dtr Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Det ene servorøret har begynt å lekke servoolje. Har trolig fått seg en knekk pga mye rust på rørene. Vet ikke om det er til- eller retur røret, men jeg tenkte å bytte begge to pga mye rust. Hvor får jeg tak i disse delene? Har prøvd mange forskjellige steder som mekonomen, veng, biltema osv Har prøvd en del bilopphuggeri og de sier at de ikke demonterer disse delene da det ikke er lønnsomt. Se bilde for røret som har lekkasje Endret 28. juni 2018 av dtr Lenke til kommentar
dtr Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Fikk svar fra Kværneland bil nå som er Mazda-forhandler i Oslo. Komplett servorør med begge rørene (selges ikke separat) ligger på kr 4400,-. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Ja dette må kjøpes orginalt og tur/retur henger ofte sammen som 1 del. Det lekker av retur røret mtp at det går en gummislange over til rør med en vanlig slangeklemme på. På retur røret er ikke trykket så høyt. Tur røret er derimot vulket i begge ender osv fordi det er høyere trykk. På retur røret kan man alltids dra en reodor felgen. Kapp bort rustne rør og bytt ut med en slange. Bruk en stump kobber rør som skjøtehylse e.l. 1 Lenke til kommentar
dtr Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Ja dette må kjøpes orginalt og tur/retur henger ofte sammen som 1 del. Det lekker av retur røret mtp at det går en gummislange over til rør med en vanlig slangeklemme på. På retur røret er ikke trykket så høyt. Tur røret er derimot vulket i begge ender osv fordi det er høyere trykk. På retur røret kan man alltids dra en reodor felgen. Kapp bort rustne rør og bytt ut med en slange. Bruk en stump kobber rør som skjøtehylse e.l. Så det er returrøret det lekker fra? Kan du se det på bildene eller skal jeg sende deg flere bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå