Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Er denne pc'en et bra kjøp for en "casual" gamer? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Multicom Noox i629C Gaming PCIntel Core i7-8700K, 16GB, 256GB PCIe SSD, 3TB harddisk, GeForce GTX 1080 8GB, 700W, Uten operativsystem Bortsett fra harddisk og SSD disken er dette bedre kjøp men prisen er jo stiv så kjøpt brukt helst. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Aha. Har også vurdert capital offense fra "den perfekte pc-pakke" tråden. Hvordan stiller den seg i forhold til de to som er nevnt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Kabinett: Phanteks Eclipse P400S Glass Hovedkort: Asus TUF Z370-Plus Gaming Prosessor: Intel Core i5 8600K Skjermkort: Gainward GeForce GTX 1080 Ti Phoenix Minne: Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 16GB SSD: Samsung 960 EVO 256GB SSD Harddisk: Seagate Barracuda ST2000 2TB Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO Strømforsyning: EVGA GQ 750W Vel nå er jo SSD disken utdatert Samsung 970 evo er bedre, PSU er ikke så god til overklokking og prisen er vel noe stiv. Hva med bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Vel nå er jo SSD disken utdatert Samsung 970 evo er bedre, PSU er ikke så god til overklokking og prisen er vel noe stiv. Hva med bruktmarkedet. Har ikke erfaring med bruktmarkedet i det hele, men så lenge jeg har satt et budsjett på 15-16k så tenkte jeg igrunnen å kjøpe nytt. Hvis jeg oppgraderer til 970 evo, så bør jeg vel ha en grei gaming pc? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) Har ikke erfaring med bruktmarkedet i det hele, men så lenge jeg har satt et budsjett på 15-16k så tenkte jeg igrunnen å kjøpe nytt. Hvis jeg oppgraderer til 970 evo, så bør jeg vel ha en grei gaming pc? Capital er betraktelig kraftigere for gaming enn de andre alternativene nevnt hittil, rett og slett fordi GTX 1080 Ti er et hestehode foran GTX 1080 og 1070 Ti... Forskjellen på 960 EVO og 970 EVO er minimal og ikke merkbar i praksis, kjøp heller den SSD-en som er billigst og legg ekstra penger i RAM, i7, eller større SSD. Endret 27. juni 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Capital er betraktelig kraftigere for gaming enn de andre alternativene nevnt hittil, rett og slett fordi GTX 1080 Ti er et hestehode foran GTX 1080 og 1070 Ti... Forskjellen på 960 EVO og 970 EVO er minimal og ikke merkbar i praksis, kjøp heller den SSD-en som er billigst og legg ekstra penger i RAM, i7, eller større SSD. https://imgur.com/0Z5oHTk Her er hva jeg har så langt. 970 evo er faktisk billigere enn 960, derfor har jeg gått for den. Hvilke endringer foreslår du? Lenke til kommentar
varra Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Synes ram under 3200@cl16 er skit for entusiaster (les: Alt over 10-11k rigg med gtx 1070/8400 eller lignende fra AMD). Mye å hente fra ramhastighet og om du er villig til å bruke 15k+ på pc så bør du lete etter bedre pakke eller bygge selv. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hadde byttet skjermkortet til dette: https://www.multicom.no/zotac-geforce-gtx-1080-ti/cat-p/c100134/p9460099 AMP! Edition har en mer stillegående kjøler, og koster bare 100 kr ekstra. Du trenger en kjøler til prosessoren din. Det klassiske valget er Hyper 212 EVO, en greit festet, relativt stillegående modell. Vil du ha noe kraftigere finnes for eksempel NH-D15, som er et digert, stillegående, monster. Cooler Master lager en relativt økonomisk 240mm alt-i-ett vannkjøler også, men jeg har ikke lest noen tester om den er god. Vannkjøling er generelt ikke like stillegående som en luftkjøler fordi pumpa får kabinettet til å vibrere (med mindre den har en fancy festemetode eller veldig lite vibrasjoner i utgangspunktet). Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Hadde byttet skjermkortet til dette: https://www.multicom.no/zotac-geforce-gtx-1080-ti/cat-p/c100134/p9460099 AMP! Edition har en mer stillegående kjøler, og koster bare 100 kr ekstra. Du trenger en kjøler til prosessoren din. Det klassiske valget er Hyper 212 EVO, en greit festet, relativt stillegående modell. Vil du ha noe kraftigere finnes for eksempel NH-D15, som er et digert, stillegående, monster. Cooler Master lager en relativt økonomisk 240mm alt-i-ett vannkjøler også, men jeg har ikke lest noen tester om den er god. Vannkjøling er generelt ikke like stillegående som en luftkjøler fordi pumpa får kabinettet til å vibrere (med mindre den har en fancy festemetode eller veldig lite vibrasjoner i utgangspunktet). Da har jeg byttet til det skjermkortet du anbefalte + lagt til hyper 212 evo. Regner med du anbefaler å oppgradere til i7 prosessor? Handlekurven er allerede oppe i nesten det dobbelte av hva jeg så for meg prismessig men men.... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Budsjettet ditt er det du ønsker at det skal være, ikke hva andre mener du burde bruke. Det er ikke dumt å spare inn på å kjøpe et 1070 eller 1070 Ti om du syns det blir mye penger i dag. Skjermkort er den enkleste komponenten å oppgradere i fremtiden, og blir utdatert og/eller taper verdi fortest, så om du merker at ting går tregt om et par år er det bare å skru ut det gamle og sette inn det nye for en særdeles merkbar oppgradering. CPU pleier å være låst til hovedkort, og om du virkelig trenger en oppgradering i fremtiden her er det svært sjeldent at steget fra en 8600k til en 8700k er nok, altså vil du nok måtte oppgradere både hovedkort og CPU samtidig neste gang dette trengs uansett Ellers er The Alchemist i "Den perfekte PC-pakke" et godt alternativ om du ønsker å gå litt mer aggressivt ned i pris uten å egentlig tape stort annet enn skjermkort-ytelse, som bonus vil du også kunne nyte at AMD-systemer bygget i dag vil kunne oppgraderes i 2020 med de nyeste CPU-ene fra AMD, i motsetning til Intel som vil komme med en ny serie hovedkort og CPU-er i 2019 som ikke er kompatible med dagens hovedkort/CPU-er. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Budsjettet ditt er det du ønsker at det skal være, ikke hva andre mener du burde bruke. Det er ikke dumt å spare inn på å kjøpe et 1070 eller 1070 Ti om du syns det blir mye penger i dag. Skjermkort er den enkleste komponenten å oppgradere i fremtiden, og blir utdatert og/eller taper verdi fortest, så om du merker at ting går tregt om et par år er det bare å skru ut det gamle og sette inn det nye for en særdeles merkbar oppgradering. CPU pleier å være låst til hovedkort, og om du virkelig trenger en oppgradering i fremtiden her er det svært sjeldent at steget fra en 8600k til en 8700k er nok, altså vil du nok måtte oppgradere både hovedkort og CPU samtidig neste gang dette trengs uansett Ellers er The Alchemist i "Den perfekte PC-pakke" et godt alternativ om du ønsker å gå litt mer aggressivt ned i pris uten å egentlig tape stort annet enn skjermkort-ytelse, som bonus vil du også kunne nyte at AMD-systemer bygget i dag vil kunne oppgraderes i 2020 med de nyeste CPU-ene fra AMD, i motsetning til Intel som vil komme med en ny serie hovedkort og CPU-er i 2019 som ikke er kompatible med dagens hovedkort/CPU-er. Fant ut at jeg ikke sparer så mye på the alchemist at jeg ikke vil legge i de ekstra lappene for å få capital. Her er det jeg har kommet fram til. Ser greit ut? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Fant ut at jeg ikke sparer så mye på the alchemist at jeg ikke vil legge i de ekstra lappene for å få capital. Her er det jeg har kommet fram til. Ser greit ut? Ville droppet å betale så mye for windows 10 home lisens, og heller kjøpt en pro lisens på ebay for under hundrelappen. https://www.ebay.com/itm/Microsoft-Windows-10-Pro-Professional-32-64bit-Activation-License-Key-Code-FULL/283013524709?epid=18019367068&hash=item41e4ebace5:g:X-EAAOSwvlhbJ52q De er ikke mange hundrelappene opp til 8700k. Ville gått for den. Den er raskere, men hovedgrunnen til at jeg ville byttet er 12 tråder vs de 6 i 8600k. Dette vil merkes i multitasking. 8700k er med sine 12 tråder mer fremtidssikret. Ser du kjøper hovedkort, og et trådløst nettverks kort i tillegg. Hvorfor ikke bare kjøpe ett hovedkort som kommer med det? Hovedkortet du har valgt har en dårligere audio codec i tillegg. (billigvarianten ALC887) I motsetning til ALC1220. Jeg anbefaler dette kortet, har kjøpt det selv: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4479109 Ser du har handelista på multicom. Anbefaler å lage handlelista på prisjakt i stedet. Ikke vits å betale mer enn man må. Endret 28. juni 2018 av Kron Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Ville droppet å betale så mye for windows 10 home lisens, og heller kjøpt en pro lisens på ebay for under hundrelappen. https://www.ebay.com/itm/Microsoft-Windows-10-Pro-Professional-32-64bit-Activation-License-Key-Code-FULL/283013524709?epid=18019367068&hash=item41e4ebace5:g:X-EAAOSwvlhbJ52q De er ikke mange hundrelappene opp til 8700k. Ville gått for den. Den er raskere, men hovedgrunnen til at jeg ville byttet er 12 tråder vs de 6 i 8600k. Dette vil merkes i multitasking. 8700k er med sine 12 tråder mer fremtidssikret. Ser du kjøper hovedkort, og et trådløst nettverks kort i tillegg. Hvorfor ikke bare kjøpe ett hovedkort som kommer med det? Hovedkortet du har valgt har en dårligere audio codec i tillegg. (billigvarianten ALC887) I motsetning til ALC1220. Jeg anbefaler dette kortet, har kjøpt det selv: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4479109 Ser du har handelista på multicom. Anbefaler å lage handlelista på prisjakt i stedet. Ikke vits å betale mer enn man må. Takk for mange gode tips Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 vet at win10 drivere til Asus AC56 har vært litt "ustabile" så det hadde jeg styrt unna. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 vet at win10 drivere til Asus AC56 har vært litt "ustabile" så det hadde jeg styrt unna. Ja tror jeg går for et hovedkort som kommer med wifi istedenfor. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 eller hvis du er helt "crazy" kan du gå for dette Funker helt gull, får 250/250 på 5 ghz båndet. https://www.komplett.no/product/893217/datautstyr/nettverk/nettverkskort/asus-pce-ac88-ac3100-pci-e-adapter?fromSearchOverlay=1&q=ac88 Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Oppdatert handleliste: https://imgur.com/xgThFnG Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) De er ikke mange hundrelappene opp til 8700k. Ville gått for den. Den er raskere, men hovedgrunnen til at jeg ville byttet er 12 tråder vs de 6 i 8600k. Dette vil merkes i multitasking. 8700k er med sine 12 tråder mer fremtidssikret. Dette er regelrett feil. Hyperthreading er ingen gamechanger når det kommer til multitasking, men kan hjelpe betraktelig når det kommer til simuleringer, 3D-modellering, eller andre typer oppgaver som generelt anses som arbeid (ikke spill). Hvis du virkelig er opptatt av flertrådet ytelse er uansett Ryzen 2700X et bedre kjøp, både i dag, og for fremtiden ettersom du faktisk har mulighet til å oppgradere til fremtidige generasjoner i rake motsetning til Intel. Test fra Anandtech, test fra TechPowerUp!, les disse testene! Unntakene der Intel er bedre er begrenset til programmer som benytter seg av de siste AVX2-instruksjonene, vitenskapelige beregner som er vanskelig å parallellisere, og de fleste spill. Endret 28. juni 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Dette er regelrett feil. Hyperthreading er ingen gamechanger når det kommer til multitasking, men kan hjelpe betraktelig når det kommer til simuleringer, 3D-modellering, eller andre typer oppgaver som generelt anses som arbeid (ikke spill). Hvis du virkelig er opptatt av flertrådet ytelse er uansett Ryzen 2700X et bedre kjøp, både i dag, og for fremtiden ettersom du faktisk har mulighet til å oppgradere til fremtidige generasjoner i rake motsetning til Intel. Test fra Anandtech, test fra TechPowerUp!, les disse testene! Unntakene der Intel er bedre er begrenset til programmer som benytter seg av de siste AVX2-instruksjonene, vitenskapelige beregner som er vanskelig å parallellisere, og de fleste spill. Så med samme setup, utenom å bytte til Ryzen 2700x prosessor, så syns du jeg er good to go eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå