VeXx Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hallo! Inflator er ingen EQ da, heller ikke noen kompressor! Og som alt annet må den ikke overbrukes. Har du i det hele tatt brukt Oxford EQen ? Har den liggende rett her. Inflator er en hybrid av en EQ og en compressor eller hva enn du skal kalle det. Logic 6 er utrolig bra Har selv fått det av en kompis og er fornøyd med det. Bruker det faktisk til å lage Electronica / Techno / Instrumental musikk. Cubase's automation er genial, og synes alt annet ligger "litt" bak Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi har gått helt off topic, så vi må gi han litt tips til "mekke Trance/techno" også da.. Huff. Må vi? Ikke helt min genre, nei... Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 The Inflator process functions by changing the relative probability of the samples in the programme such that there is a greater predominance and likelihood of larger values than the original signal. Because the Inflator does not employ signal compression there is no ‘pumping’, dynamic level changes, loss of presence or flattening of percussive attacks. The full dynamic information of the music is largely preserved despite the increase in average modulation density. Ikke noe EQ eller kompressor her nei. Har ikke brukt Cubase på år og dag, men jeg er stor fornøyd med automatiseringen i Logic. Så du bruker Mac ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Vel, til det bruket synes jeg BBE Sonic Maximizer gjør en bedre jobb... Men jeg synes ikke såkalte finalizere skal brukes på hele mixen... Endret 18. desember 2003 av moskus Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Vel, til det bruket synes jeg BBE Sonic Maximizer gjør en bedre jobb... Men jeg synes ikke såkalte finalizere skal brukes på hele mixen... Heller SPL Vitalizer da , men disse virker ikke på samme måte. Er enig med deg der som jeg sa i min andre post. Greit nok å "hjemme mastre" hvis du skal mekke en demo eller noe (så lenge du har umastra backup liggende), men hvis du skal gi ut noe så la de med riktige ører, erfaring, aukustikk og monitorer gjøre jobben. Det viktigste er få en bra mix i utganspunktet.. Endret 18. desember 2003 av prolixin Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) izotope ozone usj! nesten like ekkelt som T-racks.. Har du et problem med T-RackS? Bruker selv T-RackS 24 til all mastering, og jeg syntes den funker veldig bra! Endret 18. desember 2003 av irneh Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 izotope ozone usj! nesten like ekkelt som T-racks.. Har du et problem med T-RackS? Bruker selv T-RackS 24 til all mastering, og jeg syntes den funker veldig bra! Ja! T-Racks er ekkelt og ødlegger det du kjører igjennom det! Hammrer i stykker lyden. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har du et problem med T-RackS? Hvis du er fornøyd så er det ikke noe å diskutere. Jeg var ikke fornøyd. Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kansje du bruker den feil... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kansje du bruker den feil... Tviler jeg sterkt på... Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Jeg kan egentlig ingenting om mastering... Leker litt med de forskjellige effektene, og hvis det holder seg under 0db, så er jeg fornøyd Endret 18. desember 2003 av irneh Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Haha, jeg vet nok at mastring er litt mere enn å kjøre alt igjennom en brickwall preset.. Men hør med efarne produsenter om hva de synes om t-racks hvis du ikke tror meg. Det er en grunn til at de som gjør mastering sitter med Neve EQs etc og ikke T-Racks.. Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Bruker ikke presets Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg kan egentlig ingenting om mastering... Leker litt med de forskjellige effektene, og hvis det holder seg under 0db, så er jeg fornøyd Ja nettop.. Hvordan monitorer har du ? Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ??Monitor?? Hahaha. Proves my point. Hvis du ikke engang vet hva monitorer er. Så har du ikke rett til å uttale deg noe som helst om t-racks eller mastering. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Referanse-høyttalere brukt til mixing og mastering. Skal spille flatest mulig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ??Monitor?? Hahaha. Proves my point. Hvis du ikke engang vet hva monitorer er. Så har du ikke rett til å uttale deg noe som helst om t-racks eller mastering. Jaja, rolig nå. Gud og enhver mann har da rett til å uttale seg. Ikke noe poeng av å le av folk av den grunn... Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ??Monitor?? Hahaha. Proves my point. Hvis du ikke engang vet hva monitorer er. Så har du ikke rett til å uttale deg noe som helst om t-racks eller mastering. Kan du være så vennlig å forklare meg hva det er da, sånn at jeg kommer ett skritt nærmere å være deg?? Lenke til kommentar
irneh Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hmz... Har noe 4.1 fra spaceworld... Ikke det aller beste, men funker for meg! (høytalere altså... Referanse-høytalere; har'kke peiling ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå