Gå til innhold

Hur är norsk politik i dagsläget?

Anbefalte innlegg

Mener du at vi ikke har fjell og grisgrendt terreng mellom storbyer eller?

Som om det er noe problem i Danmark og Europa, dessuten bor det flust mye mer folk i sentraleuropa iforhold til så få som bor i Norge.

Lokalveier er ikke så mye bedre i Sverige, på hovedveier, motorvei og byer er det bra. Men gamle E6 er tragisk.

Det finnes mange fjell i Norge, men man komer seg greit mellom fx Oslo og Trondheim uten at det trenger bli særlig bratt. Om det er jo grisgrendt som du sier og da burde det ikke være noe problem med å få plass til skikkelige veier.

Sveits er et eksempel på et annet rikt lite land som har mye fjell. Likevel klarer de ha en veistandard som liggere mange tiår forran Norge.

I hvilke andre land synes man at 60 års forsinkelse på et veiprosjekt er greit?

https://www.motor.no/artikler/2017/mai/bompenger-e6-gudbrandsdalen/

Hørte om en person som skulle pensjonere etter å ha brukt hele sin yrkeskarriere på å planlegge utbygginng av en en av de mest traffikerte strekningene i Norge, E18 fra Oslo til Sandvika. Hele arbeidslivet sitt har vedkommende jobbet med stadig mye planer som det aldri ble noe av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har et bedre grunnlag for påstanden din enn fordommer så er det bare brønnpissing å lage fiktive situasjoner basert på dine stråmenn.

Stråmann ja faktisk, er det mulig.

Tror du virkelig på det du sier?

Svensker har issues med flagget, og fotball VM er vel eneste gang de tør bruke det

Jeg håper folk kan forstå at nordmenns "spesielle" forhold til flagget er uvanlig.. og kanskje med USA..

Lenke til kommentar

Det finnes mange fjell i Norge, men man komer seg greit mellom fx Oslo og Trondheim uten at det trenger bli særlig bratt. Om det er jo grisgrendt som du sier og da burde det ikke være noe problem med å få plass til skikkelige veier.

Sveits er et eksempel på et annet rikt lite land som har mye fjell. Likevel klarer de ha en veistandard som liggere mange tiår forran Norge.

I hvilke andre land synes man at 60 års forsinkelse på et veiprosjekt er greit?

https://www.motor.no/artikler/2017/mai/bompenger-e6-gudbrandsdalen/

Hørte om en person som skulle pensjonere etter å ha brukt hele sin yrkeskarriere på å planlegge utbygginng av en en av de mest traffikerte strekningene i Norge, E18 fra Oslo til Sandvika. Hele arbeidslivet sitt har vedkommende jobbet med stadig mye planer som det aldri ble noe av.

Ja du har rett i at Sweitz er LITE og RIKE..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Stråmann ja faktisk, er det mulig.

Tror du virkelig på det du sier?

Svensker har issues med flagget, og fotball VM er vel eneste gang de tør bruke det

Jeg håper folk kan forstå at nordmenns "spesielle" forhold til flagget er uvanlig.. og kanskje med USA..

Du kan kalle disse fiktive svenskene med fiktive uttalelser for hva du vil. Jeg kaller de for stråmenn.

Lenke til kommentar
My point exactly...

Skulle likt å se det skjedde i Norge.

Julenissens eksistens er vel mer trolig.

Jeg er ikke høyreorientert btw, men lært meg som nordmann å respektere flagget.

Temperaturen politisk er brennhett i Sverige.

Jeg synes det blir helt teit å sammenligne Norge og Sverige politisk.

Ja, vi ligner hverandre, men på mange områder er vi TOTALT forskjellige.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kult å ekstrapolere den svenske befolkningen ut fra en facebook-kommentar. Som om du ikke finner nok av nordmenn som synes at 17.mai og flagging har fascistiske tendenser?

Å hvor gjemmer de Nok nordmenn seg?

Er ikke det et strå???

