Gå til innhold

Har du kjøpt billetter av Ticketmaster, må du endre passordet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ticketmaster og rockerfeller er useriøse selskap de har ingen mulighet å betale penger tilbake gjennom telefon hvis konsert blir kanselert.

Trodde først denne eposten var phisingsvindel siden det står UK istedefor NO.

 

Eposten [email protected] høres ikke så ekte ut den heller.

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer fælt på hvilke straffer som vanker når GDPR endelig har fått slått grundig rot, og når myndighetene er blitt vant med å bøtelegge etter det der nye regelverket her til lands? :hmm:

 

Sorry ISIforPREZ, du kom meg i forkjøpet (jeg leste ikke innlegget ditt før jeg hadde postet)

Endret av G
Lenke til kommentar

Dagbladet 1. juli:

"Dagbladet har også forsøkt å få en kommentar fra daglig leder i norske Ticketmaster, Kristian Seljeset, som ikke ønsker å uttale seg". Ingen i Ticketmaster vil svare på spørsmål, nå som det er bekreftet at flere norske kunder er blitt svindlet og rammet. Det er så arrogant at det grenser til uforsvarlig oppførsel, som få ledere i slike selskap tør vise i dag.

 

De ser nok at de er så dominerende at kunder uansett ikke kan flykte fra dem.

 

Forøvrig er Dagbladet sin artikkel uklar, kan se ut til at kun DNB kunder er rammet.

 

Vi hører nok mer etterhvert som omfanget blir mer kjent. Desverre bidrar ikke Ticetmaster til å roe eller opplyse om situasjonen.

 

Dagbladet har blant annet stilt Ticketmaster følgende spørsmål:

 

Hvordan kan dette skje over så lang tid?

Hvor mange nordmenn er advart?

Hvorfor skylder dere på «en tredjepartsleverandør» når det er dere som har ansvaret?

Hva slags kundeinformasjon kan potensielt ha blitt stjålet fra norske kunder og brukere?

Har Ticketmaster kontroll på angrepet og informasjonen som er lekket?

 

Dette vil de altså ikke besvare. Ikke en gang en beklagelse, eller at man tar dette alvorlig...!!!

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg er en av de som har kjøpt billetter derfra i perioden (juni 2018) og fått mail fra ticketmaster.

Endre passord på dems side løser faen meg ingenting om man har data og betalingsinfo på avveie hos kriminelle.

 

Stjålet og modifisert eksternt javascript og partene (ticketmaster/inbenta) skylder på hverandre.

Kritikkverdig av begge at ikke det er gjort analyse av dette oppsettet da det var implementert.

 

Det er mye styr når man må sperre og bytte kort.

Det jeg lurer på nå er om kortsvindel forsøk med resulterende sperret og nytt mastercard i April stammer fra ticketmaster også.

Det som er værst er at de ble advart for to måneder siden.

https://www.hayesconnor.co.uk/ticketmaster-was-warned-about-data-hack%E2%80%8B/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...