Gå til innhold

Combicamp/compilet


Anbefalte innlegg

Noen som har det? Og kan/kan ikke anbefale det? Jeg er aleine med 3 tenåringer og kunne tenkt meg en en slik en som erstatning for telt når vi skal på ferie. Begynner å føle meg gaaaammmel og har ikke veldig lyst å ligge i telt lenger...Vil det være plass til det meste man trenger i den slik at man ikke behøver så mye bagasjeplass? Tenkte på litt større ting som campingstoler, bord osv....og hva bør jeg eventuelt se etter når jeg skal velge...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde disse var historie for flere tiår siden. Det er en produkt mellom telt og campingvogn i pris og komfort. Det er fortsatt et telt så du vil fortsatt sove i et telt. Å folde ut den første delen er mye enklere enn et familietelt, men man skal som oftest også ha opp forteltet og med produktutviklingen som er gjort på vanlige telt er det da mindre forskjell på tidsbruk. Kjøkkenet, at noen kan sove opp fra bakken og at man ikke trenger plugge alt fast til underlaget er de største fordelene over familietelt.

 

Du vil ikke være like beskyttet fra vær og vind som i en campingvogn og etter noen dager med høstvær så vil alt være gjennomvått som i et familetelt.

 

Du må være forsiktig på bruktmarkedet her. Disse var brukt av folk som var "for late" til vanlige telt og det var da lett at de ikke fikk nødvendig rens og tørking straks etter bruk. Det er også noen veldig gamle produkter på bruktmarkedet.  Resultatet er mugg/jordslag/dårlig lukt nå man må sjekke kriker og kroker godt.

 

Man har plass oppå vognen til ekstra utstyr, men de bør ha trekk eller boks over for å beskytte mot vann og ikke gjøre dem for tilgjengelig for uvedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...