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jaja jeg gav blomsterbukett med flagg og kake med flagg til et vennepar på Sveriges nasjonaldag. Jeg gjør ikke det igjen...

-Det med flaggan kära du, det är bare ni nordmenn det vet du.

Og jeg vil aldri kalle 17.mai fascistisk, jeg synes tvert imot man veldig ekstrem om man har den meningen.

I Norge så er 17.mai normalt, og folk som mener noe annet er enten spesielle eller ekstreme.

Se der du, stikk motsatt av Sverige.

Kanskje vi skal snakke mindre om der ting er bakvendt. Og mer om hvor vi er like som folk. For det er masse, men 17.mai og flagget fra Wergeland og co og med det som skjedde 1945 er ikke en av de.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja du har rett i at Sweitz er LITE og RIKE..

Norge ligger godt over Sveits på BNP per innbygger... og de betaler langt mindre i skatt i Sveits.

Da Tyskland okkuperte Norge så de at det var et uland når det gjaldt infrastruktur og startet storstilt utbygging av vei og jernbane, og dette er veier og jernbanse som i stor andel fortsatt er i bruk idag. Ja, over 70 år senere har vi altså ikke kommet lengere. Tyskerne hadde planer om å fortsette utvidelse av jernbanenettet helt til Kirkenes.

På en rangering av lands konkurranseevne fra World Economic Forum fra 2014 ble veikvaliteten i Norge fremhenet som dårlig for konkurranseevnen. Norge havnet på 74. plass i verden etter Elfenbenskysten, Surinam, Albania, Laos, Botwana, Gambia, Kenya og Buthan, Rwanda og Swaziland.

Likevel har vi altså fått demonstrert også her i tråden at det er mange som synes det er helt naturlig at vi har elendig veinett i Norge. Så takk til Gouldfan for å få frem poenget mitt.

Lenke til kommentar

Norge ligger godt over Sveits på BNP per innbygger... og de betaler langt mindre i skatt i Sveits.

Da Tyskland okkuperte Norge så de at det var et uland når det gjaldt infrastruktur og startet storstilt utbygging av vei og jernbane, og dette er veier og jernbanse som i stor andel fortsatt er i bruk idag. Ja, over 70 år senere har vi altså ikke kommet lengere. Tyskerne hadde planer om å fortsette utvidelse av jernbanenettet helt til Kirkenes.

På en rangering av lands konkurranseevne fra World Economic Forum fra 2014 ble veikvaliteten i Norge fremhenet som dårlig for konkurranseevnen. Norge havnet på 74. plass i verden etter Elfenbenskysten, Surinam, Albania, Laos, Botwana, Gambia, Kenya og Buthan, Rwanda og Swaziland.

Likevel har vi altså fått demonstrert også her i tråden at det er mange som synes det er helt naturlig at vi har elendig veinett i Norge. Så takk til Gouldfan for å få frem poenget mitt.

Hvor stort eller rettere sagt lite er Sweitz?

Og hvorfor tror du tyskerne ville bygge jernbane til Kirkenes??

Det hadde litt med Krig å gjøre..

Autobahn hadde også med krigen å gjøre..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor tror du tyskerne ville bygge jernbane til Kirkenes??

Det hadde litt med Krig å gjøre..

Autobahn hadde også med krigen å gjøre..

Takk for at du kommer med flere eksempler på hva som kan brukes som argumenter mot veiutbygging i Norge. Fra før ha vi:

-at man er mot forurensing

-at man heller vil vente på flygende biler

Og nå altså:

-at man er imot krig

-for å vise at man ikke er nazi

Veidebatt i Norge er en studie i surrealisme.

Lenke til kommentar

Takk for at du kommer med flere eksempler på hva som kan brukes som argumenter mot veiutbygging i Norge. Fra før ha vi:

-at man er mot forurensing

-at man heller vil vente på flygende biler

Og nå altså:

-at man er imot krig

-for å vise at man ikke er nazi

Veidebatt i Norge er en studie i surrealisme.

Hvor alpakka er det jeg sier det????

Du driver fælt å tilegger folk meninger.

Tyskerne bygget jernbane og autobahn under en krig. Fordi det hadde med strategi å gjøre.

Det er planer om tog fra Kina til Kirkenes, men det beror jo på forholdet til Russland... En jernbane kan brukes til mye rart vet du.

Jeg har vel ikke sagt nazi osv, bare konstaterer fakta.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det jeg ser bli postet på et åpent forum? Er det det tredje riket i blått og gult? *barf* 

Ps. har noen av dere sett nazidrikken som selges? p49esb18w4ut.png

liq_car4.jpg

Man leser mye dumt fra folk som henger for mye på facebook eller alternative nazifora men det finnes da grenser om hvor mørkt det skal være. Prøv å forhold dere til virkeligheten gutta.

Gouldfan om noen venner av deg reagerer sånn på et flagg så bør du ta diskusjonen med dem, ikke trekke slutninger om at folk flest i Sverige tror på flaggånden Satan.

Jeg er halvt svensk, har bodd, jobben og hatt samboer i Sverige i et par år, og jeg har besøkt familie og venner der i over 30 år. Dette er slettes ikke et problem annet enn i svært polariserte ungdoms- og grums-kretser.

Ja, Sverige er noe mer polarisert i Norge, og er et problem fra begge sider av saken, og joda nasjonaldagfeiringen vår med togene osv er noe helt annet enn i Sverige, men flagget er ikke noe som folk er redde for. Kommuner setter det opp i gatene, campingplasser har dem hengene, folk har flagg hengene på husene sine, det selges konsumsvarer stemplet med flagget. Angående de som er ekstremt hårsåre, de som får vondt i øyet av flagget, la dem få det da, dem om det.

Se verden selv istedenfor via skrekkens linse på FB eller lignende. Kom dere ut av ekkokammeret deres.

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ja, Sverige er noe mer polarisert i Norge, og er et problem fra begge sider av saken, og joda nasjonaldagfeiringen vår med togene osv er noe helt annet enn i Sverige, men flagget er ikke noe som folk er redde for. Kommuner setter det opp i gatene, campingplasser har dem hengene, folk har flagg hengene på husene sine, det selges konsumsvarer stemplet med flagget. Angående de som er ekstremt hårsåre, de som får vondt i øyet av flagget, la dem få det da, dem om det.

Se verden selv istedenfor via skrekkens linse på FB eller lignende. Kom dere ut av ekkokammeret deres.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLvGGg/hans-troja-stoppades-av-rektorn

"Victor Ahlberg, 14, och hans klasskompisar ville hylla Sveriges fotbollslandslag på skolfotot.

Rektorn förbjöd tröjorna.

– Det kan uppfattas som rasistiskt, säger rektorn."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6057736

"Söndrumsskolan i Halmstad förbjöd användandet av den svenska flaggan förutom på flaggdagar enligt almanackan, detta för att minska risken att någon begår hets mot folkgrupp"

http://www.eposten.se/asikt/alla-med-flagga-ar-rasister-sager-pappa-unt4691210.aspx

"Alla med flagga är rasister, säger pappa"

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-07/flaggforbud-eller-fri-flaggning-malmos-gymnasieskolor-ar-splittrade

"Malmö Borgarskola totalförbjuder flaggor i samband med onsdagens utspring. ”Nationalistiska symboler” är inte tillåtna."

• Liker 2
Lenke til kommentar

skidor_1280x1024.jpg15zo7xz.jpg160331_skid_Svenska_laget.jpgLovisaLindh4059.jpg632@80.jpgnma.0057341.jpg?itok=x7mevoWwartikel_handbollsfans_20151004_615x300.jhockeyfans.jpg

Ja det er kun fotball-VM det er lov. :roll:

Du driver villedning uten kunnskap. Og viser sportsbilder og de få stackars ungene i Stockholm på flaggans dag.

Det endrer ikke faktum.

Jeg har ikke feil. Norge og Sverige er totalt forskjellige mht flagget.

Du kan gjerne poste bilder men det endrer ikke faktum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...