Gå til innhold

Komplett's gamer premium i155 et bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Ryzen 7 2700x er dårlig kjøp til 3300 kr

Når ryzen 1700x 1800x kan fås for rundt 2300 kr eller mindre på finn.no så kan du overklokke også.

Skal du kjøpe ny ryzen vent på ryzen 7 3700 men vi vet ikke hvor dyr den blir ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så med samme setup, utenom å bytte til Ryzen 2700x prosessor, så syns du jeg er good to go eller?

Poenget var at det er liten grunn til å prioritere en i7-8700k når forskjellen i spillytelse er minimal fra 8600k, den er ikke mer fremtidssikker.

Om du ønsker å bytte til Ryzen vil noen ting gå raskere, og noen ting tregere, stort sett vil alt som ikke er spill kjøre litt raskere, og spill kjøre litt tregere.

Lenke til kommentar

Poenget var at det er liten grunn til å prioritere en i7-8700k når forskjellen i spillytelse er minimal fra 8600k, den er ikke mer fremtidssikker.

Om du ønsker å bytte til Ryzen vil noen ting gå raskere, og noen ting tregere, stort sett vil alt som ikke er spill kjøre litt raskere, og spill kjøre litt tregere.

Skal kun brukes til spill, så går nok for i7-8700k da siden jeg alllerede er oppe i en såpass stor sum.

Lenke til kommentar

På død og liv ikke betal 1200 kr for en windows lisens..du får akkurat det samme produktet på ebay til 40kr.. 

Det som ikke er nevnt i tråden her er mus og tastatur som du har valgt.. Hvorfor akkurat disse? Har du erfaring med razer \ kingston fra før?

Erfaringsmessig så er razer overpriset piss (unnskyld fanboys)
Nå kostet ikke denne musen så alt for mye, men om du aldri har benyttet en razer mus før så anbefaler jeg deg ikke denne.

En all-round god mus som ikke koster skjorta er Logitech g502. Denne får du brukt på finn også til 200\300kr (solgte nettopp en til 200kr selv)

Tastatur kjenner jeg ikke til kingston, her har jeg kun kjennskap til logitech selv.

Ellers er setupet ditt veldig pent nå! her får du en veldig god maskin som vil fungere i flere år! 
Bare pass på å vær forsiktig når du bygger pcen :)
Ville også prøvd å legge inn samme handlekurv på prisjakt eller rett hos komplett \ nettonett . Du kan spare en god del på å kjøpe litt her og der eller alt samlet hos en annen butikk

Multicom er kjent for å være hakket dyrere enn andre samt 5 ganger værre med tanke på support i ettertid

Lenke til kommentar

På død og liv ikke betal 1200 kr for en windows lisens..du får akkurat det samme produktet på ebay til 40kr.. 

Det som ikke er nevnt i tråden her er mus og tastatur som du har valgt.. Hvorfor akkurat disse? Har du erfaring med razer \ kingston fra før?

Erfaringsmessig så er razer overpriset piss (unnskyld fanboys)

Nå kostet ikke denne musen så alt for mye, men om du aldri har benyttet en razer mus før så anbefaler jeg deg ikke denne.

En all-round god mus som ikke koster skjorta er Logitech g502. Denne får du brukt på finn også til 200\300kr (solgte nettopp en til 200kr selv)

Tastatur kjenner jeg ikke til kingston, her har jeg kun kjennskap til logitech selv.

Ellers er setupet ditt veldig pent nå! her får du en veldig god maskin som vil fungere i flere år! 

Bare pass på å vær forsiktig når du bygger pcen :)

Ville også prøvd å legge inn samme handlekurv på prisjakt eller rett hos komplett \ nettonett . Du kan spare en god del på å kjøpe litt her og der eller alt samlet hos en annen butikk

Multicom er kjent for å være hakket dyrere enn andre samt 5 ganger værre med tanke på support i ettertid

Har en del razer utstyr, godt fornøyd med det. Kingston tastatur har jeg ikke erfaring med, så bare det kom meeget bra ut av tester.

Tanken er å kjøpe via prisjakt, fra forskjellige steder.

Hva er ca leveringstid ved kjøp av windows 10 fra ebay?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle være storkar for et par år siden, og kjøpte en komplett Quad-SLI maskin. Det viste seg ikke å være noe raskere, bare noen 30fps antialiasing modes, kompatibilitetsproblemer, og ett av kortene røk, slik at skjermen ble svart. Måtte sendes på rep, og fikk et one-card istedet. Som faktisk fungerte bedre også.

Senere hørte jeg at Windows ikke har timing for slike kort engang. Så det var ihvertfall pointless. Så kjøpte jeg en "pro" PC neste gang, og blåste i spill. En E5-workstation, som hadde flere cpuer, av "høyere klasse" for "tung videoredigering". Klarte ikke kjøre billig webcam og video samtidig engang.

Mitt råd om komplett PCér. Du trenger ingen av de dyre modellene. Klokkehastighet er alt, multicpu nesten ikke brukt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle være storkar for et par år siden, og kjøpte en komplett Quad-SLI maskin. Det viste seg ikke å være noe raskere, bare noen 30fps antialiasing modes, kompatibilitetsproblemer, og ett av kortene røk, slik at skjermen ble svart. Måtte sendes på rep, og fikk et one-card istedet. Som faktisk fungerte bedre også.

Senere hørte jeg at Windows ikke har timing for slike kort engang. Så det var ihvertfall pointless. Så kjøpte jeg en "pro" PC neste gang, og blåste i spill. En E5-workstation, som hadde flere cpuer, av "høyere klasse" for "tung videoredigering". Klarte ikke kjøre billig webcam og video samtidig engang.

Mitt råd om komplett PCér. Du trenger ingen av de dyre modellene. Klokkehastighet er alt, multicpu nesten ikke brukt i det hele tatt.

3- og 4-veis SLI har ikke vært en greie siden 2015, så det er nå en stund siden.

Klokkefrekvens er viktig på CPU

Klokkefrekvens er lite viktig på GPU

Lenke til kommentar

Har en del razer utstyr, godt fornøyd med det. Kingston tastatur har jeg ikke erfaring med, så bare det kom meeget bra ut av tester.

Tanken er å kjøpe via prisjakt, fra forskjellige steder.

Hva er ca leveringstid ved kjøp av windows 10 fra ebay?

Du får koden på sekundet

Når det kommer til installasjon så later du ned iso fil direkte fra windows sine nettsider som da gjør en usb stick om til bootable device.. 

Trenger du USB sitck får du dette til 50\60kr på nærmeste elektrokjede

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter jeg har hatt de modellene jeg snakker om, som er store modeller, synes jeg faktisk min Mac Mini var best. Stillegående og kompakt. Du kan høre degselv tenke.

Jeg ser Mac Mini lignende maskiner fra andre produsenter også. Om det kommer en Dual 4GHZ versjon, så ville jeg anbefalt den.

Endret av Nit-0.0
Lenke til kommentar

Etter jeg har hatt de modellene jeg snakker om, som er store modeller, synes jeg faktisk min Mac Mini var best. Stillegående og kompakt. Du kan høre degselv tenke.

Jeg ser Mac Mini lignende maskiner fra andre produsenter også. Om det kommer en Dual 4GHZ versjon, så ville jeg anbefalt den.

Med andre ord har du aldri bygget en maskin med fokus på stillhet.

Maskinen min bruker et Define R6 som kabinett med vibrasjonsdempet vannkjølingspumpe og vifter på 500RPM, hvis jeg lukker vinduet, skrur av alle vifter og annet støyende ellers i rommet, og venter til kl 2 om natten hører jeg såvidt en durelyd om maskinen er på.

Velger man kabinett med vindu og masse hull for at luft og lyd skal slippe ut overalt blir det selvfølgelig noe helt annet.

Mac mini er forøvrig et helt latterlig tips for gaming, du kan like godt anbefale moped til en trailersjåfør

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg har hatt Quad SLI, og tilogmed E5 Workstation. I sammenligning var det lite forskjell fra en Mac Mini. I praksis ingenting, kanskje tilgomed dårligere, da Quad Sli var mere et 30fps opplegg,og forventer mye settings, som bare blir blur. Evnt, du får teste spillet du mener er viktig.

Skru av for mye anisotropic filtering, her trenger du bare 2X, Antialiasing kan du også bare sette på 2xMSAA,(transparency multisampling også på)og også -0.1250 lod bias (Negative lod bias allowed, high quality filtering, and no trilinear optimization).

Og det trenger ikke være akkurat Mac, men en lignende Mini PC. det blir ihvertfall hva jeg selv skal ha evt. neste gang.

Endret av Nit-0.0
Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg har hatt Quad SLI, og tilogmed E5 Workstation. I sammenligning var det lite forskjell fra en Mac Mini. I praksis ingenting, kanskje tilgomed dårligere, da Quad Sli var mere et 30fps opplegg,og forventer mye settings, som bare blir blur. Evnt, du får teste spillet du mener er viktig.

Skru av for mye anisotropic filtering, her trenger du bare 2X, Antialiasing kan du også bare sette på 2xMSAA,(transparency multisampling også på)og også -0.1250 lod bias (Negative lod bias allowed, high quality filtering, and no trilinear optimization).

Og det trenger ikke være akkurat Mac, men en lignende Mini PC. det blir ihvertfall hva jeg selv skal ha evt. neste gang.

...

Saken her er at tipsene dine er elendige for en gamer, og ofte rett og slett feil:

• SLI er svært sjeldent brukt i dag, og er en vesentlig bedre opplevelse i 2018 enn det var i 2009-2012, mye fordi det er ikke har vært mulig med tri/quad-SLI med annet enn toppkort siden 2010.
  • Spillopplevelsesmessig er det en enorm forskjell fra en miniPC til maskin med 1080 Ti SLI, vi snakker om å gå fra 30 fps i 1280x720 på lave innstillinger til 150 fps i 3440x1440 på høye innstillinger, vann og olje, dag og natt.
  • Anisotropisk filtrering er ikke tilgjengelig som en innstilling i alle PC-spill i 2018, og ettersom dagens grafikkort har mer enn nok teksturfiltrering snakker vi om en ytelsesforskjell fra 96 til 94 fps i de verste tilfellene.
  • MSAA er ekstremt sjeldent i bruk i spill fra de siste 5 årene, mye fordi man i dag bruker deferred rendering og det derfor er mer praktisk (både programmeringsmessig og ytelsesmessig) å bruke kode som sammenligner forrige bilde med nåværende bilde for å redusere aliasing. 2xMSAA kan ofte redusere bilderaten mer enn 30%, det er uakseptabelt når man kan få bedre resultater med TAA.
  • LOD Bias går sjeldent an å låse i DX11 spill.

Til info, da jeg søkte på miniPC fra ASUS fant jeg en liten boks med integrert skjermkort:

UHD Graphics 620 på opp til 1150 MHz. I beste fall 450 GFLOPS.

Et GTX 1070 yter 6 500 GFLOPS

Et GTX 1080 Ti klarer hele 11 300 GFLOPS

Jeg gjentar: å vurdere en miniPC for gaming er som å anbefale en moped til en trailersjåfør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...