Kovalevskaja Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hei! Er merkbart hoven på den ene siden, litt sår når jeg svelger. Er ikke forkjølet e.l.. Tenker kanskje det kan være den ene visdomstannen min (nederst til høyre), gjør også litt vondt når jeg berører den med tunga. Den vokser ganske 'skjevt' ut, eller kommer lenger innover, eller ja, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Brukt lang tid på å vokse ut og har lenge hatt tannkjøtt over typ halve, tenker at det kanskje kan ha kommet en betennelse. Er på ferie nå, men vurderer å bestille en tannlegetime til når jeg kommer hjem om en uke... Eller kanskje jeg bare overreagerer? Burde jeg se det an? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hei! Er merkbart hoven på den ene siden, litt sår når jeg svelger. Er ikke forkjølet e.l.. Tenker kanskje det kan være den ene visdomstannen min (nederst til høyre), gjør også litt vondt når jeg berører den med tunga. Den vokser ganske 'skjevt' ut, eller kommer lenger innover, eller ja, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Brukt lang tid på å vokse ut og har lenge hatt tannkjøtt over typ halve, tenker at det kanskje kan ha kommet en betennelse. Er på ferie nå, men vurderer å bestille en tannlegetime til når jeg kommer hjem om en uke... Eller kanskje jeg bare overreagerer? Burde jeg se det an? Bestill tannlegetime. Og prøv corsodyl, det kan dempe betennelsen! God bedring! Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Bestill tannlege time med en gang du kommer hjem! Hvis du e hoven og får vondt bare du e nær så kan det være en infeksjon og da trenger du antibiotika. Da hjelper det ikke med Corsodyl heller. Blir det værre MÅ du te tannlegen der du e sånn at du får antibiotika, hvis ikke kan det faktisk bli alvorlig. Har desverre lang erfaring med detta Masse god bedring Endret 29. juni 2018 av Dead_Angel_90 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Hei! Er merkbart hoven på den ene siden, litt sår når jeg svelger. Er ikke forkjølet e.l.. Tenker kanskje det kan være den ene visdomstannen min (nederst til høyre), gjør også litt vondt når jeg berører den med tunga. Den vokser ganske 'skjevt' ut, eller kommer lenger innover, eller ja, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Brukt lang tid på å vokse ut og har lenge hatt tannkjøtt over typ halve, tenker at det kanskje kan ha kommet en betennelse. Er på ferie nå, men vurderer å bestille en tannlegetime til når jeg kommer hjem om en uke... Eller kanskje jeg bare overreagerer? Burde jeg se det an? Hvordan går det med deg nå? Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2018 Hvordan går det med deg nå? Var hos tannlegen i dag faktisk! Går bedre, og tennene mine var veldig fine fikk jeg beskjed om:) Jeg har nok bare en tendens til å uroe meg unødig mye til tider. Var dog greit å få gjort unna en tannsjekk, siste året som 20, og da betaler man jo bare 25%... Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Var hos tannlegen i dag faktisk! Går bedre, og tennene mine var veldig fine fikk jeg beskjed om:) Jeg har nok bare en tendens til å uroe meg unødig mye til tider. Var dog greit å få gjort unna en tannsjekk, siste året som 20, og da betaler man jo bare 25%... Prøvde du Corsodyl, eller bare å få pusset ordentlig og komme godt baki der med visdomstennene og brukte du tanntråd? Noen ganger er det nok til å gjøre det hele bedre. Haha, savner når det var billig å gå tannlegen, ja. Godt å høre at tennene var fine og at du er bedre! Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2018 Prøvde du Corsodyl, eller bare å få pusset ordentlig og komme godt baki der med visdomstennene og brukte du tanntråd? Noen ganger er det nok til å gjøre det hele bedre. Haha, savner når det var billig å gå tannlegen, ja. Godt å høre at tennene var fine og at du er bedre! Brukte ingenting. Var ikke sååå vondt, egentlig. Bruker tanntråd til vanlig. Men prøver å bli mer var på å pusse godt baki der! (håper bosituasjonen din ordner seg! uff, kjenner jeg begynner å tvile litt på det å flytte ut til høsten og muligens havne i kollektiv) Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Brukte ingenting. Var ikke sååå vondt, egentlig. Bruker tanntråd til vanlig. Men prøver å bli mer var på å pusse godt baki der! (håper bosituasjonen din ordner seg! uff, kjenner jeg begynner å tvile litt på det å flytte ut til høsten og muligens havne i kollektiv) (Hehe, du har fått med deg det ja! Jeg forstår at du tviler. Jeg har gode erfaringer også, og har jeg flyttet ifra velfungerende kollektiv før (pga festbråk fra naboer eller fordi det var kortidsleie). Vil egentlig anbefale å bo for seg selv, det er jo den aller mest positive erfaringen jeg har hatt.) Forresten, til de som evt. skulle komme over tråden og går på antidepressiva. Noen får tørr munn av det. Tørr munn vil man ikke ha, fordi spyttet er med på rense munnen. Viktig å ta opp med tannlegen sin, evt. lege. så kan forebygge plager som oppstår pga manglende spytt. Noen andre tips: Ikke puss for hardt, fokuser heler på pusse lenge nok og grundig nok, komme til helt bak f.eks.. Når jeg har tid, prøver jeg selv å gå igjennom tennene, og se om det ligger plakk på de, som evt prøver å få av med flosseren (har sånn 3 i 1 type) i tillegg samler det seg mye bakterier på tungen, så de flosseren kan man bruke til å skrape av tungen også, også får man bedre ånde:) Fluxx munnskyllevann anbefales. De har det i en del butikker. Det er denne typen flosser jeg bruker, men det kan fås biligere på matbutikk: https://www.apotek1.no/produkter/jordan-easy-clean-flosser-refill-20stk-873400p?gclid=EAIaIQobChMIkpHliYCI3AIVGIGyCh3HWgxNEAQYAyABEgJzTvD_BwE Fluxx. https://www.apotek1.no/produkter/flux-original-fluorskyll-02-coolmint-500ml-912690p (Denne fås også billigere på vanlig dagligvarebutikk!) Ånden føles veldig frisk lenge! Lurt av deg å dra til tannlegen nå mens det er billig. Godt å få den bekreftelsen på alt er som det skal. Om du etterhvert blir student, husk at noen tannleger har studentrabatt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Bruk reiseforsikring/eu helsetrygdkort. Det er din kropp og vi på forumet kan kun gi deg råd. Betennelse kan føre til blodforgiftning og det blir eventuellt da til en akuttilstand som du kan dø av om du ikke får rask sykehusinnleggelse. Sier ikke at det kommer til å skulle skje deg. Det er likevel bedre føre var enn ettersnar. Anonymous poster hash: aee7c...0a1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå