg har gått inn i et nytt forhold nylig, med mye tillit og kommunikasjon.

Atter en gang så har jeg bestemt meg for å stole helt og holdent på noen, for hun har ikke noe med det som har skjedd i fortiden å gjøre. Jeg anser det som uflaks, og jeg har forsøkt å ta tak i det som eventuelt kan trigge at noen vil være utro mot meg. Prøver å ikke være en dumsnill "cuck", samt være dominant og flink i senga - sørge for at hun får skikkelig bra orgasmer og slikt. Bare for å føle meg bedre og tryggere, at jeg er bra nok rett og slett.

Jeg kan garantere deg at den innstillingen kommer til å gjøre deg lykkelig. Det å bekymre seg, og å ikke stole på sin partner, går mye mer negativt ut over livskvaliteten enn det et utroskap gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Forskjellen på de som er utro og de som ikke er det, er dog som regel bare at de som ikke er det ikke har vært i en situasjon hvor "det bare skjedde". Det har ingenting med personlighet å gjøre.

Stikkordet her er vel alkohol.

Derfor har jeg og dama en veldig grei ordning. Ingen av oss flyr rundt på fritiden med venner av det motsatte kjønn alene. Altså: Det er helt ok om jeg sitter på jobb og spiller brettspill og et par av kollegaene er kvinner. Men det er ikke greit om jeg stikker på kino med kun EN kvinnelig venn. Slike situasjoner setter vi oss ikke i.

Tilsvarende går vi aldri ut på byen alene for å feste. Er greit om det er sammen med jobb eller slike større arrangementer. Men hverken jeg eller dama går ut med "jente-gjengen" eller "kompis-gjengen" på typiske nattklubber eller liknende - vi har ingen interesse av det, for vi vet hva formålet med slike steder er, og nettopp hva de leder til.

Går vi derimot ut på et uteserveringssted i byen og tar en utepils med gutta(eller veninnene) er det selvfølgelig helt greit. Men vi drikker med måte også der.

"Det bare skjedde. A fører til B, B fører til C" osv er bare idiotiske unskyldninger. Når man går igang med overnevnte så aksepterer man etter min mening at en selv eller partner kan bli utro.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen som i utgangspunktet hadde en positiv innstilling til utroskap, men jeg kjenner flere som har vært utro. Hadde alle hatt samme mulighet hadde det knapt vært et menneske på kloden som holdt seg tro :p

Det høres mer ut som om du og coffee gjør alt dere kan for å overbevise alle andre om at alle hadde vært utro hvis de hadde hatt muligheten, noe som absolutt ikke stemmer. Virker som om dere prøver å overbevise dere selv om at det at dere var utro var utenfor deres kontroll og "det bare skjer". Sorry altså, men det stemmer ikke bare fordi dere to mangler selvkontroll.

Bitre menn og kvinner er noe av det minst attraktive som finnes. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 6
Lenke til kommentar

For å være ærlig, den siste setningen sier meg at du ikke burde være i ett fast forhold til å begynne med, du tror ikke du fortjener mer, derfor lar du damer fucke deg over, og dette blir ikke løst ved å prøve å være en bedre player eller å prøve å finne rette dama du har mer flaks med, det har med at du ikke syns du er verdt mer, og dette plukker det motsatte kjønn opp. Husk at folk som liker å bruke andre går etter de de tror de kan lure mest, og da er det oftest de med størst hjerte som blir utsatt for dem, ikke la de bitchene ødelegge for deg så du blir bitter og kald. 

Lenke til kommentar

Det høres mer ut som om du og coffee gjør alt dere kan for å overbevise alle andre om at alle hadde vært utro hvis de hadde hatt muligheten, noe som absolutt ikke stemmer. Virker som om dere prøver å overbevise dere selv om at det at dere var utro var utenfor deres kontroll og "det bare skjer". Sorry altså, men det stemmer ikke bare fordi dere to mangler selvkontroll.

Fun fact (dvs, har ikke kilde på dette, men har hørt det fra en person som må sies å være troverdig): 90% av alle menn og 50% av alle kvinner er utro minst 1 gang ila livet. 8% av alle er utro mer enn 1 gang. 

Så det er ganske vanlig, dessverre. Alkohol er jo også en årsak til at folk gjør ting man vanligvis ikke ville gjort. Ikke at det er en unnskyldning. Ønsker man å ligge rundt bør man ikke være sammen med noen i utgangspunktet. Jeg forstår ikke hva som skjer i hodet til sånne mennesker, at de vil noen andre så vondt. Egoistiske folk. 

Har aldri vært utro og håper jeg aldri er det. Statistikken er jo i mot meg på det punktet. 

Lenke til kommentar

Fun fact (dvs, har ikke kilde på dette, men har hørt det fra en person som må sies å være troverdig): 90% av alle menn og 50% av alle kvinner er utro minst 1 gang ila livet. 8% av alle er utro mer enn 1 gang. 

Så det er ganske vanlig, dessverre. Alkohol er jo også en årsak til at folk gjør ting man vanligvis ikke ville gjort. Ikke at det er en unnskyldning. Ønsker man å ligge rundt bør man ikke være sammen med noen i utgangspunktet. Jeg forstår ikke hva som skjer i hodet til sånne mennesker, at de vil noen andre så vondt. Egoistiske folk. 

