Gå til innhold

Valgets kval

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et litt diffust spørsmål, siden de fleste av oss ikke har lagt labbene på en T630 ennå. Men jeg spør om råd likevel.

Har en god, gammel Ericsson T68m, som jeg har tenkt å pensjonere. Var på nippet til å slå til på en T610 tidligere i høst, men i grevens tid kom nyheten om T630. "DEN skal jeg ha", tenkte jeg. Men lanseringen har drøyd og drøyd. Nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig. I mellomtiden har jo Nokia sluppet sin fantastiske 6600, og den har fattet min oppmerksomhet.

Spørsmålet mitt er: bør jeg kjøpe N-6600, eller vente til T630 er på plass i hyllene?

For øvrig tror jeg SE har gjort noe ytterst dumt å vente med T630 til Q1/2004. Greit nok at Kina er et stort marked, men jeg er sikker på at dersom SE hadde giddet, ville det ikke vært noe problem å økt hastigheten på samlebåndet slik at de kunne spyttet ut T630'er til resten av verden også. Juletiden er høysesong for mobiltelefoner (har selv jobbet i bransjen), og jeg tror Nokia kommer til å score MANGE nye kunder ved å ha sin 6600 på "riktig" side av jul. Spørs om ikke jeg blir en av de.

Noen som vet hva T630 vil koste? Er den bedre enn Nokiaen, eller stort sett det samme? (Er klar over forskjell i vekt og størrelse, men bortsett fra det...?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp... Fordi den kan spille mp3 i stereo, og fordi den kan ha minnekort med 1 gb.. :)

Innen den tiden Sendo X kommer ut, har det kommet større MMC brikker. MMC brikker er billigere også! Synes det er litt drøyt å fraråde andre en 6600 fordi Sendo X er så "mye bedre".

EDIT:

Hva skal man med 1 GB kort foreløpig?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Det er sikkert ett par hakk til også hvis jeg tenker litt ;) et hakk fordi jeg syns designet er mye bedre, ett til fordi den har blitz på kamera.. osv osv..

Veit jeg er ny her og er grønn på mobiler.. ikke mobb meg for det! :p

EDIT:

Hva skal man IKKE med 1 gb's minnekort?? .. programmer og sånt sjiiit blir sikkert større etterhvert.. who knows..

Endret av Andeeey
Lenke til kommentar
Fordi den kan spille mp3 i stereo

Takk for mange svar. :)

Spiller den mp3 i stereo? Synes jeg leste et sted at det var det den IKKE gjorde (men burde ha gjort). Vel, mulig jeg tar feil. Er veldig på vippen, vet ennå ikke hva jeg til syvende og sist velger, men det går kanskje i retning av Finland.

Lenke til kommentar
Fordi den kan spille mp3 i stereo

Takk for mange svar. :)

Spiller den mp3 i stereo? Synes jeg leste et sted at det var det den IKKE gjorde (men burde ha gjort). Vel, mulig jeg tar feil. Er veldig på vippen, vet ennå ikke hva jeg til syvende og sist velger, men det går kanskje i retning av Finland.

Ja, hvis du tenker på 6600 blir du ikke skuffet! Elsker mobilen min! :D

Lenke til kommentar
Nokia 6600 spiller IKKE i stereo!!

Ja, det var det jeg også trodde! :yes:

Har også lest at N-6600 ikke spiller mp3, men at disse må konverteres i et eget program som følger med PC-Suite. Er ikke dette litt tungvint, eller fungerer det bra i praksis?

Og - Nokiaen har 24-kanalers polytones, mot T630's 32. Sistnevnte høres sinnsyk bra ut, se http://www.sonyericsson.com/trythephone/t6...n/try/index.htm

Hvordan høres Nokia-lydene ut i praksis, til dere som har en?

Lenke til kommentar

Jeg vet bare det jeg leser her på forumet.. men mener å ha lest noe om at 6600 er litt vanskelig å få spillt mp3 med.. desuten så er det ikke noe bra lyd med øretelfs når du har mono lyd.. derfor er den ganske upraktisk i forhold til sendo x når det gjelder mp3 avspilling gitt..

EDIT:

Og desuten.. man må tenke litt på om telefonen har audio utgang som du kan plugge hvem som helst øretelfs inn i.. vet ikke om 6600 har dette.. men det virker som Sendo X muligens har det, noe som lar deg høre på mp3 med feks porta pro's i stereo, noe som gjør det til en fullverdig mp3 spiller...

Må man holde seg til øretelfs som mobilprodusenten lager så blir det som oftest bare dritt desverre..

Endret av Andeeey
Lenke til kommentar

skal starte uten å ha lest alle de andre postene (litt upåvirket) så ikke bli sur om jeg sier ting som er blitt tatt opp ;)

6600 og t610 er egentlig ikke i samme "båt"... vil si at 6600 er mere konkurent med p800/900 enn t610/630... den er overlegen både på skjerm, foto, funksjonalitet og mulighetene...

6600 har symbian (os for mobiler, en slags "allianse" imellom nesten alle de store mobilfabrikantene utenom motorola, altså: SE, Nokia, Samsung, Siemens osv.)

6600 kom ut ganske raskt etter den ble presantert (imotsetning til sx1 :ermm: ) men har noen mangler dit.. den har ikke radio eller mp3 spiller og dermed har den ikke stereo-lyd heller..

det finnes en haug mp3 programmer til 6600, men det blir ikke helt det samme (ikke at mobilene med mp3 klarer å utklasere en god jukebox/mp3/minidisc spiller) siden den mangler stereo...

klarte ikke å motstå fristelsen og så at noen nevnte Sendo X, denne har samme plattform på OS'en som 6600(kjører nokia plattformen) men har litt mere funksjonalitet og lys bak (ikke blitz, det ville ha brukt opp bateriet på 1-2-3..)

men tilbake til pointet: har du de pengene og vurderer begge så er nok 6600 det beste valget... men har du ikke bruk for all den funksjonaliteten 6600 har så gå for t610... begge er gode mobiler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...