Gå til innhold

TEST: Sony WF-SP700 og Jabra Elite 65t Active

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basert på mange tester, der Jabra Elite 65T skulle være så bra, ventet jeg i månedsvis før disse kom i salg (Active-versjonen).

Når jeg endelig fikk de i hus, var skuffelsen stor.

Ikke satt de spesielt godt i ørene, og lyden var jo elendig. Det finnes jo ikke bass. Det ble ørlite bedre når jeg installerte Jabra sin egen app på telefonen, men det er minst like god lyd i mine gamle Jaybird Bluebuds som jeg kjøpte for flere år siden.

Hvordan Jabra 65t får så mye skryt i pressen er for meg en stor gåte.

Jeg sendte de i retur.

Lenke til kommentar

Apple ledet ikke an i utviklingen av helt trådløse øreplugger:;

https://www.telegraph.co.uk/technology/news/11841729/Worlds-first-truly-wireless-headphones-unveiled.html

Bragi sitt kickstarter hadde to tre fingrer med i spillet også.

Men såklart. Det fantes jo ikke smartphones heller før iphone. Snart finner de opp hjulet

Jeg er godt over gjennomsnittlig interessert og går med headset mye (som Otto) og for meg er Bragi Dash Pro fremdeles det beste settet. Sammen med Samsung iconx 2018.

Bragi Dash Pro er dyrt da

Endret av Limbeck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tilsvarende Sony 1000-produktet måtte jeg levere tilbake pga. velkjent konstruksjonsfeil.

Signalet mellom ørepluggene dropper ut alt for ofte. Velkjent problem siden lansering (tester, tilbakemeldinger), og Sony selv sier det ikke er noe å gjøre med.

Lyden var derimot bra, med unntak av at det er håpløse til video pga. høy latency. Batteritiden var dårlig.

Apple sine har betraktelig dårligere lydkvalitet, de lekker utvendig støy inn som en sil, hardplast-passformen er veldig hitˋnˋmiss og det ser ut som to blyanter som stikker ut av ørene.

65T kunne vært artig å teste ut, men erfaringer så langt gir meg følelsen av at helt trådløse øreplugger fortsatt har en vei å gå.

Endret av HåkonN
Lenke til kommentar

Kjøpte disse i dag, og har fått testet dem et par timer bare, men førsteinntrykket er veldig bra. Forpakningen er solid og uten for mye plastikkdritt eller emballasje. Oppsettet er idiotsikkert og Jabra Sound+ appen guider deg lett gjennom tilkobling til telefon (S7E i mitt tilfelle). Den gir deg beskjed om en firmwareoppdateringen i starten - og dette tok kun 2-3 minutter fra nedlasting startet til proppene var klare for bruk.

For min del sitter de godt i ørene uten å måtte bytte størrelse på gel-proppene, og i mitt tilfelle pleier propper å sitte ganske løst. Disse gjør ikke det, så det virker ikke som at det er noen fare for at de skal falle ut me det første.

Med appen kan jeg fint stille inn ulike moduser som "vanlig", "pendling", "fokusert" eller egendefinert lydinnspilling alt ettersom man trenger det. Jeg synes ikke det stemmer helt at disse har veldig svak bass. Synes lydbildet er klart og fint, ingen ullen lyd - men jeg har ikke testet det i full russebuss-party modus enda.. for mye bass er jo heller ikke å foretrekke.

Så uten omfattende testing kan jeg trygt si at det imponerer meg sånn rett ut av boksen i hvert fall. Får prøve det ut over helgen og se hvordan det utvikler seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...