Gerotti Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) Jeg lager et skjema som skal registrere utlevering og innlevering av utstyr. Det er greit nok Det er faste enheter, med registrert dato for utlevering, og innlevering. Navn på den som låner utstyr i kolonne B, dato ut i kolonne H og dato inn i kolonne I Jeg har så laget en kommandoknapp, for å nullstille den enkelte rad, og overføre data til ny fane for en type logg. Jeg har tilordnet macro til commandoknappen, en modifisert kode funnet på denne nettsiden: Private Sub Nullstill_Click() Dim Src As Worksheet Dim Trg As Worksheet Dim Rsrc As Long Dim Rtrg As Long Dim C As Long Set Src = ThisWorkbook.Sheets("Utstyr") Set Trg = ThisWorkbook.Sheets("History") Rsrc = ActiveCell.Row Rtrg = Trg.Cells(Trg.Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 For C = 1 To 9 Trg.Cells(Rtrg, C).Value = Src.Cells(Rsrc, C).Value Next If MsgBox("Raden ble oveført. Skal vi tømme skjemaet?", vbYesNo + vbQuestion) = vbYes Then For C = 8 To 9 Src.Cells(Rsrc, C).Value = "" Next End If End Sub Dette fungerer halvveis. Og jeg klarer ikke finne feilen. Det jeg ønsker er at feltene i kolonne B, H og I nullstilles på aktuell rad, og at informasjonen på raden overføres til ny fane. Det som skjer er Kolonne H og I nullstilles, kolonne B blir stående (jeg finner ikke ut hvordan inkludere kolonne B i formelen uten å få scriptfeil) Dataene overføres til rad 2 i ny fane, men overskrives neste gang jeg nullstiller. Jeg ønsker at det skal legge seg under på første ledige rad. Noen som har noen tips til hvordan endre scriptet? Endret 27. juni 2018 av Gerotti Lenke til kommentar
asdffdsa Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) Enkel og uelegant fiks: For C = 8 To 9 Src.Cells(Rsrc, C).Value = "" Next endre til For C = 8 To 9 Src.Cells(Rsrc, C).Value = "" Next Src.Cells(Rsrc, 2).Value = "" End If Prøv å endre Rtrg = Trg.Cells(Trg.Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 til Rtrg = Sheets("SHEET TO").Range("B" & rows.count).End(xlUp).Row + 1 Endret 27. juni 2018 av asdffdsa Lenke til kommentar
Gerotti Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Fantastisk!!! Tusen takk, det løste hele problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå