Gå til innhold

Trenger noen inspill fra dere.

Anbefalte innlegg

Holde på og bygge en PC

Kjøpt inn alt, men gikk for en returnerrt/demo brukt 1060 6GB Ausu Strix til nye 11xx serien skulle bli lansert.

Men det tar jo litt tid....

Nå er jo prisene på GPU falt en del, men ikke like mye på dette kortet virker det som og kan få igjen en god del av hva jeg ga.

Ville det da være dumt å selge det og kjøpe et brukt 1080 TI? De nærmer seg jo 6k på finn nå (alt nytt som ligger på rundt 7.5k)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville det da være dumt å selge det og kjøpe et brukt 1080 TI? De nærmer seg jo 6k på finn nå (alt nytt som ligger på rundt 7.5k)

Var jeg deg ville jeg ikke brukt 6++ tusen kroner på et 1080Ti kort nå. Ja, det er sant at datoen for de neste nVidia korta er veldig usikker, men vi ser nok de korta i september. nVidia pleier å ha iallefall ett eller to "nye" kort hvert år. GTX 1060 funker vel greit som et ventekort. Dessuten vil du sitte inne i dette fine sommer været og spille PC spill da...? :p

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg ikke brukt 6++ tusen kroner på et 1080Ti kort nå. Ja, det er sant at datoen for de neste nVidia korta er veldig usikker, men vi ser nok de korta i september. nVidia pleier å ha iallefall ett eller to "nye" kort hvert år. GTX 1060 funker vel greit som et ventekort. Dessuten vil du sitte inne i dette fine sommer været og spille PC spill da...? :p

Nei nei, men det kommer regndager.....

Så skal kona og ungen ut av huset en ukes tid så det åpner seg noen muligheter der også  :hmm:

Lenke til kommentar

Spørs hvilken skjerm du har og hvordan ståa med penga er sånn ellers.

Har du kun 1080p skjerm med lav hz trenger du ikke mer en 1060 kortet du har i dag.
Har du derimot 1440p og gjerne med høy hz sååå blir det fort en annen sak. Har du penger til det og du gidder å bruke tid på å prøve å selge så gjør du det

Lenke til kommentar

Spørs hvilken skjerm du har og hvordan ståa med penga er sånn ellers.

Har du kun 1080p skjerm med lav hz trenger du ikke mer en 1060 kortet du har i dag.

Har du derimot 1440p og gjerne med høy hz sååå blir det fort en annen sak. Har du penger til det og du gidder å bruke tid på å prøve å selge så gjør du det

Har en skjerm som gjør at jeg kanskje burde ha 1080 ti (pg348q)

Kanskje gå for en 1080 TI nå, er vel ikke så mye forskjell mellom den og hva som er forventet fra 1180.

Får eventuelt mer for en 1060 nå en når 11xx blir sluppet, og rspa på 1180 er vel ikke forventet til og være lavere en 1080 TI prisen nå heller.

Kanskje jeg legger ut kortet for salg, får jeg solgt det så er det greit hvis ikke så sparer jeg penger til nye kortet. 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...