Har aldri vært utro og håper jeg aldri er det. Statistikken er jo i mot meg på det punktet. 

Kvinner er nok mer på linje med menn på om de er utro så jeg kan rett og slett ikke tro på tallene dine. Er helt sikkert fra en undersøkelse, men mange kvinner lyver om sånt (så da gjør sikkert menn det også, for å lette sin egen samvittighet eller whatever, denial er sterkt når man ikke vil håndtere noe, som at du kanskje ikke er så tro som du trodde du alltid var), så det blir vanskelig å få tak i tall angående dette som er reale.  

Før noen prøver å angripe meg for å snakke "nedsettende" om de som er utro eller noe sånt fordi jeg tror jeg er bedre siden jeg ikke har vært utro selv: det stemmer ikke bare fordi jeg forteller deg hva du helst har lyst til å ignorere. Jeg syns utroskap har mindre med å være en dårlig person å gjøre (bortsett fra de som hele tiden er utro fordi de liker det, fuck dem) og mer med at man ikke kjenner seg selv og hva man faktisk vil ha i livet - det er en grunn til hvorfor man blir oppfordret til å vente med å gifte seg.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

For å være ærlig, den siste setningen sier meg at du ikke burde være i ett fast forhold til å begynne med, du tror ikke du fortjener mer, derfor lar du damer fucke deg over, og dette blir ikke løst ved å prøve å være en bedre player eller å prøve å finne rette dama du har mer flaks med, det har med at du ikke syns du er verdt mer, og dette plukker det motsatte kjønn opp. Husk at folk som liker å bruke andre går etter de de tror de kan lure mest, og da er det oftest de med størst hjerte som blir utsatt for dem, ikke la de bitchene ødelegge for deg så du blir bitter og kald. 

Takk for råd. Jeg hadde riktignok ikke tenkt å være i et forhold. Men hun er godhjertet, varm og like hodestups forelska som meg. Har alltid vært tiltrukket av "bitches" men dette er første gang jeg har møtt, og vært tiltrukket av ei som er snill. Det er også den første kjæresten jeg har som har koselig, jordnær jentegjeng og ikke guttejente som bare henger med gutter. Og alle jeg har vært sammen med har en "dude" som de snakker med og om hele tiden. Hun har ikke det.

Angående den siste setningen så gjør jeg det for min egen selvfølelse. Ingen kan bare fortelle meg at jeg er bra nok, jeg må bevise det for meg selv ved å prestere litt ekstra.

Når dama får skikkelig orgasmer så leger det noen gamle sår. Jeg er tilstrekkelig. Og det på den fronten der usikkerheten har vært størst hele livet.

Lenke til kommentar

Det virker som om du til tider har vanskeligheter med å forstå det du leser. Det burde være ganske enkelt å utlede fra det jeg skriver at folk som er utro selv har skylden, og at man aldri kan unnskylde det med at "det skjedde bare". Videre har jeg aldri vært utro, på den annen side har jeg heller ikke hatt noe ønske om å være i eksklusive forhold med noen da jeg vet at det ikke funker for meg. Nå er jeg 32 år, og den dagen jeg møter en kvinne som faktisk er verdt noe som helst utover ren seksuell tilfredsstillelse for meg, og vi vurderer barn sammen, skal et eksklusivt forhold vurderes.

Og det er klart at gt flere hadde vært utro dersom de nærmest fritt kunne velge, slik som kjendiser som Tiger Wood kan gjøre, som var utro med over 120 damer de fem årene han var gift. Mange er ikke utro av den enkle grunn at de som eventuelt vil ligge med dem er så lite attraktive at det ikke er verdt det.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Har tro på dette.

Før man har vært utro tror man at det er en sinnsyk og nesten utenkelig grense å bryte. Når man har opplevd å være det så innser man hvor skremmende lett det er.

Noen blir gjerne fristet til gjentakelse men for de aller fleste så antar jeg det blir enda en faktor som bidrar til at man innser at man er i et dysfunksjonelt forhold og avslutter forholdet til fordel for å finne noen mer kompatible og man blir samtidig mer bevisst på hvilke valg man må ta i en fremtidig partner.

Har selv vært utro i ett forhold og det bidro til å få meg til å innse at forholdet jeg var i ikke var bra.

Det handler om hvilke tilbud du har tilgjengelig og hvor lykkelig du er i ditt forhold. Jeg mener det er naivt å påstå noe annet. Jeg trodde selv aldri at jeg ville være det, men på et tidspunkt befant jeg meg i en situasjon som jeg ikke trodde skulle skje.

I ettertid har jeg fått plenty med tilbud selv om jeg er i forhold og jeg vet godt hvor lett det ville vært å gjort det. Jeg mener allikevel at min erfaring gjør at det er mindre sannsynlig at jeg gjentar noe slikt enn for en naiv romantiker som ofte ikke vet hva en snakker om.

Bare åpne øynene og se seg rundt. Legg merke til hvor vanlig det er. Man er jo blind om man tviholder på illusjonen om evig kjærlighet for "folk flest". Man kan gjerne mene at "folk flest" er idioter eller svake, men jeg mener nok at sannheten handler mer om situasjon enn karakterstyrke.

Det er lett å være tro og påberope seg "viljestyrke" om man har lavt libido eller lite tilbud.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...