Illus Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Hei, Har en Miele Tørketrommel som har sluttet å fungere siden den avslutter programmet med en gang og piper om full vannbeholder selv om den er koblet direkte til avløp. Hadde samme feil for 2 år siden og da fjernet servicemannen lo fra en eller annen beholder til vannpumpa (så vidt jeg skjønte på Miele når jeg ba dem om å lese fra rapporten). Er det noen som har peiling på hvor denne vannpumpa sitter ? Har fjernet topplata og det ser ikke ut som om det er der den sitter eller går inn. Og bak er det noen store deksler som jeg er litt usikker på om er bare bare å skru av for videre utforskning. Eller er det bare å bite i det sure eplet og betale 2 laken for å fikse en designfeil på maskinen ? Det skal jo ikke komme lo i vannpumpa Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Vannpumpa sitter sansynligvis i bunnen i nærheten av kondensatoren. Edit. Hvis tørketrommelen har en tynn vannslange på baksiden som er delvis oppkveilet og kan kobles fra innunder toppen for å lede vann direkte ut i avløp, så er det bare å følge slangen ned i bunnen av maskinen. Endret 28. juni 2018 av Mr D Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 I følge manualen er det et filter foran vannpumpen som kan rengjøres har du gjordt alt som står i manualen? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Vannpumpa sitter sansynligvis i bunnen i nærheten av kondensatoren. Edit. Hvis tørketrommelen har en tynn vannslange på baksiden som er delvis oppkveilet og kan kobles fra innunder toppen for å lede vann direkte ut i avløp, så er det bare å følge slangen ned i bunnen av maskinen. Joda.. jeg skrudde av den første platen jeg fant der avløpsrøret går inn i maskinen, men der fant jeg bare en motor og drivreim. For å få av flere av bakplatene så ser det ut til at det meste må demonteres der bak Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 I følge manualen er det et filter foran vannpumpen som kan rengjøres har du gjordt alt som står i manualen? Hvor i manualen står dette ? Det står ikke i min manual så vidt jeg kan se. Det er 3 filtre som jeg vet om og som er beskrevet i manualen. Den som sitter i døren, de to som sitter i dørkarmen samt en nede foran "kondenskasseenheten" Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Et bilde sier mer enn tusen ord. Spørsmålet er egentlig om jeg skal begynne å kuke med dekslene bak.. ser litt snodig ut når det er vindu inn til noe greier som ser ut til å holde på plass trommelen. Eller om det er sideplatene som må tas. Og i så fall hvilken av dem Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Er litt i tvil om dette er noe gjør-det-selv-prosjekt. Skal du videre må vel venstre sideplate (høyre på bildet bakfra) fjernes for å komme til. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Bra sammentreff.. prøvde akkurat å fjerne høyre sideplate (sett bakfra) og det er ikke mulig uten å demontere hele fronten. Har tatt en tlf. til Miele og han skulle høre med tekniker om dette var noe jeg kunne gjøre selv. Hadde som nevnt samme feil (antatt) for 2 år siden, så her må det være en designfeil Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2018 Da blir det service.. litt fordi det potensielt var lett å ødelegge noe når man holdt på med akkurat kondenspumpa og litt fordi det muligens var pumpa som var gåen. Møkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå