ninjer Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Har en gaming pc fra 2013, som begynner å dra litt tungt på nye spill. Har ikke så veldig teknisk peiling på pc, men spec's er som følger: Intel Core i7-4770K quad core 3,5 GHz. 2 x Ballistix Sport DDR3 16 GB. (32 GB) 2 x ZOTAC GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA. (SLI) Hva kan gjøres her uten at det koster en månedslønn? Må jeg oppgi flere spec's forresten? GeForce GTX 1080 Ti skjermkortet virker fristende, men med en ufin prislapp. Om jeg hadde kjøpt et slikt kort, måtte jeg oppgradert resten også da? Kunne kanskje tenkt meg å brukt litt budsjett på en ny skjerm også... Etter pc'en ble kjøpt har jeg også pådratt meg kone og barn. Tips til hvordan å få mer tid til gaming mottas med takk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Helt klar skjermkortet. Du kan jo overklokke cpuen litt også. Tid til mere gaming hvordan skal vi svare på det? Ta fri fra jobb? Endret 28. juni 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Mye å hente bare på overclocking, og det er gratis så ville begynt med det. Både på skjermkort og CPU. Vet ikke med nvidia, men med AMD kan man veldig enkelt overclocke skjermkort på instillinger til drivere. Vil tro nvidia har noe lignende. Mange spill støtter ikke SLI på papiret, men det funker bra uansett. SLI må bare tvinges på til det spillet i driveren så kan du nesten dobble FPS i en del spill. CPU overclocker du i bios, men har du orginal kjøler er det ikke så veldig mye å hente. Også burde du prioritere Kone og barn fremfor gaming.. ? Endret 28. juni 2018 av Complexity Lenke til kommentar
ninjer Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Helt klar skjermkortet. Du kan jo overklokke cpuen litt også. Tid til mere gaming hvordan skal vi svare på det? Ta fri fra jobb? Kan ingenting om overklokking... Hehe, blir mindre cash til oppgradering da... Var ment bare som en spøk Lenke til kommentar
ninjer Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Mye å hente bare på overclocking, og det er gratis så ville begynt med det. Både på skjermkort og CPU. Vet ikke med nvidia, men med AMD kan man veldig enkelt overclocke skjermkort på instillinger til drivere. Vil tro nvidia har noe lignende. Mange spill støtter ikke SLI på papiret, men det funker bra uansett. SLI må bare tvinges på til det spillet i driveren så kan du nesten dobble FPS i en del spill. CPU overclocker du i bios, men har du orginal kjøler er det ikke så veldig mye å hente. Også burde du prioritere Kone og barn fremfor gaming.. Ok. Kan dessverre ingenting om overklokking. Får ta å forske litt på det. De er førsteprioritet, no worries. Men det innebærer litt abstinenser å omstille seg fra å spille 30-40 timer i uka til 2-3 timer i uka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå