Gå til innhold

Forslag til forsterker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til hvilken forsterker jeg bør velge. Medium prisnivå, må være optisk inngang og bt, fint om det er mulig å koble til sub og platespillerinngang men det er ikke et must. Musikk er langt viktigere enn filmlyd selv om den skal kobles til tv, ingen interesse for "hjemmekinoeffekt". Skal brukes sammen med et par Dali Spektor 2 kompakthøyttalere til å begynne med. Vil nok etterhvert oppgradere høyttalere og legge til platespiller, men hovedformål er streaming og tv-lyd. Vil stå i liten stue i leilighet på ca 40 kvm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha BT?
Da ville jeg heller anbefale å kjøpe en chromecast audio for streaming. 

Medium prisnivå, denne er verre, for meg vil det kanskje si ett sted mellom 15-20k, men med tanke på at høyttalerne dine koster 2500,- så er det kanskje ikke det som er medium prisnivå for deg?

Er brukt ett alternativ? 

Lenke til kommentar

Som Pat sier, "medium" kan være mye forskjellig. Men siden jeg ser mange her kaller medium for ca midten av 0 og 10000, så finner du f.eks Yamaha R-N602 som har det meste innebygget, leverer bra lyd med en liten porsjon varme i tillegg. Kan gjerne være greit med Dali høyttalere som har en tendens til å være noe frempå i spillestilen.

Finnes gjerne brukt også, og du har både storebror og lillebror til denne om du ønsker rimeligere eller enda mer futt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...