Habazut Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Plutselig (tilsynelatende) har Chrome (som jeg har brukt i tja.... 10 år eller noe... uten at det er skjedd før).... begynt å logge meg av nettseder jeg r automatisk logga på. Gmail og finn med vanlig e-post... og noen "tullesteder" med alias-epost. Har ikke gjort noen endringer som har med å lagre passord. Den funksjonen og hvilke steder som har hvile passord kjenner jeg godt til. Har ikke prøvd å installere Chrome på nytt, men spør her først. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Hvis du har valgt automatisk sletting av cookies så skjer vel det. De holder også styr på pålogginger. Lenke til kommentar
Habazut Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Da satser vi på at det blir bra. Apropos cookies... prøvd å sjekke ut og prøvd et tillegg til chrome... uten hell. Noen måte som man kan automatisk godkjenne cookies.... 9 av 10 sider jeg er inne på virker det som.... kommer med varsel som jeg må godkjenne... slitsomt. Hvis du har valgt automatisk sletting av cookies så skjer vel det. De holder også styr på pålogginger. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Kjenner ikke til noen funksjon for automatisk godkjenning av cookies ettersom det nå etter hvert er pålagt ved lov at det i en del tilfeller skal være slik "manuell godkjenning". For Chrome så er det slik at man kan stille inn under "Instillnger" at Crome sletter alle cookies når du stenger ned Chrome. Ved neste gangs bruk av Chrome så vil du i så fall ha mistet påloggingsinformasjonen. (Cookies brukes i forbindelse med reklame, men også til å holde styr på pålogginger.) Innstillinger for automatisk sletting av cookies (slik at påloggingsinfo forsvinner) er her: Instillinger->Avansert->Personvern og sikkerhet->Innholdsinnstillinger->Informasjonskapsler->Behold lokale data bare inntil du lukker nettleseren Hvis man velger denne innstillingen, så vil man få mindre "rettet reklame" men påloggingsinformasjon forsvinner også ved nedstenging av browser. (Har testet de for å få vekk "rettet reklame" og for å bedre sikkerheten ved at påloggingsinformasjon ikke blir liggende i browseren.) Endret 29. juni 2018 av arne22 Lenke til kommentar
Habazut Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Kjenner ikke til noen funksjon for automatisk godkjenning av cookies ettersom det nå etter hvert er pålagt ved lov at det i en del tilfeller skal være slik "manuell godkjenning". For Chrome så er det slik at man kan stille inn under "Instillnger" at Crome sletter alle cookies når du stenger ned Chrome. Ved neste gangs bruk av Chrome så vil du i så fall ha mistet påloggingsinformasjonen. (Cookies brukes i forbindelse med reklame, men også til å holde styr på pålogginger.) Innstillinger for automatisk sletting av cookies (slik at påloggingsinfo forsvinner) er her: Instillinger->Avansert->Personvern og sikkerhet->Innholdsinnstillinger->Informasjonskapsler->Behold lokale data bare inntil du lukker nettleseren Hvis man velger denne innstillingen, så vil man få mindre "rettet reklame" men påloggingsinformasjon forsvinner også ved nedstenging av browser. (Har testet de for å få vekk "rettet reklame" og for å bedre sikkerheten ved at påloggingsinformasjon ikke blir liggende i browseren.) Kjenner til det, og nå er ting som et sal være. Men det hadde vært veldig fint å gå inn på sider uten å måtte akseptere cookies hver bidige gang, Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Det skal finnes slike extensions som skal gi automatisk godkjenning av cookies. Har ikke testet noen, og synes det blir "litt på kanten" all den tid at de som drifter websidene er pålagt ved lov å bruke slike varsler ved bruk av visse typer cookies. Endret 29. juni 2018 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå