anførselstegn Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hei, hvis jeg skal selge en bil hvor dieselvarmeren ikke virker, må jeg nevne dette i annonsen eller kan jeg utelate det og selge den "uten" dette ekstrautstyret? Flere av samme modell selges uten dieselvarmer, og jeg tenker annonsen vil se mer tiltalende ut hvis jeg unngår å nevne denne "feilen". Vil selvfølgelig nevne dette på visning av bilen. Lurer kun på om dette er lov mht lovverk, ikke om det er moralsk riktig. -A Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Det må stå i kontrakten alt du kjenner til av defekter. Kjøper har en veldig sterk rettighet ved salg av bil, så du bør absolutt være ærlig. Er det folk som kommer langveisfra så bør du opplyse om defekter over tlf, ellers kan du fint nevne slikt ved visning. Det er jo ikke noe man MÅ ha til å virke. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Med andre ord ønsker du å lure folk til å komme å se på akkurat din "feilfrie" bil selv om den har feil. Nei, det er ikke lov. Det er å holde tilbake opplysninger. Kølle. Lenke til kommentar
bas Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Skjønner ikke helt problemstillinga. I mine øyne er en bil med defekt dieselvarmer mer attraktiv enn en uten dieselvarmer i det hele tatt. Det er jo tross alt sjanse for at man kan klare å få den reparert. Jeg ville sagt det som det er, selges med defekt dieselvarmer. Lenke til kommentar
anførselstegn Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Med andre ord ønsker du å lure folk til å komme å se på akkurat din "feilfrie" bil selv om den har feil. Nei, det er ikke lov. Det er å holde tilbake opplysninger. Kølle. Nei, ønsker ikke lure noen, bare legge ut annonsen uten å krysse av for dette ekstrautstyret. Vil selvfølgelig nevne det før evt. salg. Skjønner ikke helt problemstillinga. I mine øyne er en bil med defekt dieselvarmer mer attraktiv enn en uten dieselvarmer i det hele tatt. Det er jo tross alt sjanse for at man kan klare å få den reparert. Jeg ville sagt det som det er, selges med defekt dieselvarmer. Høres fornuftig ut! Gjør det på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå