Countryman Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Har mottatt en mail om at kontoen slettes om en måned siden den ikke har vært i bruk på 2år - men den brukes hver eneste dag og inneholder mange viktige filer. Får beskjed om å gå inn i kontoinnstillingene hvis jeg ønsker å beholde kontoen, men her finner jeg ingenting som tilsier at jeg skal kunne fikse dette. Noen som har erfaringer med dette og kan tipse meg om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 99,9% sikker på at dette er forsøk på svindel...såvidt jeg vet så sender ikke MS slike mail og det er heller ikke noen utløpsdato for outlook-kontoer. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 99,9% sikker på at dette er forsøk på svindel...såvidt jeg vet så sender ikke MS slike mail og det er heller ikke noen utløpsdato for outlook-kontoer. Kan nok hende, men jeg har studert mailen opp og ned - det linkes også direkte inn i Onedrive fra mailen, hvilket ville vært litt rart ved svindel(?) Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Etter hva jeg kan se, så kan man få en slik melding om at kontoen blir slettet men da skal meldingen komme fra en e-postadresse hvor siste delen av adressen er microsoft.com. Hvis ikke, er den sannsynligvis falsk. Mulig du har én betalt og én gratis OneDrive konto knyttet mot den samme e-postadressen? Og at det er gratiskontoen du får meldingen for? Hvis du har to Onedrive/Live kontoer knyttet mot samme e-postadresse, vil du få en dialogboks under pålogging i nettleser hvor du blir spurt om hvilken av de to kontoene (Jobb/Skole eller Personlig konto) som du vil logge på med. Velg i så fall Personlig og sjekk. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Etter hva jeg kan se, så kan man få en slik melding om at kontoen blir slettet men da skal meldingen komme fra en e-postadresse hvor siste delen av adressen er microsoft.com. Hvis ikke, er den sannsynligvis falsk. Mulig du har én betalt og én gratis OneDrive konto knyttet mot den samme e-postadressen? Og at det er gratiskontoen du får meldingen for? Hvis du har to Onedrive/Live kontoer knyttet mot samme e-postadresse, vil du få en dialogboks under pålogging i nettleser hvor du blir spurt om hvilken av de to kontoene (Jobb/Skole eller Personlig konto) som du vil logge på med. Velg i så fall Personlig og sjekk. Den kom fra [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå